annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532799
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372063
Et andet syn 1980567
Jesu ord 1518192
Åndelig Føde 1464805
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret ABC 147 gæster og 285 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 10 < 1 2 ... 8 9 10
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10894 - 13/05/2011 13:07 Re: SAI BABA [Re: Simon]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Simon.

Du "snakker udenom":

- du påstår, at jeg er tilhænger af " religioners selvbedrag" uanset at jeg igen og igen har orienteret dig om, at jeg ikke har tilsluttet mig nogen religion,
- du snakker videre om "efter døden" - det gør jeg ikke
- du ignorerer eksistensen for i stedet at koncentrere dig om ikke-eksistensen,
- du påstår, at jeg gør glæden over at eksistere og den deraf spontant fødte kærlighed til en religion - det har du ikke fra mig.

Du højtstående pattedyr (i hvert fald i visse henseender), som os andre, du bilder dig ind, at du kan magte verden med din fornuft - samtidig med at du udtrykker nok det mest misantropiske eller pessimistiske menneskesyn, jeg længe har set (og som jeg nylig citerede dig for).

Det er lige før, jeg kunne ønske dig at forblive i den situation, selvom så ondskabsfuld vil jeg trods alt ikke være blinker

Imidlertid synes jeg, du fuldt tilstrækkeligt har præsenteret, hvor du står - samt at du ikke er modtagelig for ikke-rationelle inspirationer - og at det for enhver pris skal fortsætte sådan for dit vedkommende - uanset alt - det står vist nu klart for enhver, der har fulgt denne tråd.

Jeg kunne ønske dig et gladere og mere inspireret liv - og jeg mener, det ligger lige for næsen af dig, men det ønsker du helt klart ikke selv.

Dine holdninger kender jeg - og jeg kan stort set tilslutte mig dem, men dét alene som livsgrundlag, det er for mig "det højtudviklede pattedyrs overmod" - og dermed gi'r det for mig ingen mening at fortsætte vores dialog.

Dialogen har dog været nyttig for mig på den måde, at den har hjulpet mig til yderligere afklaring smiler

Slut herfra.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (13/05/2011 13:07)
Top Svar Citer
#10895 - 13/05/2011 14:23 Re: SAI BABA [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Arne..

"du påstår, at jeg er tilhænger af " religioners selvbedrag".

- Jeg spørger igen og igen til en fornuftig begrundelse for at sidde her og forherlige dem - og når du fremmer den slags, gør du dem til dine. Desværre er det ikke muligt at få en fornuftig begrundelse ud af dig Arne. Det er dette der gør din form for debat til bare en agitation af meninger...;)

"du snakker videre om "efter døden" - det gør jeg ikke".

- Samtlige religioner opstod i menneskets forsøg på at unddrage sig sin skæbne, hvilket du bare ikke forstår betydningen af - i hvilken forbindelse du fik en forklaring (i gentagelser!) på hvorfor dit syn på ateister er lige så grundløst som det at ophøje kærligheden til en religion.

"Du højtstående pattedyr (i hvert fald i visse henseender), som os andre, du bilder dig ind, at du kan magte verden med din fornuft".

- Atter ser vi her et eksempel på din manglende evne til at forstå det man forklarer dig: det er stadig væk beskrivelserne af verden omkring os, der må være logiske, ikke mindst konsistente, i hvilken forbindelse netop fornuften viser sig. Suk!
Hvorfor skal du have samme forklaring i gentagelser Arne?

"Imidlertid synes jeg, du fuldt tilstrækkeligt har præsenteret, hvor du står - samt at du ikke er modtagelig for ikke-rationelle inspirationer - og at det for enhver pris skal fortsætte sådan for dit vedkommende - uanset alt - det står vist nu klart for enhver, der har fulgt denne tråd".

- Ærlig talt Arne, så tror jeg enhver debattør med et gran af fornuft bare ser det meningsløse i, at debattere med et menenske der fraskriver sig sin intellektuelle kapacitet ved netop ikke at bruge redskaber som logik og sund fornuft, når meninger og værdisyn vedr. vores fælles verden skal kommunikeres blandt medmennesker.

Jeg har jo netop sagt til dig, at du er fritaget for at forklare dig, så hvorfor blir du ved?

"Jeg kunne ønske dig et gladere og mere inspireret liv".

- Vores liv mangler ingen af disse elementer, men vi er jo heller ikke begravet i religiøs overtro. Jeg har desværre ingen meninger om dit liv at tilbyde dig, det er bare sådan en vane jeg har, hvor der skal være en grund til at mene noget.

"Dialogen har dog været nyttig for mig på den måde, at den har hjulpet mig til yderligere afklaring".

- Det var da godt Arne, omvendt ka' jeg ikke helt sige det samme, men pyt med det, god weekend uanset du ;)

mvh
Simon


Redigeret af Simon (13/05/2011 14:24)
Top Svar Citer
annonce
Side 10 af 10 < 1 2 ... 8 9 10


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 08:34
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Norge ramt af æggemangel - folk tager t..
28/03/2024 09:07
Lokale viser opbakning til at bevare bil..
28/03/2024 08:30
Rusland anklager Nato for at gøre lande..
28/03/2024 07:47
Efter 62 år: Slut med luftpost i Tyskla..
28/03/2024 06:50
Protester i Jordan mod Israel til støtt..
28/03/2024 04:04
Nyheder fra Religion.dk