annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 324 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10719 - 24/02/2011 20:16 Re: "SKABT UD AF INTET" [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Jeg tror også, at det er sundt at undre sig.

...For derefter at udvikle de kvaliteter, der gør det muligt at opnå direkte erkendelse af virkelighedens essens - vores egen essens.
Top Svar Citer
#10720 - 26/02/2011 10:28 Re: "SKABT UD AF INTET" [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland
Det ser ud til - foreløbig - at de, der bekender sig til "den sunde fornuft" og naturvidenskab, at de stiltiende erkender, at vi foreløbig må se det sådan, at verden er skabt ud af intet.

Det er jo så, forekommer det mig, mildt sagt, et noget spinkelt grundlag for at håne mennesker, der bekender sig til en tro på en guddommelig skaberkraft.

Så langt - trosmæssigt - tør jeg dog ikke gå.
Jeg nøjes med at undre mig over, og at frydes over , hvad jeg oplever som miraklet, at vi - og hele universet - ER.

Det er forresten også netop det, Bibelens Anden Mosebog tredje kapitel beretter, at Gud sagde til Moses, om sig selv, ved den brændende tornebusk for nogle tusinde år siden.

Og foreløbig er vi jo så ikke rigtig kommet ret meget længere i den sag cool

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (26/02/2011 10:31)
Top Svar Citer
#10721 - 26/02/2011 12:01 Re: "SKABT UD AF INTET" [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Dog sagde Jesus, at den, der holder fast ved hans ord, skal lære sandheden at kende. Og et gennemgående tema i biblen er, at den, der tror på Gud og lever et retfærdigt liv skal tilegne sig visdommen.

Kærligheden og retfærdigheden konstituerer netop troen, da biblen - og især Jesus - vidner om disse levende værdier!

(Troen er alt andet end "jeg tror på et væsen bag skyerne", som religion ellers ofte anklages for - jeg forstår godt anklagen; de religiøse har efter min mening ikke vist og udtrykt den levende tro i deres liv, disse floskelmagere... ikke underligt at de får folk til at håne hele molevitten).
Top Svar Citer
#10722 - 26/02/2011 15:27 Re: "SKABT UD AF INTET" [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
"Og foreløbig er vi jo så ikke rigtigt kommet ret meget længere i den sag."

Dertil er vel kun det svar, at mange ikke kommer ret meget længere, de står i stampe og tror ikke på videnskabens opdagelser, men er faldet i staver over de menneskeskabte sagnfigurer, deres illusioner skal ingen røre ved.

Men man har så lov at håbe, at de alligvel vågner op en skønne dag, pinlig berørte af deres stupiditet.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#10723 - 26/02/2011 20:27 Re: "SKABT UD AF INTET" [Re: Arne Thomsen]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
jo, vi er kommet meget længere, nogle af os.

Men hvor mange tager livet alvorligt, hvor mange tager religiøsiteten alvorligt?

Kun den rene af hjerte kan se Gud. Når Moses måtte standse før den hellige grund var det fordi han ikke var ren af hjertet.

Derfor er det så vigtigt at kende sig selv. At være ren af hjertet er at se sig selv som man er, uden forstillelse samt at se alting som det er og forstå det.

Universets beskaffenhed har intet med det levende liv at gøre, det er blot materien som fungerer indenfor de givne love.

At forstå materien intellektuelt kan aldrig gøre os i stand til at elske, snarere tværtimod.

Livet er det, som vi lever blandt andre mennesker ligesom os selv. Det er dette der må forstås. Vi må forstå os selv og vores forhold til andre.

For kun her i det virkelige liv bor forståelsen og kærligheden, alt andet er forfængelighed. smiler

Og selv om det er det største af alt, så tager det ikke sig selv højtideligt. Det er ligeglad med om du er høj eller lav om du er noget eller ikke er noget, for det er virkelighedens sus.

Bag den forvirrede tanke, følelse og jegbevidsthed bor det, som de menneskelige egenskaber, vi kalder karakter.

Det fungerer i nuet som den måde du behandler andre på i dit livs evige nu. Det evige nu er altid tilstede og er altid en udfordring for hvordan du vælger at handle.

Abraham og Moses kæmpede sig gennem deres historiske liv men de glædede sig begge over at se Hans dag.

Erkendelsen, Gud søn.

Hvert et sekund af vores liv har vi et valg om hvordan vi vil handle.

Og som vores handling er, således bliver vores skæbne. smiler

Men man behøver ikke at forstå det, Kærligheden handler altid ret i nuet. Det eneste der findes. smiler







Redigeret af Michael (26/02/2011 20:31)
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Borgmester mister studiepladser: Vi komm..
19/04/2024 15:19
35-årig mand idømmes 13 års fængsel ..
19/04/2024 15:16
Jarlov vender tilbage til Folketinget
19/04/2024 14:27
Svindel under covid-19 udløser fængsel..
19/04/2024 14:06
Byret har afsat tre dage til 34 år gamm..
19/04/2024 14:06
Nyheder fra Religion.dk