annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 4 < 1 2 3 4
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10750 - 05/03/2011 17:11 Re: søndagstanker om illusioner [Re: serotonin]
Anonym
Uregistreret

"Men hvis du forsøger at bekæmpe noget eller nogen, så skaber du en splittelse i dit eget sind og giver magten til det vi kalder det onde."

- Uenig. Jesus bragte sværd og ild og splittelse. For verden vil ikke tage imod det Guddommelige, som han giver. Den forvrænger gennem religion, det han såede. Selvfølgelig skal sløret hives bort.

"Når du er fyldt op af kærlighed kan du vise verden, at du i dit sind har sagt nej til konflikt og kun ønsker at være imødekommende, forstående og fredelig."

- Ingen grund til at være konfliktsky. Men vi må tage de kampe, der virkelig betyder noget. Kampen mod det onde og kampen for det gode er værd at kæmpe.

"Begynder jeg at stille krav til dem og fortæller dem hvordan de skal opfører sig, så ser de mig som en autoritet som dømmer dem og ikke ser dem som de i sandheden er."

- Jesus vidnede om den ypperste kærlighed i sine bud og bad enhver om at efterleve dem til sjælens fryd. Dette er værd at give videre.

"Er de mætte og rige og deler ikke ud af deres rigdom, så ved jeg at det de oplever ikke er kærlighed, og jeg vil give dem den kærlighed som deres sjæl længes efter at opleve. Det kan godt ske de ikke ønsker at tage imod kærligheden, og det er også okay, for jeg ved at de blot er bange, og den tålmodighed Gud viser mig, den viser jeg til dem."

- Og Gud er virkelig tålmodig! Han lader det jo regne over både retfærdige og uretfærdige. Men i sidste ende må mennesket lære kærligheden at kende inde i hjertet og ikke i regndråberne. Derfor må vi vende om indeni også!

"Hvis ikke jeg kan kende deres hjerte og se godheden i dem, så kan de heller ikke kende mit hjerte og se godheden i mig. Hvis de gør oprør imod loven og jeg gør oprør imod dem, så er vi alle blinde. Så snart jeg mister synet af deres hjerte og godhed, så har jeg selv mistet synet af mit eget hjerte og godhed. Så snart jeg dømmer mister jeg synet, og i mørket er der ondskab og oprør. Tilgiver jeg forsvinder mørket, og lyset bydes velkommen med glæde og kærlighed."

- Og det er netop ved ikke at fordømme, men tilgive, at du lærer kærligheden at kende i dit hjerte. Herved lærer du også Gud at kende. Denne indre og ydre livsførsel, som du her beskriver (ikke at fordømme, men at tilgive) er netop de bud, som du kan give videre til andre mennesker, for at de må lære det samme. Som du selv siger, så vil mørket forsvinde i tilgivelse. Tilgivelse er netop et af Jesu bud.

- Derfor siger jeg til dig Jan: Når jeg taler om Jesu bud som værende af yderste vigtighed, så må du ikke lave det om til, at man skal være dømmende mod dem, der ikke følger Jesus bud. Så har du jo intet forstået! At følge Jesu bud er jo NETOP at være tilgivende og ikke-dømmende. Men det er også at give budene videre, så andre kan lære det samme.

"Kæmp ikke imod synden, men se at den ikke er virkelig."

- Det er desværre her, hvor ekim får den ellers Guddommelige kæde til at hoppe af. Der er ingen grund til at se synden som uvirkelig. Der er grund til at overvinde den - i kærligheden.
Top Svar Citer
#10751 - 05/03/2011 18:47 Re: søndagstanker om illusioner [Re: Anonym]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Rigtig godt, Thomas.

Tak fordi du deler dine tanker med mig.

Lad os så gå ud og sprede noget kærlighed og glæde smiler

Top Svar Citer
#10752 - 05/03/2011 18:52 Re: søndagstanker om illusioner [Re: serotonin]
Anonym
Uregistreret

Jeg siger også tak, min gode serotonin!

Faktisk er det ikke så længe siden, jeg kom med et konkret forslag til dit "Lad os så gå ud og sprede noget kærlighed og glæde"... men ingen tog imod! Alle blev tavse som graven!!

- Det er nok lettere at tale om kærligheden end at give den.

(Men jeg er stadig frisk - sig endelig til til mit til).
Top Svar Citer
#10753 - 05/03/2011 20:32 Re: søndagstanker om illusioner [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Hanskrist siger "Osho", mens han fortsat taler med grim mund på chatten. Hvad siger du til, at vi sammen vasker din lille, grimme mund og lærer dig lidt pli, lille pip-Hans?!

Nå, her er din Osho-video. Læg mærke til hans s-lyde... Det lyder ligesom dig, når du visler ud gennem slange-kæften af din.


Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 4 < 1 2 3 4


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nyheder fra Religion.dk