annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 331 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10596 - 02/01/2011 00:04 Nytårsaften dag chat/sjat boblende champagne, SKÅL
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Michael: Så har vi 8 år tilbage inden Jorden bliver ramt af kometen. Lev nu godt og smukt.
Michael: I dag har alle ord mistet deres betydning. Løsningen er ganske enkel - altid at føle hvad man siger.
Michael: Den vej mennesket går er ikke farbar. Der er ingen fremtid af betydning. Kun ved at handle nu, kan mennesket skabe sig en fremtid. Som det handler nu skaber det kun elendighed.
Michael: Hvad er handling? Vær opmærksom på den du møder i livets nu . Og smil.
Michael: Blæs på forstanden. Glem dig selv, dans til musikken og smil.
Michael: Jeg sidder her alene i evigheden. Som altid hvert sekund. Og lytter til ZDF. Pragtfuld musik, feste, det kan de, de tyskere. Sådan burde man glemme sig selv hver dag og blot lytte og lade sig beruse. Godt nytår.
Michael: Ved du det? Kun når man selv er alene kan man møde det, som er alene.
Michael: Ups. Nåh, ja. Om det, man ikke kender, bør man tie.
Michael: Var der virkelig ikke andre? Så er det jo mit ansvar.
[x] Hanskrist: jo ZDF er godt men Gud som forståelsen ham må du gerne beholde for dig selv,,, det sidste Gud er i mit liv er forståeligt og forståelsen,,,
[x] Hanskrist: Godt nytår til jer alle og jeg skal kommer efter jer i 2011 også RoseMarie Hallo Halli
Michael: Stakkels HansKrist.. Han har en dum Gud. Må de begge have et godt nytår.
Michael: Nu skal jeg se 90 års fødselsdagen. I virkeligheden er kun frøken Sophie tilstede. Men for hans indre blik udfolder alle de sig, som ikke er mere. Han lever lykkeligt i sin erindring og ngter at se virkeligheden i øjnene.
Michael: Både han og miss Sophie er lykkelige mens de hengiver sig til erindringen og nægter at se nuets tomhed i øjnene.
Michael: Kun den tomme skål er uudtømmelig.'' (citat).
Michael: Når man glemmer alt hvad man ved er der kun den oprindelige energi tilstede. Den oprindelige energi er glæde, eller snarere en ekstase uden begyndelse og ende.
Michael: Når man glemmer danser sindet i stilheden og rummet. Tiden er fuldstændig væk. Prøv selv.
Michael: Fortidens død er den fuldstændige ekstase. Selvglemsel er fuldstændig opmærksomhed. Sindet danser fuldstændig frit i stilheden og det uendelige rum. Tankens stilhed er fuldstændig væren.
Michael: Lyset brænder. Røgen kan ikke slukke det. Røgen er en afglans af lyset. Når tanken er stille er lyset.
[x] Hanskrist: ikke flere sjusser til den mand :-)
[x] Hanskrist:
Michael: Desværre er det den, jeg er. Med og uden sjusser.
Michael: Prøv at være stille. Når tanen ikke formulerer sig i ord sker der noget helt andet. Alting eksploderer og man må prøve at holde balancen. Altid at se uden at identificere sig med tanken. Det lyder svært men når man er på den anden side sker det af sig se
Michael: lv. Opmærksomheden er det lys der hele tiden tænder sig selv når viljen holder sig i ro.
[x] Hanskrist: jeg forstår ikke du vil cutte forbindelsen til minderne (fortiden), er det ikke heri vi finder al værdi og betydning og al værdighed, tomheden er jo fordi man ikke husker/mindes hinanden længere
[x] Hanskrist: hvis man nu husker på hinanden da ville der ingen tomhed være, nuet ville være uden tomhed, men fyldt med minder og

Michael: Lyset brænder. Røgen kan ikke slukke det. Røgen er en afglans af lyset. Når tanken er stille er lyset.
[x] Hanskrist: ikke flere sjusser til den mand :-)
[x] Hanskrist:
Michael: Desværre er det den, jeg er. Med og uden sjusser.
Michael: Prøv at være stille. Når tanen ikke formulerer sig i ord sker der noget helt andet. Alting eksploderer og man må prøve at holde balancen. Altid at se uden at identificere sig med tanken. Det lyder svært men når man er på den anden side sker det af sig se
Michael: lv. Opmærksomheden er det lys der hele tiden tænder sig selv når viljen holder sig i ro.
[x] Hanskrist: jeg forstår ikke du vil cutte forbindelsen til minderne (fortiden), er det ikke heri vi finder al værdi og betydning og al værdighed, tomheden er jo fordi man ikke husker/mindes hinanden længere
[x] Hanskrist: hvis man nu husker på hinanden da ville der ingen tomhed være, nuet ville være uden tomhed, men fyldt med minder og hukommelse
[x] Hanskrist: at huske på nogen eller hinanden er vel en smuk og kærlig gestus, dette at være husket, dette at tænke på en og anden
[x] Hanskrist: jeg forstår virkelig ikke hvad pokker vi skal i dette klinisk tomme åndløse nu, vi har intet at være der efter. I den forstand er jeg noget så grusomt psykoanalytisk orienteret
[x] Hanskrist: er du ikke lige lovligt omstillingsparat og alt for villig til at glemme hvem du er, din fortid,
Michael: Jeg er, lige nu, et resultat af alt hvad der er gået forud. Hvis jeg tænkte på det ville jeg skabe afstand mellem det jeg er og resultat af det. Jeg er det jeg er, jeg tænker ikke på det. Jeg er det.
[x] Hanskrist: Jung har advaret mig imod din eller jeres praksis, fordi man derved ikke får kontakt til underbevidstheden eller stoffet i det ubevidste
Michael: Øv. Jeg har ikke nogen underbevidsthed. Jeg er ikke ubevidst om noget som helst.
[x] Hanskrist: sagde rationalisten der havde Gud som forståelsen,,,
[x] Hanskrist: nej det er bedrag Michael,,, en illusion
[x] Hanskrist: jeg bryder mig ikke om denne falske ide om at være oplyst, fuldt oplyst
[x] Hanskrist: allerede i nat vil dine drømme overraske dig, hvis du da ikke fortrænger dem med din konstante opmærksomhedsforagt, selvovervågning
Michael: Så du nytårsgudtjenesten på DR1. Hold da kæft hvor var den god. De prøvede at fylde ny vin på gamle flasker og jeg tror at det lykkedes. Men århus har altid været langt forud for resten landet.
Michael: Hold kæft hvor var den god. jeg har optaget den.
Michael: Hvis du altid er opmærksom i dit liv er der ingen grund til at drømme. Så er der ingen uafsluttede ærinder.
RoseMarie: Godt Nytår til jer to midnatshyggere Har i fået boblerne til at bruse og sangstemmen klaret, så 2011 kan blive året med tenorens seranadesang
RoseMarie: Flere bobler og mere sang ... det bliver mit motto for det nye år 2011
[x] Hanskrist: mit nytårsforsæt er at prikke samtlige bobler jeg får øje på
[x] Hanskrist: blob blob blob blob Hansi
[x] Hanskrist: at tænke korrekt er at lave samtlige tankebobler om til prikker
[x] Hanskrist: Descartes projekt
[x] Hanskrist: hjernen eller hukommelsen kan kun indeholde en eller få bobler, men uendelig mange prikker, punkter
[x] Hanskrist: det er som dagen hvor der kun er boblen himlen som den blå atmosfære, men om natten ser vi uendelig mange prikker, stjerner
[x] Hanskrist: Natten er ikke mindre skøn, ikke mindre guddommelig end dagen, om natten lyser stjernerne, natten bringer åbenbaringer, som dagen ikke kender.
[x] Hanskrist: en eller to bobler i hukommelsen om sin barndom spærrer for en lang række andre vitale erindringer,, hvis man punkterer eller prikker disse bobler om barndommen, omformer dem til punkter og prikker, blir der plads til alt fra dengang

Hanskrist: den mest kendte bobel er osteklokken og vi ved alle at det ikke er rart at leve som i en osteklokke, at være i denne depressive tilstand
[x] Hanskrist: hver gang man laver en bobel om til punkter eller prikker, da frigøres der energi, voldsom megen psykisk og mental energi frigives
[x] Hanskrist: grunden til at man i østens religioner og meditative systermer vil være foruden tankerne, skyldes at man kun kender tanker som bobler
[x] Hanskrist: men i vesten har man valgt en anden metoder, især med Descartes, og det er at vi omformer boblerne til punkter, kraftpunkter, hvilket også er forløberen til matematisk tænkning
[x] Hanskrist: enhver bobel har en kerne, et punkt, centrum, og at punktere en bobel og få dette punkt, kraftpunkt, er descartes og vestens måde at meditere på
[x] Hanskrist: derfor tænker vi i vesten og vi opfinder og bedriver videnskab, fordi vi valgte at tænke, at bruge hovedet til at tænke med,, hvem fik den geniale ide, jo Paulus og Descartes
[x] Hanskrist: det er det forhold der gjorde at øst der ville ophæve tænkningen stagnerede og vest der valgte tænkningen eksploderede
[x] Hanskrist: Nattens prikker, stjerner, er mere oprindelig, mere elementær end dagen. Natten er mere metafysisk, mere ontologisk end dagen. Det dybe og det dunkle svinder hurtigt i dagslyset, ikke blot i naturens, men også i historiens verden.
[x] Hanskrist: østen lavede en abstraktion, vesten nægtede denne abstraktion og søgte udenfor bevidsthedens bobel og fandt i det ubevidste, natten, alle prikkerne, stjernerne og nattens dybdedimensioner
[x] Hanskrist: igen at bruge hovedet til at tænke med, var en genial opfindelse
[x] Hanskrist: man kunne spørge hvorfor kom menneskeheden på denne ide så sent, ihvertfald pga social kontrol, tankekontrol og hjernevask, over den enkelte som det udføres i religionerne; dette ophæves med Paulus, hermed kommer endelige en religion uden tankekontrol
[x] Hanskrist: men kirken udarter og tilsidesætter Pauls Kristusmystik eksistentialisme og skaber en dogmatik, falsk metafysisk tænkning vha græsk filosofi
[x] Hanskrist: Luther genaktualiserer eller gir Pauls Kristusmystik eksistentialisme en ny chance
[x] Hanskrist: Kant er filosoffen der overtager Pauls Kristusmystik eksistentialisme
[x] Hanskrist: noget vi også så før i renæssancen,,, og fra da af er der ingen vej tilbage, det moderne bryder igennem,, og fra da af kommer den Paulinske ide med at bruge hovedet til at tænke med, og det hver eneste af os der har denne frihed i Kristus

Hansi du er et boblehoved og har fået for meget boblevand og det du siger er som at råbe under vand, det er blob blob blob. Nå boblende godt blob blob nytår til alle, bob bob bob bob.


RoseMarie: Jøsses da, hvad små bobler kan gå hen og blive til, H.K.H. En hel eksplossion ... og transformation Bobler, der bliver til prikker, prikker, der bliver til stjerner og lys på nattehimlen, og lyset der bliver til Kristusmystik ... og nærmest musik
[x] Hanskrist: mød mig i natten
[x] Hanskrist: Dagen kan lyve, den kan gøre træt, dens energi kan slippe op, dens dekorationer kan falme. Mennesket, som lever på overfladen, kan gribes af længsel, af længsel efter tilværelsens dybeste væsen, dens dybeste kilder.
[x] Hanskrist: Den egentlige, inderlige fordybelse hører sammen med dagslysets forsvinden, med at man dukker ned i mørket.
[x] Hanskrist: Er jeg for Hot RoseMarie???

[x] Hanskrist: men flot måde du tog på at små bobler blev til noget helt andet, fordi Hansi lidt misbrugte dem (boblerne) som anledning for at gå igang med sin egen personlige dagsorden
[x] Hanskrist: at boble med RoseMarie wauu
[x] Hanskrist: du vil hellere være antropolog end psykolog, du ved en masse om forholdet mellem arketyper og eventyr
[x] Hanskrist: stadig er det sjovt at chatte med et menneske, RoseMarie man ikke ved ret meget om
[x] Hanskrist: vi har en dyrlæge der med sin sprøjte kan aflive en Bjørn (el gi Bjørnen et skud vinterbedøvelses og sovemiddel), og vi har en RoseMarie der i sne står som urt i skjul bag en busk og fryser hendes bare fusser eller fødder som Michale kan lære hende at vippe med, øh, og vi har en thomas der drikker sig fra sans og samling i Jesu søde ord og vi har en Michael der sidder fanget i nuets opmærksomhed der fylder manden med et vakuum, tomhed.


[x] Hanskrist: over det hele stråler/skråler/skåler HKH; Hansi Kristi Herren selv som når han skriver sine tanker i prikker som andre må gætte
[x] Hanskrist: åh Hansi, du er bare for meget, ja som alle andre her på stedet, er jeg bare for meget, vi er alle sammen bare for meget
[x] Hanskrist: gætte, du skrev gætte, jeg synes nu ikke der er meget gæk og gæt i dine tanker HansiKristi
[x] Hanskrist: HansiKristi du er nem at læse, ja som en åben bog
RoseMarie: Gæt og grimasser ... og masser af grin

Hanskrist: ja kvinde du er svær at gætte og skjuler dig på djævleøen og blomstrer her på chatten og debatten som en Mystisk Nattens Dronning

man har hørt om at være ene Hane i en hønsegård, men det er lige før vi her har at du er ene Høne i en Hanegaleanstalt med en voldsom kamp om hakkeordenen, så meget at hanerne kammer over og bliver røde i kammen

[x] Hanskrist: og du får det bedste frem i de stridende Hanner eller Haner også HKH: Hansi Kykilikye Hyleren eller Hvæseren
[x] Hanskrist: men du læser damerblade
[x] Hanskrist: femina og alt for damerne er også suveræne blade
RoseMarie: ... så vil jeg nødigt se det værste
[x] Hanskrist: lille prinsen
[x] Hanskrist: ganske umuligt at forstå "den lille prins" (Hansi den skal og kan måske ikke forstås med din maskuline hjernehalvdel), meget svært tilgængelig litteratur, jeg holder mig til Paulus
RoseMarie: Dameblade har jeg tidligere været dybt afhængig af og har brugt tonsvis af penge på ikke at ville gå glip af noget "nyt". Men den lyst og trang forsvandt pludselig som dug fra solen ... og jeg blev rig
[x] Hanskrist: okay,,, spændende,,, hvordan rig, på alle måder rig
[x] Hanskrist: du dykkede ned
[x] Hanskrist: eller du gik ind i en trylleskov
[x] Hanskrist: ta mig med jeg lever stadig i de kulørte blade
[x] Hanskrist: og skriver kulørte indlæg
[x] Hanskrist: og jeg forstår mig hverken på isdronningen eller den lille prins
[x] Hanskrist: men jeg kan styre en Bjørn og er ven med en dyrlæge
RoseMarie: Ja, egentlig rig på alle måder. Dameblade kan om noget flytte fokus fra det man har, er og gør til det man IKKE har, det man IKKE er, det man IKKE gør ... Drop dem og bliv rig og seende for, hvad du har, er og gør
[x] Hanskrist: smukt RoseMarie, du er en klog kvinde

RoseMarie: ... og så er det oveni mange penge, man kan spare ved at lade dem stå på hylden i supermarkedet ... Mange bækkje små ....
[x] Hanskrist: jeg tænker,, ka du høre det på øen
[x] Hanskrist: 7,8 på Richter skalaen
[x] Hanskrist: når 2 kontinenter vrider og skubber sig imod hinanden, Hansis højre og venstre hjernehalvdel
RoseMarie: ... a hva?
[x] Hanskrist: hvad jeg tænker over
RoseMarie: Nåååå ... jeg kan ikke bare høre det, jeg kan mærke rystelserne under mig
[x] Hanskrist: måske du er lidt for sofistikeret til simple mig
[x] Hanskrist: nå godt, så er alt vel
[x] Hanskrist: du er ikke hel ufølsom
[x] Hanskrist: hvor er det sjovt, du sjov
[x] Hanskrist: Skal jeg læse: Finn Abrahamowitz "Grundtvig Danmark til lykke"??
[x] Hanskrist: jeg har lige anskaffet mig den
[x] Hanskrist: hvorfor spør du RoseMarie om det Hansi
[x] Hanskrist: fordi jeg graver i den danske muld for at finde RoseMarie's rødder
[x] Hanskrist: og dansende fødder
[x] Hanskrist: hvelken stamme tilhører hun
[x] Hanskrist: rodchakraet har med stammen at gøre

RoseMarie: ... og jordpladerne og Richter skalaen
[x] Hanskrist: ja undrer mig over at du ikke vil være psykolog, du er ihvertfald meget Jungiansk på alle måder
[x] Hanskrist: hva er det der gør at du foretrækker at være antropolog frem for psykolog

RoseMarie: Jeg tror, jeg har set for meget psykologi af den slags, som gør mere skade end godt ...
[x] Hanskrist: jeg tror dog godt jeg forstår, og ja Jung trækker selvfølgelig i den antropologiske retning, med sin forståelse af det arketypiske som ligger dit hjerte så nært
[x] Hanskrist: okay,, det var et godt svar, som jeg forstår
[x] Hanskrist: psykologi der mere er en fortsat splittelse og analyse frem for en syntese
RoseMarie:
[x] Hanskrist:
[x] Hanskrist: nu går vi en tur

RoseMarie: Åh, hvor dejligt ... jeg vil med
[x] Hanskrist: jeg tar dig med, ved min side ind under mit hjerte er der plads til dig søde
RoseMarie: Go' tur ... og pøj pøj med jordplader og hjernehalvdele til vi snakkes igen ... eller jeg mærker jorden under mig
[x] Hanskrist: ja pøj pøj RoseMarie
[x] Hanskrist: og rigtig godt nytår


det geniale i Pauls samfundsmodel er at den personlige frihed i Kristus er ukrænkelig, ja hellig, men at han med denne personlighedens ret til og ja påbud om individualitet, selvstændighed og selvrealiserende kreativ personlighedsudfoldelse, alligevel formår at bevare solidariteten, så det ikke ender i individualisme og anarki hvor de stærkeste tar magten eller fortsat bevarer magten for at undertrykke de mindre priviligerede

hvorfor er der så megen generøsitet og solidaritet og storsindethed i Kristus, fordi Kristus er et excentrisk punkt, excentrisk kraftpunkt der sætter os, hvis Kristus havde sat os i centrum på os selv havde vi endt i buddhisme, sindets naturlighed og harmoni, og i en monisme bobel der blev til tomheden og ja jo mere sublimt vores Buddha natur blev jo tættere ville vi komme på nirvana. Men heldigvis er Kristus kraftpunktet et excentrisk punkt, supernova stjerne eksplosion eller lysprik, således finder mennesket den støtteplade eller den klippegrund udenfor det selv som skal give det det nødvendige fodfæste her i livet til at vi magter at skubbe hele jordkloden, ja endda løfte og hæve jordkloden og stå med den højt løftet i vore hænder, champions du monde, weltmeister,,, dette bare for at symbolisere hvor vigtigt det er at have et dynamisk excentrisk kreativt kraftpunkt udenfor os selv, udenfor vores ego, udenfor selvet og eget centrum. Således blir Pauls ord; "ikke jeg lever længere, men Kristus lever i mig" pludselig til at forstå, fordi vi jo alle ved at Paulus om noget har bevaret sin personlighed, sin jeg-styrke og integritet, han er kernesund, psykisk robust med en ego styrke uden lige, men han har altså Kristus som et dynamisk excentrisk kreativt kraftpunkt udenfor sig selv, hvor han kan sige alt formår jeg i ham der gir mig kraft. Er Paulus så excentriker, ja om noget han er excentriker i Kristus (alle mennesker i Kristus er excentriker), men takket være sit sunde jeg og sin sunde personlighed, cor kerne eller hjerte, er han ikke en excentriker der har mistet sig selv, og følingen med sig selv og sin forstandighed.

Afsnittet ovenfor er principielle betragtninger over Kristusmystikken så man ser tydeligt fx at den er forskelligt fra østens religioner og alle monistiske former for mystik, fx EKIM og Michael's buddhistiske selvcentrering i den naturlige væren og sindets naturlige opmærksomhed. Det er et forsøg på fra min side at fange den voldsomme dionysiske dynamiske kreative numinouse selvudfoldelsestrang og virkelyst og karisma vi finder i den geniale Paulinske Excentriske Kristusmystik der som sagt øger helt vildt folks kreativitet og IQ (jeg har sagt mange gange at Pauls Kristusmystik øgede min IQ kvotient med point 20, så jeg gik fra at være debil til at være mobil blinker (nogenlunde selvkørende)). Paulus er meget interesseret i at ethvert menneske skal finde sit eget ægte geniale unikke personlige udtryk i Kristus, som lige svarer til den person og de evner man har. Og ja Pauls Kristusmystik er excentrisk og unaturligt, fordi det kreative altid forgår frit eller i frihed og altid er nyt, newness og aldrig kan være betinget af naturlighed og naturårsager og nødvendigheder. Hvis mennesket levede i naturlighed ville det ikke være skabende, kreativ og et fritstående historisk og kulturel væsen.



Er du glad for Paulus HansiKristi, ja det er jeg vist. Hvorfor? Fordi det er ham der er blevet far til mig i Kristus Jesus, det er ham der har iklædt mig Kristus. Pauls evangelium om Jesus Kristus har givet mig min dynamiske excentriske i kraft af Gud kreative punkt udenfor mig selv, hvor jeg kan sige alt formår jeg i Ham der her gir mig kraft.

Er du et vrøvlehovede HansiKristi? Mange vil nok mene at jeg er dette, men der er faktisk mening i galskaben og i det jeg siger, jeg siger stort set ikke noget før jeg har det underbygget fra videnskabsfolk jeg sætter højt.

Er du narcissistisk i sygelig infantil grad? Ja nok, desværre. Ihvertfald retorisk, det er den måde jeg opbygger mine argumenter, vha af pral, noget Paulus er berømt for også.

Hvad er det der får folk som dig HansiKristi og Thomas Blachman og Ole Bjørn og Paulus til at prale???? Utålmodighed, simpelthen utålmodighed. Og så må vi ej heller glemme at pral er fyldt med ydmyghed, ikke bare gør man sig selv sårbar når man praler, man ydmyger også sig selv, udstiller sig selv og gør meget grin med sig selv, så det er om noget tegn på humor og selvironi også (hvilket man selvsagt ikke skal afsløre når man stilsikkert stinker af pral). Gad vide om der var nogen der åd den.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#16489 - 27/12/2013 22:03 Re: Nytårsaften dag chat/sjat boblende champagne, SKÅL [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Ved i godt der er nytårssinglefes ti Skanderborg, for det monde publikum
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk