JV-berufsverbot

Indsendt af: Admin

JV-berufsverbot - 11/04/2008 20:42

Kære besøgende.

Så har kristeligt-dagblads cencur slået til igen. Denne gang er det Jehovas vidner der ikke må prædike

Her på trosfrihed vil vi naturligvis byde alle velkomne, uanset om man er jehovas vidne eller ej.
Indsendt af: Jerry

Re: JV-berufsverbot - 12/04/2008 01:31

Er ikke helt sikker på, at det er censur!

XLX har vist selv lagt op til det:

Citat:
Admin har i min private PB, tilsendt mig følgende:

Citat: Dette er et debatforum, og ikke en prædikestol. Du vil derfor finde en mere konstruktiv debatmåde frem. Citat slut.

Da jeg ikke bryder mig om den superautoritære tone, samt JV berufsverbot, så skal jeg hermed anmode om, at blive slettet som bruger omgående!


Jeg synes faktisk, at disse JV'eres massive downloadinger af bibelcitater fortjener at blive påtalt som det 'prædikestol'-støj det er.

Og hvis nogen har prædiket uden selvstændige kommentarer (bevidstløse downloadinger af bibelcitater), så er det da XLX. Så administrators PB synes jeg var i orden.

Og bemærk, at administrator IKKE har banned XLX, men at XLX selv - fornærmet - trækker sig.

Jerry
Indsendt af: Admin

Re: JV-berufsverbot - 12/04/2008 01:48

Kære Jerry

De fleste ved at JV argumenter ud fra deres bibel og øvrige litteratur, hvilket man så kan være enig eller uenig i. Det er vel en religionsdebat. Andre har jo også anvendt andre skrifter i indlæg, og dermed 'prædiket'. Jeg skal også tilføje at jeg ikke følger onlinedebatten tæt, men jeg synes det er i orden at folk anvender tekster i deres argumentation. Hvis man synes at en argumentation er noget ævl kan man jo bare sige det, eller blot undlade at svare.
Indsendt af: ole bjørn

Re: JV-berufsverbot - 12/04/2008 05:54

Kære Jerry.

Lad ikke din berettigede irritation over JV'ernes fremfærd påvirke din dømmekraft. Såvidt jeg erindrer, så stod der ikke noget i debatreglerne om, at man ikke må forkynde religion på debatten, som jo er en religionsdebat.

Det er derimod en kendsgerning, at der udøves en holdningscensur af både Fischer og Fønsbo, og det er en utidig ensretning af debatten, så betegnelsen berufsverbot er helt på plads.

Prøv at forestille dig det ramaskrig, der ville komme, hvis Folketingets formand sagde til Krarup og Langballe: "De ærede medlemmer bedes forstå, at dette er en talerstol og ikke en prædikestol. Jeg skal derfor kraftigt henstille til de ærede medlemmer, at de undlader at agitere for, at Danmark skal være et kristent land." griner

Jeg blev på samme vis afkrævet en selvcensur på onlinedebatten, og da jeg svarede, at jeg ikke kunne se nogen grund til det, og at jeg i mit svar på en anonym smædeskrivelse ikke havde overtrådt debatreglerne, blev jeg slettet uden yderligere varsel. Det er meningscensur så det stinker langt væk.

Her på denne debat har vi den frihed, som vi gerne vil have for vores eget vedkommende, og som vi derfor også må indrømme vore modstandere, hvis ret skal være ret.

Mvh

Ole Bjørn ;)