0
registrerede
19
gæster og
76
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Min ”religion”
|
Hej Hanskrist. Når du skriver:
Det er nu os selv og ikke kristendommen vi skulle pege fingre af. så kan jeg kun være enig i, at vi er faldet for Mammon og har ladet verden blive til én stor markedsplads i stedet for til Guds hellige skaberværk.
Og markedskræfterne er jo ikke noget, man sådan lige kan styre i et vestligt demokrati.
Du peger så på ansvaret hos hver enkelt, hvad jeg kun kan være enig i. For mit vedkommende har jeg stadig gæld i min bolig og altså intet jeg kan investere, ligesom jeg lever ret så spartansk - kan ihvert fald ikke finde yderligere ar skære ned på.
Så har vi jo et par tusinde folkekirkepræster i Danmark med deres prædikestole, der jo kunne pege på Matthæusevangeliet.6.24:
"Ingen kan tjene to herrer. Han vil hade den ene og elske den anden, eller holde sig til den ene og foragte den anden. I kan ikke tjene både Gud og Mammon." Folkekirkeligt er vi godt på vej ned mod at mindre end 50 % er "tjenere for Gud", mens vi stort set alle er "tjenere for Mammon"
Det er i denne situation, jeg forestiller mig en attraktiv tilværelse i kærlighed til det guddommeliges hellige skaberværk, som vi jo selv er en del af - og kunne være en harmonisk del af på en lykkelig måde. Det er så her, det kniber med at konkretisere, men min fornemmelse er, at det ikke er umuligt
Mvh. Arne.
|
|
|
|