annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Mit russiske ikon.
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 188 gæster og 117 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11103 - 15/07/2011 12:42 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Sikke en gang underlødigt ordkløveri, Arne.

Simon har jo klart svaret: "intet tyder på at der er nogen mening med livet."

Men det er jo typisk for din måde at argumentere på, inden du stikker af fra at svare på direkte og relevante spørgsmål.

Det er et sølle forsøg på som sædvanlig at snakke udenom, Arne.

At du så i tilgift prøver at spille "nazikortet", viser kun det lave niveau, du befinder dig på, Arne.

Føj!

P.S. Hvis nogen skulle være interesserede i at forstå, hvorfor Arne trækker nazikortet, så er det beskrevet her:

http://videnskab.dk/blog/jeg-har-ret-du-er-nazist-ad-hitlerum-argumenter

Top Svar Citer
#11104 - 15/07/2011 13:45 Re: Mennesket og verden [Re: ole bjørn]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Ole..

"At du så i tilgift prøver at spille "nazikortet", viser kun det lave niveau, du befinder dig på, Arne. Føj!".

- Ja, han er godt nok oppe og ringe. Vi ser det samme i Sverige og Norge hvor ”fremmedfjendtlighed” er blevet absolut værste mærkelap nogen ka’ få påklistret. Multikultiforeningen har jo monopoliseret ”godhed” og bygget mure omkring egen fortræffelighed. Våbnene er blevet racismebeskyldninger, psykiatriske diagnoser osv. Og de der drager våben findes såmænd også i rigt mål i skattefinansierede organisationer såvel som subsidiære medier i øvrigt. Her stirrer Arne sig igen bare blind på sætninger han hiver ud af konteksten, helt som når han matcher sin mystik med videnskabelige arbejder m.m. At det er usmageligt er vi ikke uenige om.

Men når vi forestiller os nationens indb. om 3-4 generationer med baggrund i de politiske såvel som økonomiske problemer i ”den tredje verdens lande”, og faktisk erstatter spørgsmål om problemer med indvandring med spørgsmål om nationen over tid helt vil miste sit hjemland, da vil Arne jo ligeledes resignere ved at bare at vride sig ud af problemformuleringen ved slet ikke at tro tallene alene nuværende statistikker viser. Således slipper også han for at forholde sig til realiteter, helt som når han forsvinder i religiøse fantasier m.m. Men spørgsmålet kan jo så stilles rent hypotetisk: givet at det faktisk forholder sig sligt vi kan forvente osv. Da får vi så de svar vi kan forvente, og da vil det jo bare være at hive statistikkerne frem – case closed.

Pointen var dog en helt anden, nemlig, om han ville kunne nyde at skulle leve i et teokrati der forordnede hans interesser for mystikken m.m.? For de udsigter kunne være en kendsgerning i demokratier hvor flertallet af indb. afgørende vil sætte beslutningsprocesser på dagsordnen og hive flertallet hjem hos enige troende. Men da Arne jo er en ældre herre og bare skal nyde sine meritter med lidt trosbekendelser på opslagstavlen her, og det er så dét, da optræder fremtidens samfundsforordninger åbenbart slet ikke i det oplevelsesrum, der helt synes at domineres af de søde mystikere fra fjerne østen.

Ind imellem er det et imponerende skue hvad dybe frustrationer ka' føre til på en debat, jeg tror jeg vil gi' Arne Mdrs. pris for hans sidste skud i blinde! ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (15/07/2011 13:51)
Top Svar Citer
#11105 - 15/07/2011 14:22 Re: Mennesket og verden [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7212
Sted: Sydsjælland
Citat:
Ser du, om tre-fire generationer vil indb. med dansk kulturbaggrund måske ligefrem være helt i mindretal, og forringes overlevelsesbetingelserne yderligere for mennesker i sydøstlige dele af verden, ja da kan det blive lidt af et boom i Europa med masser af mennesker med religiøse grundsyn samt omfattende politiske følger.
Det er for mig, hvad jeg kaldte:
Citat:
"noget der ligner fremmedfjendske og racistiske undertoner"
og det står jeg ved - uanset hvilke racismebeskyttende betegnelser, du hæfter på det.

Dit øvrige "smagsdommeri" og søgen patent på, hvad der er "relevant", synes jeg ikke er værd at spilde min tid på cool

Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (15/07/2011 14:22)
Top Svar Citer
#11106 - 15/07/2011 14:45 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej du..

"og det står jeg ved - uanset hvilke racismebeskyttende betegnelser, du hæfter på det".

- Det tegner ikke godt, Arne. At tilskrive sig svineri af personer bag debatindlæg, er i sig selv et utiltalende intrigant selvforhold at lægge for dagen. Det eneste du med den slags formår er, at skabe et billede af dig selv som et menneske der ikke har styr på hverken sine følelser eller fantasier om personer bag debatindlæg og derfor render ret ud af tangenten. Det ka' jo ikke være i din egen interesse at skabe et så fanatisk og lidet flatterene billede af dig selv som debattør.

Prøv nu at få lidt styr på dine følelser og eftertænk hvad det egentlig er du skriver. Kom så igen og forhold dig til meninger og holdninger i stedet for fantasier om pers. bag - den slags "Thomsen" bør du da idet mindste ha' lidt styr på og indse værdien af at afholde dig fra!

mvh
Simon


Redigeret af Simon (15/07/2011 14:46)
Top Svar Citer
#11107 - 15/07/2011 14:46 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Arne, at du kan få mine (eller Simons) udtalelser til at være "racismebeskyttende", viser kun din sædvanlige tendens til at mistolke alt, hvad andre debattører siger. Men det hænger måske sammen med dit dårlige kendskab til betydningen af danske ord.

Dit brug af, hvad der sædvanligvis betegnes som "nazi-kortet", er jo tydeligt forklaret i det link, jeg opgav. Som forklaret af forskeren er det blot et ynkeligt forsøg på at afspore debatten og lede opmærksomheden væk fra dine egne retoriske forsøg på at fremstå som moralsk overlegen.

Og som du plejer, stikker du af, efter at have afleveret en stribe ubegrundede beskyldninger mod andre debattører.

Det er for sølle, Arne. trist


Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Haiti får ny præsident og premierminis..
30/04/2024 19:10
Børn i daginstitution i Køge blev hent..
30/04/2024 19:00
Unge blev Danmarksmestre i kål
30/04/2024 18:27
Sådan påvirker skibsbrand togtrafikken..
30/04/2024 18:03
Biden kritiserer 'antisemitisk retorik' ..
30/04/2024 17:32
Nyheder fra Religion.dk