annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 3575965
Et andet syn 1130774
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 860104
Jesu ord 783047
Spirituel omsorg 752705
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
0 registrerede 36 gæster og 13 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26816 - 08/02/2019 00:16 GUD SOM EN KARAKTER
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark

Jeg fortsætter måske endnu næsten et helt liv uden menneskelig fysisk kontakt med omsorg og sex. Du ved ikke hvorfor, jeg er seksuelt uerfaren, men lad os ikke dvæle i fortiden. Jeg kan ikke lave en ny religion, fordi jeg kan jo skrive debat-informerende emner resten af mit måske lange liv og dermed så mange, at en bog ikke er nok. Den koster tilmed desværre penge. Et emne forsvinder i mængden af alle andre uden at være mere betydningsfulde. Mit liv og cafeen ( cafe oplysthed ) sker som en videre udvikling, som ej heller er nedskrevet endnu. Idag istedet for en ny påstået Guds sandhed ifølge hellige ord, sker den som en personlig oplevelse ligesom en historie. En personlighed ved ikke alt. Det er interessant for mig at analysere, fortolke sandheden og måske kan bruge det som bare et redskab til noget godt. En endelig sandhed om alt, kan aldrig bevises, fordi det er dens eksistens for stor til.

Logik er ikke hele sandheden for mig. At jeg tror på Gud og åndeligt liv efter døden, det er ikke logisk. Guds kærlige ånd er blandt andet et emotionelt hjerte med os som billede på denne evige intelligens især symbolsk med lys som et godt eksempel. Der er logik, men jeg er ikke en robot uden følelser. Hvis alt passer ind i en matematisk formel, er al frihed en illusion også fri vilje. En maskine uden selvbevidsthed kan ikke gøre, hvad den har lyst til. Den vil intet have eller at være ligesom. Den vil ikke en udvikling. Den har ikke viljen til at leve eller et ønske om at dø. Den har ikke behov for noget eller nogen. Den vil ikke noget andet. Ikke mere eller mindre om noget. Den er ligeglad som værende kun et system. Universet har ingen vilje til at være en selvstændig evolution ? Hvorfor bliver noget i kosmos uden intelligens pludseligt forvandlet til liv, når den ikke bevidst lever med det som et valg ? Det betyder ikke noget, når den ikke kan ønske at leve og hvorfor. Uden en opfattende bevidsthed synes intet at eksistere, fordi uden den bliver intet bekræftet som virkelighed. Jeg kan ikke forklare struktureret en uendelig Gud, fordi hvor er sammenhængen mellem ingen begyndelse til ingen ende ? Gud kan skabe noget uden at tænke over det som en begrænset proces igennem tid og rum ? Hvordan er en formløs Guds indhold uden noget konkret at have alt dette indeni og hvor sandheden ikke er derude, da intet er større end Gud ? Dette forstår jeg ikke.

Gud ved alt men, men så er det ikke en tilføjelse, hvad jeg erfarer lige nu med mine valg, hvor måske fra nogle af mine personlige interesser kan afgøre min fremtid tilmed efter dette liv eller Gud ved bedre end min egen egoisme og manglende viden ? Dette som en god skæbne og bevidst plan med mulighed for noget spontanitet i nuet, som er skabelsen. Istedet for risikoen for at være evigt fortabt på grund af uvidenhed i sindet, hvor en vej til et bedre sted med frelse aldrig kan forstås alene uden Guds Helligånd. En alvidende gud kan ikke blive overrasket andet end igennem et menneskes lille personlighed. Derfor er livet for nogen en spændende gave at værdsætte til trods for noget lidelse i den som en historie. Jeg er helt i et med Gud og har derfor intet imod Guds vilje. En åndeligt oplyst opfatter virkeligheden som godt ved selv at være god ligesom med den gode Gud, fordi større end individets personlige vilje er uselvisk kærlighed bedre.

Jeg kender personligt nogle mennesker med lavere intelligens uden velfungerende rationalitet. De er ikke blevet helbredt i deres hjerner af mig eller Gud som et mirakel. Jeg kan derfor kun acceptere den slags folk med en ubetinget kærlighed selv om, de tror naivt på noget dårligt. Det er værre, når mangel på logik misbruges til noget ondt eller skadeligt. Religiøse fanatikere på en sekterisk måde, politiske krige og i det hele taget menneskers underbevidst dårlige behandling mod andre er eksempler på unødvendig lidelse mod uskyldige ofre og manglende selverkendelse om kærlighed. Jeg anbefaler alligevel alle at udtrykke en harmoni mellem at være rationel og have følelser men, jeg er ikke perfekt. Jeg er ikke en hyklerisk ( skinhellig ) troende, fordi jeg leger ikke at være en helgen eller kalder mig selv for en profet.

Seneste indlæg
Mellemrummet
af Simon
26/04/2019 05:34
Rizq af Allah og Zakat
af Simon
25/04/2019 17:43
VÆREN - IKKE-VÆREN
af Arne Thomsen
23/04/2019 16:06
MYSTISK IDENTITET
af Gerth
23/04/2019 16:01
Hvad lytter du til lige nu ...
af Tikka
23/04/2019 02:28
Nyheder fra DR
Norwegian nyder godt af SAS-strejke: Enk..
26/04/2019 13:02
Rektor i Nyborg fik pris for indsats - s..
26/04/2019 12:43
Svært at fastholde jordemødre på pres..
26/04/2019 12:25
Frankrig-ekspert: Le Pens parti er ved a..
26/04/2019 12:21
SAS-passagerer er fortrøstningsfulde: '..
26/04/2019 11:47
Nyheder fra Religion.dk
Bent Melchior: Det er en positiv konstat..
25/04/2019 09:38
Hvad hedder Gud?
25/04/2019 08:15
Hvad er forskellen på Jehovas Vidner og..
24/04/2019 06:00
Pernille Østrem: Vil man spise interrel..
17/04/2019 08:55
Natten har altid været farlig
16/04/2019 13:09