annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
September Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 320 gæster og 185 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 4 < 1 2 3 4
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10733 - 01/03/2011 13:53 Re: "SKABT UD AF INTET" [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7208
Sted: Sydsjælland
Jeg skrev bl.a.:
Citat:
Det ser ud til - foreløbig - at de, der bekender sig til "den sunde fornuft" og naturvidenskab, at de stiltiende erkender, at vi foreløbig må se det sådan, at verden er skabt ud af intet.
Det var, hvad der blev sagt i en TV-udsendelse på Discovery Science, som jo er populærvidenskabelig, men dog rimeligt seriøs.

Nu lysner det dog endelig, da vores kloge Ole Bjørn, som ikke viser sig i trådene, men alene ude på "pjatte-chatten", omsider har mandet sig op til en replik:
Citat:
Lad mig benytte denne pause i 100 meter skovens eventyrlige liv til at korrigere en grov fejl, som Arne ustandselig bringer til torvs i debatten. Der er ingen kosmologer, der tror, at universet er opstået af intet.
Big Bang teorien kan med rimelig sikkerhed følge universets udvikling tilbage i tiden til et punkt kaldet plancktiden, hvor universet har været forsvindende lille. Teoretisk vil en fortsat beregning føre til en såkaldt singularitet, en fysisk intethed.
Men det tror ingen på, så universets tilblivelse må skyldes fænomener, der ligger udenfor dette univers i et såkaldt hyperrum, der indeholder flere dimensioner end vore kendte fire.
Der findes skam mange forskellige mulige forklaringer. Den nyeste er, at universet er en følge af en kollision mellem parallelle braner i dette hyperrum.
Men det kræver indsigt i fysik og matematik at forstå, så det ligger langt over niveaet hos folk, der stirrer på en ikon og der finder "sandhedens mirakuløse forløsning" i en tilbedelse af uvidenhedens gud.
Nå da:: "Men det tror ingen på, så universets tilblivelse må skyldes fænomener, der ligger udenfor dette univers i et såkaldt hyperrum -"

Et trosspørgsmål? blinker

Et "hyperrum" med kolliderende parallelle "braner" (ordet ikke at finde hos Google som andet end en frøskal).

Så venter vi jo bare på, at denne "forklaring" bliver rimeligt sandsynliggjort cool

Indtil da vil jeg rubricere den i samme kategori, som idéen om en skabende Gud blinker

Jeg bekender mig ikke til nogen af dem, men begejstres af "sandhedens mirakel" - at denne flygtige verden (og dermed også jeg) ER.

Det kan ganske vist godt være en illusion, men dér befinder jeg mig godt smiler

M.v.h. Arne.



Redigeret af Arne Thomsen (01/03/2011 13:54)
Top Svar Citer
#10734 - 01/03/2011 16:02 Re: "SKABT UD AF INTET" [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Lille "chat og pjat"-Ole har glemt, hvordan man forholder sig åbent. Han har lukket sig inde i voksendøden og er blevet stærkt troende. Det, der kunne udfordre hans stivnede forestillinger i et skrøbeligt sind (sådan hænger det nu engang ofte sammen), brygger han løgn og forvrængninger på. Det har han altid gjort, men nu er han omsider fortrængt til en spalteplads, hvis indhold løbende tømmes i glemslen.

Stakkels lille-Ole...

...Men enhver er salig i sin tro :-)
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 4 < 1 2 3 4


Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Hanskrist
25/04/2024 23:58
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Trump går efter 'absolut immunitet' ved..
26/04/2024 02:37
USA er gået i gang med at bygge midlert..
26/04/2024 00:31
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Nyheder fra Religion.dk