annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15738219
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2387905
Et andet syn 1995517
Åndelig Føde 1535871
Jesu ord 1527186
Galleri
Et lille udvalg
Hvem er online?
0 registrerede 184 gæster og 184 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11090 - 14/07/2011 13:27 Re: Mennesket og verden [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7212
Sted: Sydsjælland
Din løgn står - klart og tydeligt for enhver - i denne tråd.
Den kan du ikke løbe fra.

Underligt at du ikke skammer dig.

Din indsigt i metafysik, ser ud til at være lig nul.

For mig er det spild af tid at debattere med dig.

Arne.
Top Svar Citer
#11092 - 14/07/2011 13:57 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej du..

Du blir mere og mere uredelig, er du gået helt i selvsving? Det er ikke noget kønt syn på en debat, det dér!

mvh
Simon
Top Svar Citer
#11094 - 14/07/2011 14:35 Re: Mennesket og verden [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7212
Sted: Sydsjælland
smiler
Top Svar Citer
#11095 - 14/07/2011 15:34 Re: Mennesket og verden [Re: Simon]
Anonym
Uregistreret

P.s.: hvorfor debatterer du ikke relevante spørgsmål, temaer der vitterlig har betydning for mennesker omkring dig. Du har jo alverdens muligheder og er i rigelig grad blevet mødt med alternativer. Livssyn er noget vi skaber, men det kan jo ikke nytte noget at tumle forvirret rundt i skidringer af livsanskuelser der overhovedet ikke har reference til livet, vel Arne? ;)

Hej Simon,
Dit p.s. ovenfor til Arne ... tænker jeg sådan om:

Hvis mit valg måtte stå mellem det livssyn, Arne sætter ord på i indlæg på debatsiden her ... og så dit ... tja, så er valget nemt ... men det får mig alligevel til at spørge ganske enkelt:

"Hvad TROR du mon selv på Simon?" ... Eller er der overhovedet plads til tanker omkring troens univers i dit liv? ...

Er der mon plads til filosoferen over meningen med et menneskeliv hos dig? Eller er alt virkelig så firkantet, som du giver udtryk for?

Har du mon virkelig aldrig mærket/sanset budskaberne fra DIN SJÆL? ... Samt dragningen mod den? ...

m.v.h.
Zenia

p.s.: Går jeg for tæt på Simon, så lad bare mine forundrede spørgsmål være. smiler ...
Top Svar Citer
#11096 - 14/07/2011 16:24 Re: Mennesket og verden [Re: Anonym]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Hvis mit valg måtte stå mellem det livssyn, Arne sætter ord på i indlæg på debatsiden her ... og så dit ... tja, så er valget nemt".

- Det samme er forklaringen såmænd: du er lige så glad i religiøs overtro som Arne er, imidlertid viser dette kun noget om overvurdering af tro, men intet om verden. Og rent faktisk er det ganske misvisende når Arne præsenterer sine poster som var de interesser for hvordan verden og naturen fungerer, for interesseforholdet hans indsnævrer sig altid til blot at handle om hvad han tror videnskab ikke magter osv.osv. Deri må man forstå at han har et alternativ til videnskab, hvilket han ikke har særlig meget lyst til at komme ind på - tro mig! ;)

"Hvad TROR du mon selv på Simon?".

- Tro interesserer mig kun som et kulturelt fænomen betragtet.
Jeg tillægger ikke tro der flagrer rundt i metafysiske tågeslør stor værdi - og du ka' være helt sikker på at jeg ved lidt om sagerne. Det betyder ikke at jeg ikke anerkender at mennesker rundt om os værdsætter tro som fundament for deres livsanskuelser, blot at fænomenet kun er interessant at observere og diskutere værdien af som fundament for livssyn og verdensbillede. Dét er i sig selv en debat værdig.

"Har du mon virkelig aldrig mærket/sanset budskaberne fra DIN SJÆL?".

- Ovenstående er et meget godt eksempel på hvorledes religiøs overtro kan forlede mennesker til ukritisk at indarbejde idéer som var de kendsgerninger! Du forestiller dig fx. her at du "mærker" budskaber fra en sjæl, mens du i virkeligheden bare føler stærkt for tanker over nogle idéer du ukritisk har overtaget.

Jeg nærer stærke følelser for menensker i mit liv, visse idealer sætter jeg højt, men forholder mig som regel ret afslappet til menneskelige anskuelser og meninger.

mvh
Simon

P.s. til Arne: Dine Vrangbilleder er på trynet Arne! Du har så langt bare præsenteret idéer der savner enhver fornuftig begrundelse samt rækker af selvfølgeligheder ud i det blå. I tillæg blander du subjektive virkelighedsopfattelser der i den grad mangler objektiv forankring med videnskab, og synes på det grundlag det er vældig interessant at fortælle os alle sammen, hvad du tror videnskabelige arbejdsmetoder ikke magter…;)
Du er jo begravet i tro for fanden. Tro som erstatning for erkendelse, ender blindt. Enhver anskuelse bør kunne relateres til kendsgerninger og tiden må vise om du har noget interessant at fremme til debat. Indtil videre gætter jeg på bare endnu flere trosbekendelser på opslagstavlen. Et er at erkende at man ikke har svar på alt, noget andet at tro den slags giver belæg for religiøs overtro som alternativ! Kan du ikke begribe noget så indlysende, har du lang vej igen.

Lad være med at tro du er uigennemskuelig Arne. Jeg har nærlæst dine meninger, hvor det underlæggende i enhver mening fra dig er en religiøs tro du tilmed gør dit for at skjule. Grunden til dette er sandsynligt at du tror den slags skaber større lydhørhed, mens der i realiteten er tale om et bedrag! Videnskab interesserer dig jo ikke særligt, du forveksler endda simple sager med hinanden. Ikke desto mindre kommer du nok til at erkende at alternativet til viden er uvidenhed, samt at du nok får rigtig svært ved at forklare dine meningers relevans såvel som verden omkring dig med religiøs overtro.


Redigeret af Simon (14/07/2011 16:29)
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Mand varetægtsfængslet for at forsøge..
30/04/2024 15:12
Udlejer får medhold: Opsagde lejer med ..
30/04/2024 15:08
Litauiske ledere vil sende ukrainske mæ..
30/04/2024 15:03
13-årig dreng er død af sine kvæstels..
30/04/2024 14:09
Kong Charles har første arbejdsdag samm..
30/04/2024 12:49
Nyheder fra Religion.dk