"Med gensidig respekt" - "Frie ord"

Indsendt af: Arne Thomsen

"Med gensidig respekt" - "Frie ord" - 28/07/2014 17:19

Hej Admin.

Jeg sidder og tænker på, om det kunne være muligt - ønskeligt - og gennemførligt - forsøgsvis at oprette tråde, hvor det, udover de almindelige debat-etiske regler, også kræves, at debattørerne undlader nedsættende bemærkninger om såvel andre debattører som om deres meninger, og hvor nedsættende indlæg uden videre overføres til "Papirkurven".

Jeg kunne forestille mig, at et sådant højere etik-niveau kunne være attraktivt for ganske mange nye deltagere, der måske ikke ønsker at blive "sablet ned", straks de ytrer sig.

Hvis det fik et heldigt forløb, kunne man vel så lade de øvrige tråde have "frit slag" (indenfor lovens grænser): Frie ord - eller hvad det nu skulle hedde - mens den nye gruppe måske kunne kaldes: Med gensidig respekt eller noget i den retning.

I så fald ville der være noget for alle - og ikke - som nu - kun for de hårdhudede blinker

M.v.h. Arne smiler
Indsendt af: ole bjørn

Re: "Med gensidig respekt" - "Frie ord" - 28/07/2014 18:19


Glimrende ide, Arne, og jeg vil da gerne lægge for.

Enhver, der tror på noget overnaturligt, må være usædvanligt svagt begavet, de deltagende debattører på trosfrihed.dk selvfølgelig undtaget. De er nemlig alle sammen højt begavede. ler

Salige er de enfoldige, thi de skal arve jorden. engel

Mvh og i gensidig respekt griner

Ole Bjørn :o)

P.S. Virkeligheden kan være svær at håntere. smiler



Indsendt af: Arne Thomsen

Re: "Med gensidig respekt" - "Frie ord" - 28/07/2014 19:01

Ole fandt jo så straks et "smuthul" i mit forslag, så det alligevel kan være muligt at "sprede gift".

Det er jo nyttigt for en forbedring af forslaget, så det i stedet for:
Citat:
- kræves, at debattørerne undlader nedsættende bemærkninger om såvel andre debattører som om deres meninger, og hvor nedsættende indlæg uden videre overføres til "Papirkurven".
vel må lyde noget i retning af:
Citat:
- kræves, at debattørerne undlader nedsættende bemærkninger om såvel andre debattører og andre mennesker som om deres meninger, og hvor nedsættende indlæg uden videre overføres til "Papirkurven".
Arne blinker
Indsendt af: ole bjørn

Re: "Med gensidig respekt" - "Frie ord" - 28/07/2014 20:17


Glimrende Arne. Jeg ser virkelig frem til et trosfrihed.dk, hvor det forbudt at kritisere nazisternes benægtelse af holocaust, muslimske fatwaer om Allahs befaling om at myrde jøderne, amerikanske bibelbæltefanatikeres mord på abortlæger, KuKluxKlans lynchning af sorte, arabiske landes henrettelse af homoseksuelle o.s.v. o.s.v.

Længe leve religionsfriheden, thi den må ikke krænkes af mennesker med en anden tro.

Ikke sandt, Arne. ler

Mvh og gensidig respekt. griner

Ole Bjørn :o)

P.S. Ja, virkeligheden er sandelig svær at håndtere. Vi må nok hellere fornægte den. smiler

Indsendt af: Arne Thomsen

Re: "Med gensidig respekt" - "Frie ord" - 28/07/2014 20:53

Ole skriver:'
Citat:
Glimrende Arne. Jeg ser virkelig frem til et trosfrihed.dk, hvor det forbudt at kritisere nazisternes benægtelse af holocaust, muslimske fatwaer om Allahs befaling om at myrde jøderne, amerikanske bibelbæltefanatikeres mord på abortlæger, KuKluxKlans lynchning af sorte, arabiske landes henrettelse af homoseksuelle o.s.v. o.s.v.
Mit svar: Ja, den slags ville høre hjemme under "Frie ord" blinker

Ole skriver:
Citat:
Længe leve religionsfriheden, thi den må ikke krænkes af mennesker med en anden tro.
Mit svar: Netop - krænkelser ville høre hjemme under "Frie ord", hvor de, der har lyst til den slags, ville kunne boltre sig blinker

Arne smiler

P.S.: Det kunne se ud som om Ole - forgæves - forsøger at "tage patent på": "virkeligheden" blinker
Indsendt af: ole bjørn

Re: "Med gensidig respekt" - "Frie ord" - 29/07/2014 00:22


Det kunne se ud som om, at Arne gerne vil have omdannet trosfrihed.dk til et fristed for alle terrorister, mordere, bødler, krigsforbrydere, korrupte magtmennesker, voldtægtsforbrydere, børnemishandlere m.m. hvor de frit kan redegøre for deres overbevisning uden at blive modsagt.

Hvis man alligevel drister sig til at kritisere dem, skal man ryge direkte i papirkurven. Jeg tvivler ikke om, at et sådant fristed ville tiltrække masser af nye debattører af ovennævnte slags.

Virkeligheden kan ingen selvfølgelig "tage patent på", da det ikke er nogens opfindelse. Anderledes forholder det sig med Arnes egen "virkelighed", som jo helt er hans egen opfindelse. Så jeg vil igen foreslå Arne at købe sit eget domæne, hvor han helt selv kan bestemme, hvem der får adgang. Jeg er sikker på, at ovennævnte grupper vil elske Arnes virkelighed, hvor de kun møder kærlighed og tilgivelse for alle deres gerninger.

Så må vi jo se, hvordan mennesker i vor fælles virkelighed vil se på Arnes "kærlighedsverden". Jeg skal nok lade være med at søge optagelse i den.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Indsendt af: Arne Thomsen

Re: "Med gensidig respekt" - "Frie ord" - 29/07/2014 09:56

Det kunne se ud, som om Ole har skiftet holdning til emnet i denne tråd: et beskyttet område fri for krænkelser og kritik.
Nu hedder det ikke længere: "Glimrende ide, Arne -" næh nu vil Ole i stedet "foreslå Arne at købe sit eget domæne, hvor han helt selv kan bestemme, hvem der får adgang."

Ole mener åbenbart nu, at et beskyttet område ville blive "et fristed for alle terrorister, mordere, bødler, krigsforbrydere, korrupte magtmennesker, voldtægtsforbrydere, børnemishandlere m.m."

Det kan jeg ikke rigtig få til at rime med "at debattørerne undlader nedsættende bemærkninger om såvel andre debattører og andre mennesker som om deres meninger"

Tumler man med tanker, idéer, fornemmelser, anelser, intuitioner og forsøger at sætte ord på dem her på Trosfrihed.dk, så kunne man vel allerede nu forsøge sig med skrive f.eks.: Kritik og krænkelser frabedes i denne tråd - og så se, hvad der sker blinker

Arne smiler
Indsendt af: ole bjørn

Re: "Med gensidig respekt" - "Frie ord" - 29/07/2014 11:12


Lad mig lære dig et nyt ord, Arne, som åbenbart savnes i dit vokabularium. Ordet er "sarkasme", og du behøver ikke at tage min mening om ordet for gode varer. Du kan slå det op i alle danske ordbøger og få en forklaring på dets betydning.

Lige siden Peter og jeg startede trosfrihed i protest mod censuren på religionsdebatten, har det været meningen, at der her skulle være fuld ytringsfrihed indenfor lovens rammer, hvilket også står i indledningen til sitet.

Men lige siden starten har du og flere andre konstant forsøgt at overtale Peter til at indføre censur, og helst efter jeres egne retningslinier. Hvad er grunden til, at du åbenbart ikke kan tolerere, at der findes et sted på internettet, hvor ordet er frit? Ingen tvinger dig jo til at skrive noget her, og hvis du så gerne vil have censur, så skriv dog i stedet på de debatsider, hvor der findes en censur efter din smag, eller alternativt, køb dit eget domæne, hvor du kan censurere alt som du lyster.

Hvad du og flere andre prøver, er at fjerne selve grundlaget for trosfrihed.dk's berettigelse som et fristed for meninger, selv om de ikke falder i din og andres smag. Peter er skam langt fra enig i, hvad der skrives her, men bortset fra et enkelt lille flop, som du og andre søgte at presse ham til, så har han holdt ytringsfrihedens fane højt hele tiden, og det tror jeg han fortsat vil gøre. Til forskel fra dig, er han nemlig et ærligt menneske.

Det forstår du sikkert ikke, så indsyltet du er i dine moralske fordomme om, hvordan verden burde se ud. Sådanne fordomme deler du med milliarder af mennesker, der alle sammen mener, at verden er forkert indrettet efter deres smag.

Men verden eksisterer jo på virkelighedens betingelser, uanset at du ikke forstår, hvorfor verden ER. Alle dine fantasier preller af mod denne virkelighed, og gør alle dine moralske fantasifostre ualmindeligt trættende at høre på. Din mening om livet er lige så ligegyldig for verden som placeringen af et enkelt sandskorn i Sahara.

Kom ned på jorden, Arne, og indse, at du ikke er noget som helst andet end en herskesyg kværulant, der tror at verden er til for din skyld. Det er den ikke.

Mvh

Ole Bjørn :o)




Indsendt af: Arne Thomsen

Re: "Med gensidig respekt" - "Frie ord" - 29/07/2014 11:54

Ole bruger sarkasme, men synes ikke at kunne opfatte, når andre bruger denne udtryksform blinker

For Ole er det åbenbart noget nær en katastrofe, hvis der oprettes et fredet område indenfor Trosfrihed.dk, hvor diverse spirende impulser kan udvikles i fred og ro - selv om der i øvrigt er "frit slag" i hele resten af portalen blinker

Arne smiler
Indsendt af: ole bjørn

Re: "Med gensidig respekt" - "Frie ord" - 29/07/2014 14:17


Har nogen af initiativtagerne til denne side, Arne, bedt dig om at udfærdige regler for deltagelse? Næh, Arne, det har vi ikke, og Peter er som ejer af domænet enerådende om, hvilke regler han ønsker, at der skal gælde. Det bedest du venligst respektere.

Ellers må vi jo konkludere, at du mangler respekt for Peter, som har stillet spalteplads til rådighed for dine angreb på anderledes tænkende.

Hvis du ønsker dig et "fredet område", så betal for at oprette et domæne for dig selv, i stedet for at nasse på Peters domæne, som er oprettet på hans betingelser og med hans formål om et censurfrit område.

Du har tydeligt vist gennem flere år, at du kun er her for at yppe kiv gennem citatfusk, løgne om andre, mistolkninger af det skrevne og forsøg på tilsværtning af videnskabelig metodik og rationelle måder at opfatte verden på. Du har ikke bidraget med nogen positive oplysninger, som andre kunne have gavn af, og har konsekvent nægtet at svare på selv simple spørgsmål om, hvad du egentlig mente. Det er rendyrket troldevirksomhed, som kun har til formål at ødelægge debatten for andre deltagere.

Hvad rager trosfriheds regler for deltagelse dig. Accepter dem som de står skrevet, eller forsvind med dine debatødelæggende indlæg, så enkelt er det. Ellers må du finde dig i, at dit had mod os andre, dine løgne om os og dine manipulationer bliver udstillet hver gang.

Ole Bjørn :o)


Indsendt af: Arne Thomsen

Re: "Med gensidig respekt" - "Frie ord" - 29/07/2014 16:49

Dét her må virkelig være dødsensfarligt for Ole, siden han hidser sig meget op over en idé og forespørgsel til Admin blinker

Arne smiler
Indsendt af: ole bjørn

Re: "Med gensidig respekt" - "Frie ord" - 30/07/2014 00:52


Har du ikke andet at komme med, Arne, end det billige retoriske trick med at påstå, at din modstander er ophidset, så du kan lade som om, at du er "vinder af diskussionen".

Jeg er skam bedøvende ligeglad med, hvordan du prøver at få overtaget i en diskussion, for du bliver gang på gang grebet i at lyve i dine indlæg. Virkeligheden kan du ikke rende fra, og den er, at du er det mest uærlige debattør, der har optrådt på trosfrihed.dk siden starten. Utallige tilfælde af citatfusk, bevidste mistolkninger af andres indlæg, tilsvining af enhver, der ikke vil give dig ret, taler deres tydelige sprog om, hvem du er bag den fromme facade.

Men vi har jo også oplevet dig fuldstændig hysterisk med voldsomme raseriudbrud over "at være forsøgskanin", over ikke at kunne få at vide, hvor jeg vil offentliggøre mine konklusioner, over ikke at kunne få oplyst, hvad der foregik ved støtteforeningens bestyrelsesmøder, og når professor Hendricks afslog at blive taget til indtægt for dine meninger samt dine mange trusler om at sagsøge mig og andre for injurier, og her senest, da du igen blev afsløret med et latterligt forsøg på at få indført censur på trosfrihed.dk, hvor du så forsøgte at give det udseende af, af det var dig, der var den "sarkastiske".

Sådanne forsøg på bedrag preller af på de fleste, Arne, og kun de, som du har sledsket for, skønt du er vildt uenige med dem, har måske en rest sympati tilovers for dine meninger, fordi de ikke har gennemskuet dig.

Vil du virkelig prøve at påstå, at jeg betragter hvad der sker på trosfrihed.dk som noget "dødsensfarligt"? Så må du vist være den eneste, der vil bruge en sådan floskel. Og floskler er alt, hvad du har at komme med, Arne, ikke noget af værdi for andre debattører.

Så derfor kan du sove roligt om natten uden frygt for mine konklusioner. De omfatter nemlig kun de ærlige meninger, som debattører kommer med, så du er ikke med i nogen af dem.

Ingen her ved, hvad du i virkeligheden mener, fordi du aldrig besvarer de spørgsmål, der bliver stillet til dig, og i stedet stiller modspørgsmål for at kunne mistolke svarene. Men dit had til andre og din menneskeforagt skinner tydeligt igennem dine indholdsløse indlæg.

Der er intet interessant ved dig og dine forsøg på at kontrollere debatten, intet, der kan ophidse mig det mindste. Du er værdiløs selv som forskningsobjekt, måske med undtagelse for de, som studerer troldevirksomhed på internettet. Den undersøgelse sluttede jeg med for år tilbage, og heller ikke her har du kunnet tilføje noget nyt.

Men for at fremme en ærlig debat, vil jeg fortsat afsløre dine bedrageriske svinestreger, så enhver kan se, hvad du i virkeligheden står for. smiler

Ole Bjørn :o)


Indsendt af: Arne Thomsen

Re: "Med gensidig respekt" - "Frie ord" - 30/07/2014 11:52

smiler