annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
0 registrerede 323 gæster og 303 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10784 - 20/03/2011 13:03 vores erfaringer med kærligheden
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#10793 - 25/03/2011 21:41 Re: vores erfaringer med kærligheden [Re: Hanskrist]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Hold da op.

Betyder det, at kærligheden bare er en illusion? chockeret

PS. Forøvrigt hedder det vore - ikke vores. bange vred cool smiler trist rødmer tosset
Top Svar Citer
#10794 - 25/03/2011 23:08 Re: vores erfaringer med kærligheden [Re: Michael]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
ja stavefejl dem er der en del af,,, sådan var det også i skolen, så da de naturvidenskabelige fag endelig kom, geometri, matematik, fysik, kemi og biologi hoppede jeg lige 4 - 5 point op på karakterskalaen, så var der pludselig 2 -cifrede karakterer til Hansi.

Ingen hemmelighed at jeg dersom jeg redigerede mine indlæg (læste dem igennem en anden gang roligt) så ville jeg kunne finde en hel del af dem, og til de sidste skal jeg nok ha hjælp.

Men heldigvis for mig er det stavefejl og ikke forståelsesfejl. Jeg læste lige dit indlæg:

"Ånd" 20/03/2011 19:38

den er så grotesk fyldt med grove fejl og misforståelse, så du vil ikke engang kunne lykkes med den på HF eller gymnasieniveau, det er virkelig noget makværk det du laver.

Men sjovt nok gentager du dette makværk år efter år, og der hvor det du skriver er direkte forkert, der gentager du det har jeg opdaget, måske for at overbevise dig selv.

Jeg tror virkelig du skriver disse indlæg for at overindlære det du med djævlens vold og magt vil skal være sandheden.

Hvordan kan du gøre dette uden at spørge fagvidenskaberne til råds, selv ville jeg aldrig turde udtale mig om viljen og hvad viljen var uden at læse den psykologiske faglitteratur herom og hvad filosofferne har sagt herom (fx Kant, Schopenhauer og Nietzsche, som nok i den sammenhæng med viljen er de vigtigste), men det gør du ikke, du pløjer bare igennem med dine forkerte påstand, både forkerte og forsimplede og fordummende og ja direkte misvisende. Hvorfor gør du dette Michael, jeg har spurgt dig mange gange, og ja jeg får nok aldrig svaret.

Og hvordan kan du overhovedet tro at universitetsfolk skulle finde dine indlæg interessante? Hvor er du? Hvordan har du fået disse ideer om dig selv, når du ikke engang gider undersøge noget, når du ikke gider være kritisk overfor dine egne påstande, fx den om viljen. Men der er en lang række andre påstande der er direkte forkerte, også dine ideer om tanker og tankerne er helt misforståede og holder ikke.

Kærligheden praler ikke, men jeg kender ingen så selvhøjtidelig som dig.

Og iøvrigt blander du tingene sammen i en pærrevælling ud fra den kritik jeg har givet dig gennem årene, hvor du forsøger at tage højde for min kritik og mine indsigelser og dette bygger/forebygger du så ind i din fejlkonstruktion, dit fundament, som stadig er fyldt med forkerte grundantagelser, som fx den med viljen og dine ideer om hvad tanker er og dækker over.

Hvis du ikke lærer at studere og undersøge en sag, så bliver du aldrig klogere.

Jeg læste faktisk dit indlæg "Ånd 20/03/2011 19:38" fordi jeg ville give dig en seriøs feedback, så gode var mine intentioner, men det er så smækfyldt med grove forkerte postulater og grundantagelser, at jeg om jeg skulle have givet dig feed back, kun kunne have gjort det ved at pille hele dit indlæg fra hinanden i stumper og stykker. Der er intet hold i dine tanker, desværre Michael.

Og der er ikke tvivl i mit sind om at det er en slags overindlæring, hvor du skriver for at være sikker på du mener det du skriver, og jo flere gange du gentar det, jo mere kan du remsen udenad og jo mere det sidder på rygradden eller i dine cognitive automatikker jo mere tror du det er sandt, og det er det jo på en måde for dig, en indbildning og overindlæring, hvor din smøre, bliver dit perspektiv på virkeligheden, den skabelon eller de briller du ser virkeligheden i.

For mig der har studeret pyskologi og filosofi er din påstand om viljen fuldstændig ude i skoven og man tror ikke sine egne øjne når du gentager det der er åbenlyst forkert igen og igen.

Ligeledes forstår du heller ikke de cognitive mentale forhold omkring tanker og sproget. Sålænge et menneske ikke har overskredet hjernedødskriteriet er der en form for tankeaktivitet. Måske folk i en vegeterende tilstand i en respirator hvor hjernedøden har indfundet sig, ikke har tanker, men det er bestemt ikke noget efterstræbelsesværdigt at være uden neocortical funktion. Som muskler understøtter at vi kan gå og løbe og arbejde, bruge vore lemmer, bevæge os hensigtsmæssigt, så understøtter tankerne en lang række forhold, blandt andet at vi taler forståeligt, indlæring, skoling og uddannelse og at vi har højere former for bevidsthedsliv som findes hos mennesket, uden tankerne ville dette være en umulighed, men tankerne svigter os ej heller nogensinde, ihvertfald ikke før demens, psykose og når vi nærmer os døden.


mange kærlige hilsner HansKrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Luftalarmer mange steder i Ukraine i nat..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Nyheder fra Religion.dk