annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 158 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11114 - 16/07/2011 17:58 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Måske du i stedet for at gemme synspunkter af vejen sku' forklare os lidt om hvor du ser racistiske undertoner i flg. text:

--klip--

Har vi her endnu et udbrud af fantasier der matcher Hans’, er i to i tæt konkurrence om hvem der først forsvinder i mavefølelser for egne fantasier? ;)

Du skulle hellere forklare os alle sammen pointen med dine idéer, hvad det egentlig er du sætter til debat samt hvad du har i ærmet af interessante sager; er vi ude i noget lign.:

1) Prognosen din om naturvidenskabens overlevelsesvilkår fordi den ikke forklarer objekter/fænomener der kun optræder i din fantasi eller (endnu) ikke lader sig observere?

2) En ”åndsvidenskabs” fortræffelighed som attraktivt alternativ til ovenstående og med særlig henvisning til østens mystikere som ”problemknusere”?

3) Prognosen for irrationelle verdensbilleders overlevelse i de kommende generationer?

Ser du, om tre-fire generationer vil indb. med dansk kulturbaggrund måske ligefrem være helt i mindretal, og forringes overlevelsesbetingelserne yderligere for mennesker i sydøstlige dele af verden, ja da kan det blive lidt af et boom i Europa med masser af mennesker med religiøse grundsyn samt omfattende politiske følger. Alene for vores efterkommeres skyld var det måske slet ikke så tosset at stimulere rationelle livssynsparametre på helt videnskabelig basis som problemknuser, fremfor denne legen ”politisk-religiøs korrekt” og alene fordi du har følelser og fantasi nok til at forestille sig buddhismens udvikling på Merkur m.m. Du forsvinder jo i en tæt tåge af mavefølelser der ingen relevans har!

Så som du ser, ka der ligge særdeles rationelle årsager til grund for at spørge ind til meningen og intentionen med dit cirkulerende ævl om rationalitetens og videnskabens begrænsninger alene bygget på dine fantasier.

--klip--

Det er jo trods alt en debat du sidder på, ikke sandt? Så lad os nu se nogle interessante iagttagelser der er værd at bruge lidt tid på fra din hånd, ordet er dit...? ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#11115 - 16/07/2011 20:09 Re: Mennesket og verden [Re: Simon]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Simon, du er ikke ordstyrer her, og det klæ'r dig ikke, synes jeg, at te sig som sådan.

Jeg gider ikke at debattere med folk, som dig.
Jeg synes ikke, du er umagen værd.

Det, der interesserer mig, er, hvad vi hver især stiller op med vores tilværelse.
Her synes du ikke at bidrage med noget som helst

Du gør dig vist dummere, end du er, når du ikke kan se indholdet af:
Citat:
Ser du, om tre-fire generationer vil indb. med dansk kulturbaggrund måske ligefrem være helt i mindretal, og forringes overlevelsesbetingelserne yderligere for mennesker i sydøstlige dele af verden, ja da kan det blive lidt af et boom i Europa med masser af mennesker med religiøse grundsyn samt omfattende politiske følger.

Arne.
Top Svar Citer
#11117 - 17/07/2011 10:46 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej du..

"Det, der interesserer mig, er, hvad vi hver især stiller op med vores tilværelse".

- Så synes jeg da i høj grad du skulle indkredse dine debatindlæg til at ophandle dette, frem for hele tiden at forvilde dig i alle mulige underlige påstande om debattører, forestillinger om videnskabers utilstrækkelighed osv.osv. af den art...var det ikke en fremragende idé? ;)

Det er skam dig og ikke mig der her på debatten har snakket en ko ud af kløvermarken om alle dine gode idéer, ikke mig, men når du så har skulle forklare den ind på marken igen, da har du udelukkende stillet dig an som en mopset teenager over spørgsmål til dine meningers relevans og betydning.

Så hvis det du her har vist os udtrykker resultatet af din nuværende stilling til din egen tilværelse, da var det måske en rigtig god idé med mere eftertanke før du trykker send?
God vind med den nye kurs! ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (17/07/2011 10:46)
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk