annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705206
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383701
Et andet syn 1992932
Åndelig Føde 1529625
Jesu ord 1524671
Galleri
Kortnæbbet Delfin Nørresundby
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 483 gæster og 33 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10337 - 27/10/2010 11:36 Re: Sufisme [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hvad nytter det, mine brødre, hvis et menneske siger, han har tro, men ikke har gerninger? Kan den tro måske frelse ham? v15 Hvis en broder eller søster ikke har tøj at tage på og mangler det daglige brød, v16 og en af jer så siger til dem: »Gå bort med fred, sørg for at klæde jer varmt på og spise godt,« men ikke giver dem, hvad legemet har brug for, hvad nytter det så? v17 Sådan er det også med troen: i sig selv, uden gerninger, er den død.

v18 Nogen vil indvende: »Én har tro, en anden har gerninger.« Vis mig da din tro uden gerninger, så skal jeg med mine gerninger vise dig min tro. v19 Du tror, at Gud er én; det gør du ret i. Det tror de onde ånder også – og skælver. v20 Tåbelige menneske, ønsker du bevis på, at tro uden gerninger er ufrugtbar?



Ordets hørere og ordets gørere
v19 Det skal I vide, mine kære brødre: Enhver skal være snar til at høre, men sen til at tale, sen til vrede, v20 for et menneskes vrede udretter intet, der er retfærdigt for Gud. v21 Aflæg derfor al urenhed og al den megen ondskab, og tag med sagtmodighed imod det ord, som er indplantet i jer, og som kan frelse jeres sjæle.

v22 Vær ordets gørere, ikke blot dets hørere, ellers bedrager I jer selv. v23 Den, der er ordets hører, men ikke dets gører, ligner en, som betragter sit eget ansigt i et spejl: v24 Han betragter nok sig selv, men går bort og har straks glemt, hvordan han så ud. v25 Men den, der fordyber sig i frihedens fuldkomne lov og bliver ved den og ikke er en glemsom hører, men en gerningens gører, han skal være salig ved det, han gør.

v26 Den, der mener at dyrke Gud, men ikke tøjler sin tunge, fører sig selv bag lyset; hans gudsdyrkelse er intet værd. v27 En ren og ægte gudsdyrkelse er, for Gud, vor Fader, at tage sig af faderløse og enker i deres nød og bevare sig selv uplettet af verden.

Hør, mine kære brødre, har Gud da ikke udvalgt dem, som er fattige i denne verden, til at være rige i troen og arvinger til det rige, som han har lovet dem, der elsker ham? v6 Men I ringeagter de fattige. Er det ikke de rige, der undertrykker jer og slæber jer for domstolene? v7 Er det ikke dem, der spotter det gode navn, som er nævnt over jer?

v8 Ja, hvis I efterlever den kongelige lov i Skriften: »Du skal elske din næste som dig selv,« så handler I ret. v9 Men hvis I gør forskel på folk, begår I synd og afsløres af loven som overtrædere:


Hvad nytter det, mine brødre, hvis et menneske siger, han har tro, men ikke har gerninger? Kan den tro måske frelse ham? v15 Hvis en broder eller søster ikke har tøj at tage på og mangler det daglige brød, v16 og en af jer så siger til dem: »Gå bort med fred, sørg for at klæde jer varmt på og spise godt,« men ikke giver dem, hvad legemet har brug for, hvad nytter det så? v17 Sådan er det også med troen: i sig selv, uden gerninger, er den død.

v18 Nogen vil indvende: »Én har tro, en anden har gerninger.« Vis mig da din tro uden gerninger, så skal jeg med mine gerninger vise dig min tro. v19 Du tror, at Gud er én; det gør du ret i. Det tror de onde ånder også – og skælver. v20 Tåbelige menneske, ønsker du bevis på, at tro uden gerninger er ufrugtbar?



At Luther og ham HansKrist ikke er alt for begejstret for Jakobs brevet er vist meget forståeligt ud fra vores ustyrlige tunge, og ordene i vores magt, he he smiler

som Grundtvig og Paulus vi elsker talen ordene og tankerne og kan ikke få nok i den sammenhæng. Ikke at vi ikke kender til inkubationstiden før ideerne vælter ud, det gør vi.

Takket være Carsten Werge, Ulf Pilgaard, Rytteriet og live bremen og meget mere i den dur er verden som den ser ud i dag nok noget af det skønneste og frieste vi nogensinde har været i nærheden af.

Tal for helvede!

Tænk for helvede da!

Neuroforskning viser at intet har større betydning for vores åndsfriskhed, intelligens og gode hjernefunktion end disse forhold. Som Barth siger not silence, not silence!!!!

Jo mere man arbejder med tænkning og sproget, sproglighed jo bedre kan folk holde sig åndsfrisk højt oppe i årene.

Der er kun motion der scorer lige så højt.

Paulus erklærer at vi i Kristus har fri taleret overfor Gud, altså vi skal ikke holde kaje i forbindelse med den ultimative virkelighed, eller guddommelige virkelighed.

Kristendommen begynder med et skænderi, uenighed (Paulus der sætter sig op imod Peter og søjlerne i Jerusalem og som gør at vi spiser frikadeller i dag og de fleste af os ikke omskåret eller overtroisk, astrologi mmm), og dermed er kristendommen født tænkende og debatterende. Ligeledes i den sammenhæng afviser Paulus (Ånden og Frihedens apostel og Tænkningens Skytsengel) enhver form for bogstavstro og dermed er bibelfundamentalisme engang for alle jordet og en umulighed.

Jmp/Michael og Krishnamurti og østens tavse dvælen i kosmos og den deraf opløsning af egoet og tankerne, er til grin og har intet væsentligt at byde ind med.

Den Kreative tænkende intelligente vestlige Paulinske spiritualitet og ånd har vundet og alle ønsker i dag at efterligne os, alle unge der ikke er hjernevaskede er vilde med vesten og den frihed der findes her.

Er det dig Hanskrist?

Idiot hvordan kunne du dog være i tvivl mand
Top Svar Citer
#10338 - 27/10/2010 16:57 Re: Sufisme [Re: Anonym]
Sufi
Uregistreret

Jeg fandt en kort, meget smuk sufi-bøn.

Den lyder sådan her:

"Oh Du, opretholder af vore kroppe, hjerter og sjæle,
velsign alt som vi modtager i taknemmelighed."

Sufismen rummer en dyb ydmyghed.
Top Svar Citer
#10340 - 27/10/2010 17:31 Re: Sufisme [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

ja det er vidnesbyrd om vores præødipale lyst-ego det du der nævner

sådan som livet har været for de fleste af os på et tidspunkt,, hvor denne primære sunde narcissisme gav os nogle skønne erfaringer med det her liv,,,

oh du skønne bryst og moder, opretholder af vore kroppe, hjerter og sjæle, du ernærer mig og du nusser mig og du varmer mig og svøber mig blindt ind for natten

men vi må senere forholde os til realiteterne som er at der bestemt ingen Gud opretholder findes til de mange millioner af børn der lever i sult, nød, sygdom og elendighed,,,

så vi må vågne op til realiteterne på et tidspunkt
Top Svar Citer
#10341 - 27/10/2010 22:23 Re: Sufisme [Re: Anonym]
Sufi
Uregistreret

Kære alle,

Endnu et vidunderligt sufi-ord:

"Så vidt du kan - bliv tjener - bliv ikke sultan
tål slag - bliv som bolden - vær ikke boldtræ."
- Rumi
Top Svar Citer
#10343 - 28/10/2010 13:40 Re: Sufisme [Re: Anonym]
Sufi
Uregistreret

Ægte visdom fra Rumi.

Må vi alle komme nærmere Gud.

"Det ser ud, som om du er mikrokosmos;
i virkeligheden er du makrokosmos.
Grenen ser måske ud som frugtens oprindelse:
I virkeligheden eksisterer grenen på grund af frugten.
Hvilken gartner har overhovedet plantet et træ
uden et ønske og håb om frugt?
Det er derfor, træet virkelig gror fra frugten,
selv om det ser ud, som om frugten kommer fra træet.
Ideen, der kommer først, virkeliggøres sidst -
særlig den ide, der tilhører evigheden."
- Rumi
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 16:10
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Nyheder fra Religion.dk