annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10744 - 03/03/2011 22:11 Synd at RoseMarie ikke her
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Synd at RoseMarie ikke her, så hun kan se din (underforstået HansKrist eller Tigerdyret) sindssygdom i fuld blomst. skriver Bjørnen i chatten, men her er chatten til evig tid.



RoseMarie: ... og tavsheden har sænket sig over skoven ... Hmmm
[x] Hanskrist: en Bjørn der kun går op i de sild der er døde og som han hiver op af et glas kan ikke være tilfredsstillende for dig RoseMarie
[x] Hanskrist: en Bjørn der har mistet sin skarpe forstand og lader sig hverve som protektor for EKIM folket, der digter og gør alt til noget sindsligt, subjektiv monisme,, må ej heller være attraktiv i en tænkende kvindes optik
[x] Hanskrist: nej Bjørnen har gjort sig selv en bjørnetjeneste, en form for Hara-Kiri for åben skærm
[x] Hanskrist: grisling du kan godt komme frem,,der er kun os to tilbage i finalen om RoseMarie
[x] Hanskrist:
[x] Hanskrist: nå yoga'en kalder
RoseMarie: Godt at høre lyd her
Michael: jeg er ikke nogen grisling. Jeg er et skovsvin.
ole bjørn: Hvis ikke man bliver som en grisling igen, kan man ikke komme ind i mit rige.
ole bjørn: Og slet ikke hvis man forurener skoven med kvals.
[x] Hanskrist: Mod er ikke fravær af frygt, siger Osho. Det er snarere totalt nærvær af frygt, og modet til at se den i øjnene.
[x] Hanskrist: jeg elsker Osho (Baghwan) han er min mand
[x] Hanskrist: jeg kvalske elsker dig Osho
[x] Hanskrist:
[x] Hanskrist: MOD - Glæden ved at leve livet farligt - OSHO
RoseMarie:
ole bjørn: Ja, det er frygteligt modigt af dig, tigerdyr, at kvalse i 100 meter skoven. Desværre har vi ingen medaljer, vi kan give dig. Dem må du selv købe hos bageren.
[x] Hanskrist: http://www.oshoinfom
oen.dk/index-filer/P
age317.htm
[x] Hanskrist: er det i nærheden af dig RoseMarie
Michael: Nu var det Hanskrist jeg svarede og ikke dig, Ole Bjørn. Der er ingen der ønsker at krænke dit rige, som er 100 meter skoven. Men hvis du tror, at 100 meter skoven er lig med hele chatten, så lider du - ved Gud - selv af storhedsvanvid.
[x] Hanskrist: nej du er Gabriel Marcel Michael
Michael: Hvis andre chatdeltagere ønsker at debattere andre emner indbyrdes end din søgen efter honning, sildemadder og lille spejl på væggen der - hvem er klogest i verden der, så gør de det.
[x] Hanskrist: en gammel meditations flipper,, det skal forstås positivt
Michael: Men hundrede meter skoven - den er helt og holdent din. At vi andre så også diskuterer andre ting - det er en anden sag.
[x] Hanskrist: jeg tror jeg har verdens bedste yoga lærer,, hold da op hun laver magi med mig
[x] Hanskrist: og så har jeg verdens dårligste,, jeg går nemlig hos 2 forskellige, og den ene af dem hun kan det bare, hun forstår det og jeg lapper nu'et og mit indre selv i mig med den største fornøjelse
RoseMarie: Tja ...
[x] Hanskrist: men hende den gode hun siger noget der er vand på min mølle,, "lad åndedrættet følge tanken",,, meget usædvanlig udtalelse fra en yoga lærer
[x] Hanskrist: usædvanlig at hun lader tanker være en lige så naturlig del af os som knogler og muskler, og kredsløb og åndedræt etc
ole bjørn: Tigerdyret er faldet i trance over en østlig religiøs tradition. Hvor morsomt.
ole bjørn: Snart begynder han nok at kvalse om at leve i nuet.
[x] Hanskrist: ja når man påtænker mit Berdyaev engagement
[x] Hanskrist: men jeg har altid dyrket yoga og meditation,, hvor jeg har taget højde for Berdyaevs kritik, se mit indlæg her 03/03 i aften,, nok derfor jeg er vild med Osho
[x] Hanskrist: Osho er den eneste der har forstået vestens kultur til bunds
ole bjørn: Osho er ulækker, Hansemand. Der er madrester i hans skæg, så han har ikke forstået vestlig hygiejne.
Michael: Det er da fantastisk at du er gået over til New Age, HK. Det kristendom var da efterhånden også blevet lidt for gammeldags. En klog skifter mening - det gør en tosse aldrig.
Michael: Velkommen til en verden af muligheder.
[x] Hanskrist: ah Michael nu må du ikke drille mig, for jeg opfatter stadig mig selv som kristen eksistentialistisk tænker med rod i Paulus, så jeg har ikke forladt noget eller kastet noget af mig
[x] Hanskrist: Osho minder en del om Paulus
[x] Hanskrist: When methods designed to support individual self-understanding are combined with awareness techniques, then changes start happening very intensely and very quickly
[x] Hanskrist: Osho Multiversity is the largest center in the world for meditation and personal growth processes. It encompasses all the current western therapy approaches, the healing arts of East and West, esoteric sciences, creative arts, centering and martial arts,
[x] Hanskrist: zen, sufism, and Meditative Therapies
[x] Hanskrist: Even more unique than this amazing diversity, is the fact that all the methods used, whether relating to the body, the mind, the emotions or the subtle energy bodies, have meditation both at their base and as their objective.
[x] Hanskrist: http://www.osho.com/
Main.cfm?Area=medres
ort&Sub1Menu=mv&
amp;Sub2Menu=mvwelco
me&Language=Engl
ish
Michael: Det er rigtig smart at samle det hele i én kasse. Så kan man smide det hele ud på én gang.
[x] Hanskrist: ingen grund til at smide noget væk eller ud, for man skal ikke tilsidesætte sig selv i Osho bevægelsen, så man bliver aldrig træt eller misfornøjet eller snydt
[x] Hanskrist: der er ingen undertrykkelse, ingen sublimering eller metode som man skal underkaste sig selv,,
[x] Hanskrist: problemet er alle de metoder hvor man skal tilsidesætte sig selv og sider af ens natur
ole bjørn: Synd at RoseMarie ikke her, så hun kan se din sindssygdom i fuld blomst.


http://www.osho.com/Main.cfm?Area=medresort&Su...anguage=English



http://www.oshorisk.dk/


http://www.oshoinfomoen.dk/index-filer/Page317.htm


http://www.oshoinfomoen.dk/



Osho og bevægelsen, har som ingen andre forstået at skabe en syntese eller at kombinere østens spiritualitet med vestens spiritualitet/filosofi og teologi og den videnskabelige psykologi (psykoanalysen, gestaltterapi mm) og eksistentialismen. Effektiviteten ved Osho bevægelsens meditationsformer skyldes at egoet, eller vores individualitet og personlighed ikke skal svækkes, men netop findes i vores autentiske behov for kreativ udtryk og et liv i kærlighed med andre. Der findes intet abstrakt hos Osho, alt er konkret og enestående, så der er ikke noget at tro på, kun noget at erfare og opleve konkret.




synd for bjørnen at han står udenfor Osho bevægelsen, for her kunne hans mange studier i religion ellers få ben at gå på
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk