En hjælp til Ole.

Indsendt af: Anonym

En hjælp til Ole. - 10/09/2008 00:08

Citat:
Jeg har levet hele mit liv blandt meget kreative mennesker, både forskere og kunstnere, og de troende blandt dem har udgjort et ubetydeligt mindretal. Det er fritænkerne, der har frie tanker, så de kan forestille sig ting, som de troende end ikke kan drømme om i deres fastlåste tankegang.

Selv kan du åbenbart ikke forestille dig livet udenfor din mentale glasklokke.


Troende tror, fordi de forstår. Ligesom en videnskabsmand tror på sine resultater, fordi han også forstår noget bagvedliggende.

Glad for at kunne hjælpe dig, Ole.

Mange tak!
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til Ole. - 10/09/2008 00:12

Citat:
Forskellen på ateister og troende er reelt kun den, at de første enten leder efter bedre forklaringer på livet og universet eller afventer dem, mens de sidste mener, at de allerede har fundet den rigtige forklaring.


Du taler om forskellen på ateister og religiøse.

Glad for at kunne hjælpe dig.

Mange tak!
Indsendt af: Michael

Re: En hjælp til Ole. - 10/09/2008 00:21

Jeg bryder mig ikke om anonyme kommentarer. jeg er helt og fuldt ansvarlig for hvad jeg selv siger og gør og at en anonym blander sig i hvad jeg siger finder jeg ynkeligt.

Derfor vil jeg sige at jeg ikke giver meget for ateisme. Det er for mig kun en valgt overbevisning ligesom tro.

Men jeg giver meget for sindets og tankens klarhed. Derfor mener jeg at ateister er nærmere Gud end de såkaldt troende med alle deres forvirrede forestillinger. Sindets og tankens klarhed vil altid være nærmere til at forstå Gud i sandhed i stedet for alt muligt forvirret bøvl.

Og så vil jeg ellers bede dig om at vige fra mig satan. jeg er træt af dine utidige indblandinger i mine handlinger.

Må hver person stå for sin egen mening. Bland dig uden om.
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til Ole. - 10/09/2008 00:26

Jeg bryder mig ikke om anonyme kommentarer.

Dyrk ikke personen.

jeg er helt og fuldt ansvarlig for hvad jeg selv siger og gør og at en anonym blander sig i hvad jeg siger finder jeg ynkeligt.

Citaterne i ovenstående indlæg er ikke dine, og du har ikke krav på at være den eneste, der giver respons.

Derfor vil jeg sige at jeg ikke giver meget for ateisme.

Hvor kom dette fra??? Læg pipen fra dig - NU!

Derfor mener jeg at ateister er nærmere Gud end de såkaldt troende med alle deres forvirrede forestillinger.

Korrekt, for de såkaldt troende er ikke troende.

Og så vil jeg ellers bede dig om at vige fra mig satan.

Satan er i dig selv - bekæmp ham dér.

jeg er træt af dine utidige indblandinger i mine handlinger.

Dine handlinger har du selv ansvaret for - ingen blander sig i dem.

Må hver person stå for sin egen mening. Bland dig uden om.

Tosset modsætningsfuld tale. Bland dig selv udenom...?!?!

Glad for at kunne hjælpe dig.

Mange tak!
Indsendt af: Michael

Re: En hjælp til Ole. - 10/09/2008 00:44

Du er et fjols. Du citerer mig og beder mig om at blande mig udenom.

Registrerer dig eller lad være med at optræde som anonym og stå ved hvad du mener.

Ellers skal du krafthyleme ikke bede mig om at blande mig udenom hvad jeg selv har sagt eller du skal ikke bryde dig om at citere mig under nogen omstændigheder.

Hvis du ikke har din egen mening og tør stå ved den, så skal du ihvertfald ikke bruge mine udtalelser.

Føj.
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til Ole. - 10/09/2008 00:48

Du er et fjols.

Du er et fjols.

Du citerer mig og beder mig om at blande mig udenom.

Du bad mig blande mig uden om, før jeg overhovedet havde citeret dig.

Ellers skal du krafthyleme ikke bede mig om at blande mig udenom hvad jeg selv har sagt eller du skal ikke bryde dig om at citere mig under nogen omstændigheder.

Du taler om stilhed, men kender ikke til den, ser jeg.

Find dig i at blive citeret. Hvis jeg ønsker at citere dig, så citerer jeg dig.

hvis du ikke har din egen mening og tør stå ved den, så skal du ihvertfald ikke bruge mine udtalelser.

Jeg har, jeg står ved. Dette vredes du tydeligvis over. Udtalelserne, der udløste dit første anfald, var ikke dine. Vågn op.

Glad for at kunne hjælpe dig.

Mange tak!
Indsendt af: Michael

Re: En hjælp til Ole. - 10/09/2008 00:54

Tag dig nu sammen. Lyt og lær. smiler
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til Ole. - 10/09/2008 00:56

Tag dig nu sammen. Lyt og lær.

Tag dig nu sammen selv. Lyt og lær selv.
Indsendt af: ole bjørn

En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 10/09/2008 01:05

Kære Michael.

Thomas er jo allerede registreret to gange på denne debat, både som Thomas og som Zen, og muligvis har han endnu flere pseudonymer i baghånden.

Som "reinkarnation" af både Jesus og Ousely og SiddhartaZen og af Helligånden selv har han jo en soleklar ret til at tale med mange tunger, også vores. Det er derfor, at halvdelen af hans indlæg er en efterplapring af, hvad vi siger.

engel

Indsendt af: Michael

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 10/09/2008 01:10

Tjah. Endnu en ensom sjæl.

Hvorfor kan vi mennesker ikke lære at vi er ganske almindelige og har et behov for at være sammen?

Gå ud, gå ud og vær sammen med andre. Lev uanset hvor svært det er. smiler
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 10/09/2008 01:16

Citat:
halvdelen af hans indlæg er en efterplapring af, hvad vi siger.


Det kaldes at citere.

Glad for at kunne hjælpe.

Mange tak!
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 10/09/2008 01:17

Gå ud, gå ud og vær sammen med andre. Lev uanset hvor svært det er.

Er det svært for dig at leve?

Nu ikke projicere!
Indsendt af: Michael

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 10/09/2008 01:31

Ak lille ven. Hvis du vil repræsentere sandheden og kærligheden så gør det.

Men har du ikke et forhold til Gud så glem det, du vil blive udslettet. Koncenterer dig i stedet for at elske dem der omgiver dig, det er svært nok.

Du må også gerne elske os her på debatten, men det er lige så svært. At tale i en venlig tone ville hjælpe.

Vil du gerne fortælle mig om dit liv så må du gerne. Jeg kunne aldrig drømme om at fortælle andre om mit liv, det ville knuse dem.

Så jeg nøjes med at fortælle dem om at livet er en forunderlig og dejlig ting og vi skal tilgive os selv og hinanden hele tiden og komme hinanden ved.

Men du er velkommen her i ilden. Det er ikke op til mig. smiler

Tro mig, jeg kender altid mine bofæller. Vend dig den anden vej Zen og mød dig selv og din Gud.

Livet er for alvorligt til at tage højtideligt. smiler




Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til Borad. - 10/09/2008 13:38


Citat:
Citat:Ikke mindst din selverkendelse af, at det blot er sådan, du ser det.

Ikke bare 'blot', Thomas;o).. Det ER sådan jeg ser det:o).. Jeg dyrker ikke falsk ydmyghed som visse andre herinde;o)

Citat:En lykønskning herfra!

Hykler!:o).. Det mener du jo ikke;o)


Som du SER det.

En lykønskning!
Indsendt af: Borad

Re: En hjælp til Borad. - 10/09/2008 17:31


Hold da fast Thomas, øhh, Zen, øhh, anonym:o).. Det er svært at holde sig væk, ikke;o)..

Stadig, Thomas, din hykler;o).. Du mener det jo ikke:o).. Jeg er jo inkarnationen af anti-krist, jeg spiser både kød (og priser G-D for muligheden;o) samt fornægter Jesus:o)..

Men jeg er da ikke hykler;o)
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til Borad. - 10/09/2008 17:41

Citat:
din hykler


Jeg takker for bedømmelsen, fordømmelsen!

Citat:
Jeg er jo inkarnationen af anti-krist


Hvem påstår det?

Citat:
jeg spiser både kød


Hvis det ikke er nødvendigt for dig, så burde du undlade at bistå i drabene på jordens uskyldige væsener. Ingen grund til at frarøve dem deres liv og velvære.

Gud er kærlighed.

Citat:
Men jeg er da ikke hykler


Nej nej, ikke hvis du selv skal sige det...
Indsendt af: Borad

Re: En hjælp til Borad. - 10/09/2008 17:56


Og så kører lavinen igen, Thomas går endnu engang i selvsving:o)..

Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til Borad. - 10/09/2008 19:24

Og så kører lavinen igen. Borad, kære Borad, du går jo i selvsving :0!!!
Indsendt af: Borad

Re: En hjælp til Borad. - 10/09/2008 19:32


Det er da godt at Thomas altid kan efterabe os andre, når han ikke kan finde på noget fornuftigt at sige selv, hvilket tilsyneladende sker tit:o)..
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til Borad. - 10/09/2008 20:16

Ville bare give dig et indtryk af det, du sagde. "Kig dig i spejlet"!

Mange tak!
Indsendt af: Borad

Re: En hjælp til Borad. - 10/09/2008 20:24


Meget modent, Thomas:o)..

Jeg kigger mig skam i spejlet hver dag og jeg har ikke svært ved at acceptere hvad jeg ser, både af gode og dårlige ting.. De dårlige ting prøver jeg at gøre noget ved, istedet for at prøve at komme til at se bedre ud, ved at få alle andre til at se dårlige ud;o)..

Prøv det selv Thomas, og så lad være med at spamme forummet herinde.. Du har jo selv bedt om at blive slettet, så er det jo tåbeligt at blive ved med at skrive her;o)..

Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til Borad. - 11/09/2008 09:53

Citat:
Meget modent


Jeg går ud fra, at du mener det, ellers er du jo - ifølge dig selv - en hykler!

Glad for at kunne hjælpe!

Mange tak!
Indsendt af: Borad

Re: En hjælp til Borad. - 11/09/2008 10:42


Jeg skulle til at skrive, at ironi er spildt på dig, Thomas.. Så kom jeg til at tænke på at alt reelt er spildt på dig;o).. Derfor gider jeg ikke spilde mere på dig, hverken tid eller ord.. Så hvis du har behovet for at få det sidste ord, hvilket det vel gælder om for dig:o), så er du fri til at få det nu;o)..
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 12/09/2008 15:30

På vejne af fornuftige folk vil jeg bede dig om ikke at fornærme andre mennesker i ét væk, og jeg vil også bede dig om ikke at synke så lavt, at du udbasunerer bestyrelsens interne meningsudvekslinger.

Lær ydmyghed, Ole. Og nyd den frihed du vil komme til at opleve.

Glad for at kunne hjælpe dig, Ole. Velbekomme!

Og mange tak!
Indsendt af: Michael

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 12/09/2008 15:58

Kors lille ven. Du taler om ydmyghed og ejer det ikke. Du er det værste der findes, du bruger de rette ord men i din mund bliver det til alt andet end kærlighedens udtryk.

elsk, elsk elsk, siger du. Så gør det. Kærlighed er en handling hvor man blandt andet tager hensyn til andres manglende forståelse (ikke sin egen at forglemme) og hvordan kan man det når man ikke forstår sig selv? Gå ud i din hverdag og elsk dem du møder i virkeligheden.

Nu siger du at du ved og derved bliver din synd.

Men du ved ingenting, lad være med at citere Jesus. Der er kun en ting der gælder, nemlig din egen forståelse.

Det er Jesus.

Han har intet behov for at blive gentaget. Find ud af hvad der er særligt ved dig og giv så dit bidrag med hvem du er.

Dine åndssvage kommentarer er et udtryk for at du ikke har forstået at gå ud og leve dit liv blandt andre mennesker og blive til den du er. De er umådeligt forstyrrende for forståelsen.

Vi er allesammen mennesker ligesom dig. Skal vi i fællessskab finde vejen frem eller skal vi atter overgive sandheden og kærligheden til de falske profeter som forfører os med deres ord og udnytter vore dybeste behov?

Skam over dig for hver sjæl du leder på afveje i din egen manglende selverkendelse.

Næste gang du tager ordet så følg mit råd. Udtal dig på egne vegne, det er meget værd. Men lad være med at tage Jesus som gidsel.

En blind kan ikke lede en blind, de ender begge i grøften, så bliv venligst seende før du bliver ved med din mærkelige agenda.

Som sagt du er det værste der findes. Du forfører mig med dine ord, men de er ikke dine. Du gentager hvad en anden har sagt, Jesus, i det uendelige men du er ikke Jesus. Selvfølgelig er det, som jesus har sagt sandt, men du tager ham som gidsel for dig selv.

Hvem er du, når du ikke gentager en anden i det uendelige?

Find selv ud af det og så fortæl os det, hvis du har lyst.

Pas på forståelsens lys. Ikke at det er farligt, hvordan kan kærlighed være farligt? Men den afslører alt som det er.

Gå nu ind af døren før du udtaler dig om det du ikke forstår.

Døren er ens egen forståelse af sig selv.

Det er sand ydmyghed.

Og den eneste kærlighed der findes.


Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 12/09/2008 16:55

du er det værste der findes

Jeg takker dig for din fordømmelse af mig... det er mit lod at være forhadt.

Men jeg giver dig kærlighed: Spørg endelig om hvad som helst. Jeg vil hjælpe dig. Stol trygt på det.

Tag Jesu ord til hjertet. Lad dem helbrede dig. Handl på dem i det virkelige liv.

Elsk, elsk, elsk.

Jeg er glad for at kunne hjælpe dig, Michael!

Mange tak!
Indsendt af: Michael

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 12/09/2008 17:39

Jeg fordømmer dig ikke, min ven, så skulle jeg fordømme mig selv først og det nægter jeg.

Jeg siger blot til dig, at du er en person og du må forstå dig selv før du kan tale Jesu ord.

Jeg er ked af at sige det, men Jesu ord betyder ingenting hvis ikke man forstår.

Hvis man forstår sit eget liv med de betingelser, som er ens egen forståelse af sit eget liv, forstår man også sandheden i Jesu ord.

Så forstår man også, at det ikke nytter at banke Jesu ord i hovedet på mennesker, som ikke forstår sig selv og deres egne livsbetingelser.

Så må man bevise sin egen forståelse ved at se og tage hensyn til andres manglende forståelse. Så må man hjælpe dem til at komme videre fra der hvor de står. Før man kan gøre det er det nødvendigt med selvkendskab.

Man er selv mennesket og hvis man forstår sig selv forstår man umiddelbart andre mennesker, for de er ligesom én selv.

At Jesus siger, at man skal blive i Hans ord, betyder ikke at man skal gentage dem, men at man skal realisere forståelsen af dem. Realisere dem i sin egen erkendelse af sig selv og i sit forhold til andre mennesker, der er ligesom én selv.

Det er klart at man ikke kan forstå andre hvis man ikke forstår sig selv først.

Når man således er kommet til en ende med sig selv og man forstår sig selv, først da vil man kunne se klart at tage splinten ud af sit medmenneskes øje.

Hemmeligheden er ikke at beskæftige sig med andres splinter, men derimod den bjælke som er i ens eget øje. Det er sand ydmyghed at beskæftige sig med bjælken i sit eget øje.

Splinterne fra de andres øjne kommer af sig selv, man møder dem i dagligdagen, i det virkelige liv. Selvom de for dit øje vil være splinter vil de for deres eget øje være bjælker.

Ligesom din splint for dig selv var en bjælke. smiler
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 12/09/2008 19:08

Pil bjælken ud af dit eget øje, før du forsøger at pille splinten ud af andres, Michael.

Læs Jesu ord med hjertet, og når du er parat - og har opnået forståelse - så giv ham ære. Også ved at forkynde hans ord højt, og fra hjertet!

Glad for at kunne hjælpe! Er altid til din tjeneste!

Tak skal du have!
Indsendt af: Michael

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 12/09/2008 20:04

Som sagt kender jeg godt Jesus selvom jeg aldrig snakker om Ham.

At pille bjælken ud af sit eget øje betyder at forstå sine egne fejl og mangler. Så er det ikke så svært at tilgive andre, der er mennesker lige som en selv. smiler
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 12/09/2008 20:29

Som sagt kender jeg godt Jesus selvom jeg aldrig snakker om Ham.

Du har både sagt, at du kender sandheden og Jesus, og at kendskab til dit liv vil knuse folk. Wow... jeg bøjer mig i støvet!

Dit selvbillede fejler ikke noget... eller??

Opløs dig selv i kærligheden. Gør plads til Gud!

Mange tak! - Glad for at kunne hjælpe dig, Michael!
Indsendt af: Michael

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 12/09/2008 20:37

For pokker mand. Ved du hvad du taler om. smiler
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 17/09/2008 13:12

Ole:

Jeg vil gerne på vejne af hele verden bede dig om at opføre dig ordentligt her på debatten.

Prøv en gang at være saglig. Forhold dig til det saglige modspil du får til dine usaglige og nedsættende kommentarer om andre.

Internettet skal du i denne kontekst ikke bruge til at flygte fra kedsomheden...

Jeg håber, at det hjælper dig - du har brug for det! Velbekomme!
Indsendt af: ole bjørn

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 17/09/2008 13:20

Du er syg, Thomas, og dine meninger kan kun have interesse for en psykiater.

Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 17/09/2008 13:24

Citat:
Du er syg


Citat:
dine meninger kan kun have interesse for en psykiater.


Magen til fordømmelse og personangreb! Og så kalder du mig endda "Thomas" og lader derfor din harme gå ud over en helt anden!

Jeg vil endnu en gang henstille dig til at opføre dig sagligt. Det er trættende for rigtig mange, at du hidser dig op, hver gang saglig kritik kommer i din retning.

Endnu en gang: Forhold dig sagligt til dine meddebattører. Det gavner alle, også dig selv. Og så ikke alle de der personangreb med at tale om sygdomme og psykiatere - det er ikke pænt...

Velbekomme!
Indsendt af: Kræn-P

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 17/09/2008 14:45



Kære Anonym.

Hvis det er dig magtpåliggende at undgå, at du bliver forvekslet med en anden, hvorfor i alverden registrerer du dig så ikke med et brugernavn?

Og beholder det?


Med venlig hilsen

Kristian Pedersen

Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 17/09/2008 14:46

Citat:
Hvis det er dig magtpåliggende at undgå, at du bliver forvekslet med en anden


Det ved jeg nu heller ikke, om jeg vil påstå, at det er. Men det er da synd for en anden, at han skal forveksles med mig blinker
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 17/09/2008 20:04

Citat:
Kære Jeppe, du har ganske misforstået situationen, eller også er det bare et nyt eksempel på din dårlige beherskelse af dansk.

De nævnte citater var ikke den anonyme smædeskrivers bedømmelse af mig, men min konstatering af hans mentale tilstand, som han har demonstreret gennem stribevis af indlæg, som alle har været "moralske opsange" ad hominem til andre debattører. Jeg kalder ham selvfølgelig Thomas, for der er en umiskendelig lighed i stilen såvel som holdningen til de troende kristne her på debatten.


Ole, du LYVER jo. Og andre debattører beviser det jo gang på gang. Derudover så fortolker du også, og dine fortolkninger kan kun stamme fra dit hadske forhold til dine medmennesker. Du er en misantrop - og vi er flere, der synes, det er synd for dig. Nogle - deriblandt jeg selv - prøver STADIG at hjælpe dig, mens andre efterhånden har opgivet dig.

Citat:
Thomas har ligesom du selv og lille stemme benyttet sig af talrige pseudonymer og brugt dem til at rose sig selv, men jeg har afholdt mig fra at diagnostisere hans sygdom, da det vil kræve samtaleterapi samt en evaluering af en psykiater.


Nu lyver du jo igen, og det er slet ikke godt at lyve, Ole. Ophør dog med det. Andre intelligente debattører har allerede haft - og nogle har stadig - et fast greb i din krave, og vi ryster dig i al venlighed... for at du må komme på rette spor igen. Find sagligheden og selvværdet frem, Ole!

Debatten er IKKE tjent med dine fortsatte løgne og hadske angreb på dine meddebattører. Du er heller ikke tjent med det. Vi ønsker dig jo alle bare det aller aller aller bedste!!!
Indsendt af: ole bjørn

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 17/09/2008 21:10

Nej Thomas, det er dig, der lyver.

Du lyver om, at det ikke er dig, der har brugt pseudonymet Thomas og Visdommen og flere andre. Du lyver om, at du har flere tilhængere, og du lyver om andre menneskers mening om mig. Det ved jeg med sikkerhed, for jeg har fået en hel del bekræftelser via PB og direkte emails.

Du er syg, Thomas, og jeg er måske den eneste her, der forstår dette helt og prøver at hjælpe dig. Hvad der end har bragt der derud, hvor du befinder dig nu, så må du indse, at du behøver professionel hjælp til at få et ordentligt liv, hvor du kan kommunikere normalt med andre mennesker.

Dette her er ikke noget skakspil, Thomas, hvor det gælder om at sætte kongen mat. Det er overhovedet ikke noget spil, men et spørgsmål om at klare dig her i livet, og få en tilværelse sammen med nogen, som du kan holde af og som holder af dig.

Jeg nærer ikke had til nogen i denne verden, Thomas, selv om enkelte har givet mig masser af grunde til det, men had virker indad på personen, der nærer sådanne følelser, og det er jeg alt for klog til at falde for.

Den første betingelse for at du kan blive et helstøbt menneske er, at du erkender, at du har problemer med andre mennesker, og at problemerne skyldes dit eget syn på dem. Du kan ikke ændre verden, Thomas, men du kan med lidt hjælp udefra ændre dig selv, så problemerne forsvinder.

Jeg har ikke andre muligheder for at hjælpe dig, end at prøve at åbne dine øjne for årsagen til dine problemer, så lad os stoppe dette narrespil og gå til kernen af problemet.

Med kærlig hilsen

Ole Bjørn ;)

Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 17/09/2008 21:28

Citat:
Nej Thomas, det er dig, der lyver.


Ole, nu lyver du jo igen, igen igen!! Jeg er ikke Thomas.

Citat:
Du er syg


Ole dog! Du har det dårligt, og vi er klar over det - ellers havde du jo ikke talt så grimt til dem, der prøver at hjælpe dig.

Citat:
Med kærlig hilsen


Dette er en god start. Hvis du mener det!


Tag imod min udstrakte hånd - og spis også af den. Jeg vil dig det bedste!!!!!!

Mange tak!!!!!
Indsendt af: ole bjørn

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 17/09/2008 21:36

Citat:
Tag imod min udstrakte hånd - og spis også af den.
griner

Jeg er ikke kannibal, Thomas, og jeg kan ikke hjælpe dig mere, end jeg allerede har gjort.

I dybeste medlidenhed

Ole Bjørn ;)

P.S. Selvfølgelig er du ikke Thomas. Det er blot et af dine mange pseudonymer, som du skjuler dig bag, fordi du er bange for at konfrontere den virkelige verden.

Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 17/09/2008 22:39

Citat:
Jeg er ikke kannibal, Thomas, og jeg kan ikke hjælpe dig mere, end jeg allerede har gjort.


Jeg er ikke Thomas. Men jeg kan virkelig høre, at en ved navn Thomas har fået skovlen under dig. Sikken et had du udviser ham - sådan at forsøge at hænge ham (samt alle mulige andre ærlige debattører) ud på internettet. Men vi ønsker jo bare at hjælpe dig.

Du skal også huske at hjælpe dig selv, Ole. Du har brug for det. Vær god ved dig selv. En, to tre - NU!

Du har - ikke vores sympati - men vores dybeste medlidenhed. Spis af vores udstrakte hånd. Ikke vores hånd, men AF vores hånd - så behøver du jo heller ikke at være kannibal. Kom, Ole, pip pip, spis lidt godt...

Vær god ved dig selv - og ved andre også! Værsgo'!

Mange tak!
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 17/09/2008 23:30

Den pågældende 'Anonym' er ikke interesseret i debat, vedkommende er en 'troll' måske en 'sockpuppet troll'. Anonym's interesse ligger snarere i 'ad hominem' samt 'playing mind games'.

Jeg synes, det er al ære værd at forsøge at skabe en debat, hvor kun loven sætter grænser men det giver samtidig fri adgang for 'spammere' og andet 'internet scum'.

I (Trosfrihed) skulle måske revurdere jeres grænser, det kunne afholde en og anden, at deltage på et forum hvor man selv og ens indlæg kan – fra sidelinien – bruges til 'feed for the troll'.

DNFTT (Do not feed the trolls)

.
Indsendt af: Borad

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 18/09/2008 02:10


Mener nu bare at man bør ignorere Thomas.. Han lever jo på reaktionerne, hvis folk indså hvor ligegyldig han er, ville han hurtigt blive træt af at tale til sig selv og forsvinde.. At han er en troll, er vi helt enige om.. Og som alle andre trolls skal han ignoreres..

Mvh
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 18/09/2008 14:14

Citat:
Mener nu bare at man bør ignorere Thomas.. Han lever jo på reaktionerne, hvis folk indså hvor ligegyldig han er


Hvilket han åbenbart ikke er, eftersom du bliver ved med at synge hans navn - han må have haft skovlen dybt under dig!!!

Og jeg er ikke Thomas. Så spar dog den stakkels mand.

Mange tak!!!!! YEAH!!!!! Mange tusind tak!
Indsendt af: musiker

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 18/09/2008 20:16

[quote]Og jeg er ikke Thomas. Så spar dog den stakkels mand./quote]
Muligt, men det er dog utroligt, som du ligner ham. Dine indlæg er nøjagtig så ligegyldige som hans!
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 18/09/2008 22:30

Citat:
Dine indlæg er nøjagtig så ligegyldige som hans!


Nok snarere lige så gyldige! Fuld af saft og kraft... og ingen fordømmelser og personangreb som mange andres.

Mange tak! Jeg takker af hele mit hjerte!
Indsendt af: musiker

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 19/09/2008 00:41

Citat:
Nok snarere lige så gyldige! Fuld af saft og kraft... og ingen fordømmelser og personangreb som mange andres. Mange tak! Jeg takker af hele mit hjerte!


Et rigtigt 'Thomas-svar'!

Men du mangler hans befordrende tvivl!

Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 19/09/2008 07:59

Citat:
Et rigtigt 'Thomas-svar'!


Kender ikke manden - eller drengen, eller hvad han nu er/var?!

Men har lagt mærke til, at han ikke har ladet sine indlæg med personangreb som "du er syg" og deslige, som åbenbart bliver hyldet som OK indlæg, mens opfordringer til at stoppe disse platheder bliver opfattet som "ligegyldige" indlæg.

Bevidsthed, bevidsthed... og refleksion!!!!

YEAH - mange tak!
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 19/09/2008 14:10

Ole Bjørn skriver til "Disciple":

Citat:
din farisæiske ophøjethed.


Endnu en gang vil jeg på vejne af alle i hele verden indskærpe for dig, Ole Bjørn, at vi ønsker en god tone mellem hverandre, og at vi behandler hinanden godt.

Efterlev kravet - NU!
Indsendt af: ole bjørn

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 19/09/2008 14:32

syg
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 19/09/2008 14:34

Nej nej, du må da gerne snakke. Det var jo ikke sådan ment! Du skal bare behandle andre pænt og ikke råbe skældsord og andet snavs i ét væk.

Sådan, ok, det er godt nok, Ole. Take it easy, lad...
Indsendt af: ole bjørn

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 19/09/2008 14:36

syg
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 19/09/2008 14:37

Ok, som du vil. Når du er klar til at tale pænt til andre, så tager du bare bladet fra munden

ler
Indsendt af: ole bjørn

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 19/09/2008 14:46

syg
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 19/09/2008 14:47

Jaja, det er helt ok... nu tager vi to hinanden i hånden, og så venter vi pænt, til du er klar...
Indsendt af: ole bjørn

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 19/09/2008 14:48

syg
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 19/09/2008 15:03

Jeg ved godt, at du er flov. MEN - og her er den gode nyhed - gennem anger og forbedring får du tilgivelse. Angeren ser vi hos dig nu, kan jeg forstå.

Så vil jeg i ny og næ citere nogle af dine "opstød" og personangreb, så du kan reflektere og forbedre dig.

Tak for samarbejdet!
Indsendt af: ole bjørn

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 19/09/2008 15:42

syg
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (onde) ånd. . - 20/09/2008 01:18

Ole, du skriver:

Citat:
Herregud, din stakkel, nu kan du vist ikke komme længere ud i narcissistisk selvbedrag.


Ole altså, nu er jeg nødt til at gribe dig i kraven og ruske dig lidt blidt... du kan jo nok se, at dine følelser og din usikkerhed på dig selv er løbet af med dig igen.

Tag lidt te og nyd en solstråle. Slap af og reflekter. Og vend så tilbage med fornyet energi og behandl dine meddebattører pænt.

Din meddebattør har fat i dig, Ole. Men se, han har overskud til at være sjov og meget saglig på én gang - og han lader sig heldigvis ikke forvirre af dine gentagne forsøg på at svine ham til. Og det gør vi andre heller ikke.

Held og lykke med et positivt forhold til andre mennesker!!!

Tak!
Indsendt af: ole bjørn

Re: En hjælp til debattens (syge) ånd. . - 20/09/2008 01:58

syg
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (syge) ånd. . - 20/09/2008 14:06

Ole Bjørn:

Citat:
Er du nu sunket helt ned til at måtte støtte dig til Thomas-ikkeThomas og skrive på hans privitive niveau. I deler jo ganske vist trangen til at skrive under flere pseudonymer samtidig, for at støtte jeres bizarre idéer og selvindbildte renommé, så måske er det en naturlig følge af jeres manglende greb om virkeligheden.


Igen, Ole, disker du op med disse primitive personangreb, der sjovt nok som regel handler om manglende greb om virkeligheden... Og igen langer du ud efter en person, som ikke er på debatten mere. Eller?

Thomas - kom frit frem!
- Hvis du da er andre steder end i Oles fantasi...

Jeg håber, at du forsøger at reflektere lidt over din uanstændige opførsel, Ole Bjørn.

Jeg er i hvert fald glad for at kunne hjælpe dig. Mange tak!
Indsendt af: ole bjørn

Re: En hjælp til debattens (syge) ånd. . - 20/09/2008 14:33

syg
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (syge) ånd. . - 22/09/2008 11:43

Citat:
syg


Er du blevet grøn af misundelse?
Indsendt af: ole bjørn

Re: En hjælp til debattens (syge) ånd. . - 22/09/2008 12:00

syg
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (syge) ånd. . - 22/09/2008 13:25

Hvad siger du?
Indsendt af: ole bjørn

Re: En hjælp til debattens (syge) ånd. . - 22/09/2008 14:03

syg
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (syge) ånd. . - 29/09/2008 13:38

Citat:
Jan søger ikke årsagerne til begivenhederne i sig selv. Han ved udmærket, at sociale interaktioner foregår i rummet mellem mennesker. Men årsagerne til hans syn på disse begivenheder skal selvfølgelig søges i ham selv.


Dette er IKKE en selvfølge. I overgangen fra konstruktivismen til socialkonstruktivismen og videre til konstruktionismen bliver perspektiver, "tanker" (og deres årsager) og andet et spørgsmål om relationel koordination.

Stop dine evindelige løgne og påstande om forhold du INTET aner noget om.

Venlig hilsen
Alle i hele verden!
Indsendt af: ole bjørn

Re: En hjælp til debattens (syge) ånd. . - 29/09/2008 15:31

syg
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (syge) ånd. . - 07/10/2008 16:24

Ole Pip Bjørn,

Kom og spis af min hånd, lille pip-fugl.

Pip, pip-pip, pippip pip.

Pip-Bjørn kom nærmere. Sid du blot ned, lige dér for fødderne af os. Vi strækker vores hånd frem. Spis lidt godt. Nyd det. Nær dig.

Vi vil dig kun det bedste. Pip, pip, pippelip!

Kom hjem, Ole Bjørn.

Kom hjem...
Indsendt af: Borad

Re: En hjælp til debattens (syge) ånd. . - 07/10/2008 16:53


Forstår dig Ole B..

Det er da godt at Thoma.. Nånej, anonyme som slet ikke har noget med Thomas at gøre:oP.. kan vise os allesammen hvordan man bør opføre sig overfor hinanden med gode eksempler og Visdomsord:oP
Indsendt af: Anonym

Re: En hjælp til debattens (syge) ånd. . - 07/10/2008 16:55

Thomas er jeg ikke. Det er et dårligt eksempel, du gør dig, Borad. Sådan at lyve om folk!

Pip pip, kom hjem, Borad.

Come home...
Indsendt af: Borad

Re: En hjælp til debattens (syge) ånd. . - 07/10/2008 21:53


Nå..