annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15659804
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380304
Et andet syn 1989662
Jesu ord 1522485
Åndelig Føde 1515215
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 355 gæster og 34 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10778 - 20/03/2011 00:30 Re: HØJERE END ET HØJERE VÆSEN [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Hej pip-hans

Jeg har aldrig skrevet, at jeg er stormester i skak. "Mesterspiller", og det er noget helt andet.

Kandidatuddannelse har du ikke, nej... men så nævner du så mange andre ting om dig selv - og slår på tromme (især i form af tomme tønder), dét gør du da!

Der er ingen, der trækker den tidløse og evige Gud ud af tiden, om end Han også befinder sig dér. Du kan netop handle på Jesu ord og bud - i og fra hjertet - i tiden.

Vær'go' - og få så lidt ro på med lidt yoga, pip-hans; den har vist ikke gavnet dig det store endnu.
Top Svar Citer
#10779 - 20/03/2011 00:44 Re: HØJERE END ET HØJERE VÆSEN [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
jeg ville også gå uden om enhver debat og dialog, som du alle dage har gjort, Mesterspiller kandidat eller hva pokker du tror om dig selv, så debatterer du aldrig

du har bare valgt at sætte dig selv udenfor alt, positionere dig i en idealitet hvor du om nogen dyrker Jesus, men ikke Gud i forbindelse med Jesus, i forbindelse med mennesket,

men vi hørte jo også lige fra dig og Arne at dette ikke lader sig gøre,,,


disse her sure opstød fordi der aldrig er kvalificeret dialog eller debat,, men hvem pokker magter da også dette efterhånden med den store HansiKristi Tiger der spiller på tomme tønder og for døve ører og tomme hjerner

er du færdig pip-Hansi-mandsi

pipper du eller trommer du på tomme tynder, ihvertfald jeg taler og skriver for døve øren må jeg konstatere endnu engang, nok også derfor jeg bliver så spydig
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#10780 - 20/03/2011 02:36 Re: HØJERE END ET HØJERE VÆSEN [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Hehe, nu er det pludselig "tror om mig selv"... stakkels pip-hans, du er jo ganske misfornøjet :-)

Gud er evig, jovist! Men derfor kan vi godt dyrke ham timeligt... ved at handle på ordene, som hans Søn gav livet for at tale.

Sandelig ja: Omvendelsen står ikke til 'debat'.
Top Svar Citer
#10781 - 20/03/2011 08:24 Re: HØJERE END ET HØJERE VÆSEN [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Sandelig ja: Omvendelsen står ikke til 'debat'.


okay thomas du har indset dine fejl med hensyn til urevangeliet som du prædikede som et ægte evangelium som kirken havde undertrykt og du har indset dine fejl på din hjemmeside

når jeg skriver fejl, så er det set i forhold til hvad Jesus står for, for så vidt jeg kan se er det ham du pludselig er blevet så helt ukritisk optaget af og tilbeder ud i ekstremer, aldrig hører vi et ord om at det er teologiske biografier der overhovedet aldrig har været tænkt ord for ord at skulle være en gengivelse af hvad Jesus har sagt, derfor undfangelsen ved Helligånden og jomfrufødsel og så meget andet teologisk argumentation blandet med noget der skal ligne en biografi.


men kunne du finde på at fortælle om din omvendelse og rent praktisk hvad den har medført, prædiker du stadig andre steder urevangeliet som sandt, fordi du et og andet sted dybt inde i dig selv ønsker af hele dit hjerte, måske endda tror, at Jesus var vegetar og prædikede dette som et af sine hovedbudskaber.

jeg vil gerne vide hvad en hykler eller dobbeltspiller som dig mener med omvendelse, du er jo ung og du har jo stadig fornemmer man en skjult dagsorden, skjulte motiver. I din omvendelse er du der blevet moralsk etisk straight?

ingen hemmelighed hvad min agenda er, og sådan synes jeg det er for de fleste debattører trods alt, bortset fra dig thomas.

derfor er du den mindst troværdige af alle debattører, hvis vi skulle have en afsteming derom, som man har om politikerne der sidder i folketinget. Jeg tror ikke rigtig der er nogen af os der har fået tillid dig, mistilliden til din person og det du står for reelt, altså det du dækker over, er stor hos de fleste af os vil jeg mene.

nogle mennesker er ikke til at tage fejl af fordi de er som de er og det de har på hjertet det løber munden over med, eller nægter de at skjule, så man med disse ved hvad og hvem man står overfor, i den sammenhæng scorer du bare så lavt, så lavt, thomas,,, var det noget du kunne tænke dig at arbejde med, din troværdighed og image.

nogle ting pletter et menneske for altid, og da især når de ikke kan redegøre for omvendelsen, at noget nyt skulle være kommet til i deres liv

det kunne være sjovt at følge dig med skjult camera 24 timer nogle uger og så komme med sin vurdering, måske du stadig prædiker urevangeliet som sandt, måske du stadig er Klaus Berger discipel og fyrer godt op under alverdens konspirationsteorier

Jan Serotonin lægger aldrig skjul på at hans forståelse af kristendommen og hans ståsted og den Jesus har refererer til er EKIM'sk opdigtede af en kvinde der ikke kunne stå op konspirationsparanoia, altså trance ævl der ikke havde været udsat for den anden kristiske hjernehalvdel som stammer fra at vi er vågne og på benene og realitetsorienterede,,, for i trance kan alle mulige og umulige Jesus'er og meninger om Jesus'er jo kommer til et menneske, der hvor prøven skal stå, det er som Freud siger, når vi kommer til realitetsprøvningen.

EKIM er nøjagtig som Esther siger, det der viser sig at være sandt når et menneske får en hjerneblødning i den ene side af hovedet, men for pokker det er jo mange år siden jeg har sagt at EKIM er til den ene side, her er kun den ene side af hjernen i brug (fantasi siden), den anden, den der står for realitetsprøvningen og det kritiske vurdering af vore fantasier og ønsketænkning er slet ikke taget med, og på den måde kan alt som sagt blive sandt, EKIM og urevangeliet osv i et væk

men bamsebjørnen synes de er så søde og kærlige disse ekim folk, så han mener at man skal se bort fra at de spreder konspirationsagtige usandheder om stort set alt der har med kristendommen at gøre. Meget mærkeligt at Dawkins Bjørnen nu pludselig går stik imod vel Dawkins krav til videnskabelighed og seriøsitet. Men Bjørnen har heller ikke været i hi, og jeg har sagt at han brænder sit lys i begge ender og at nervøst sammenbrud, svækkelse på hjernen eller forstanden, kunne blive resultatet, og hans EKIM engagement og protege rolle er måske første tegn vi får for noget sådant.


mvh HansKrist.

PS:

det korte og det lange er, gider du nærmere berette om den omtalte omvendelse? Langt de fleste kan slet ikke holde mund hermed, ja det er faktisk det der karakteriserer en omvendelse at man ikke ka holde sin mund hermed men fortæller om denne glædelige begivenhed i sit liv, som det glade evangelium,,,
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#10782 - 20/03/2011 10:50 Re: HØJERE END ET HØJERE VÆSEN [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Jeg når kun få linier ned i dit indlæg, før jeg ser, at du kører ud i dine helt egne tolkninger omkring min person, og hvad jeg tænker, føler og har af holdninger.

Du er for langt ude, pip-hans. Hyg dig med dit eget hjernespind.
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
20/04/2024 13:31
Vigtige præciseringer
af ABC
20/04/2024 13:23
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Region vil tage hul på milliardlån til..
20/04/2024 12:26
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Nyheder fra Religion.dk