Skat(tebasse)

Indsendt af: Michael

Skat(tebasse) - 01/07/2010 16:01

Nu fylder fjolserne æteren med deres evindelige vrøvl igen.

Det er da meget rimeligt at Helle Thornings mand betaler skat i Schweiz når han bor og arbejder der.

Det er slet ikke det, der er spørgsmålet.

Spørgsmålet er om Helle Thorning selv betaler skat i Danmark. Hvis hun gør det er alt ok.

Alt det andet er en fis i en hornlygte. Fjolsernes evindelige dansen om deres egen trang til sensation. smiler
Indsendt af: Anonym

Re: Skat(tebasse) - 01/07/2010 17:15

Intentionen er vist ikke at markere, at der er tale om en skat(tebasse), men at der er tale om skattespekulation fra en politisk kant, der iklæder sin profil og lader sit kommunikative gods med idealer, der ligger fjernt fra slige adfærdsmønstre.
Indsendt af: Michael

Re: Skat(tebasse) - 01/07/2010 17:23

Ja, det er den sværeste handling at undlade at handle.

Men prøv engang. Al den energi som ellers ville gå til spilde i en meningsløs handling, har så intet sted at gå hen.

Måske den så eksploderer i en sky af glæde, fryd og aleneværen.

Lige dér. I dit eget hoved. smiler
Indsendt af: Anonym

Re: Skat(tebasse) - 01/07/2010 17:27

Ja, det er den sværeste handling at undlade at handle.

Men prøv engang. Al den energi som ellers ville gå til spilde i en meningsløs handling, har så intet sted at gå hen.

Måske den så eksploderer i en sky af glæde, fryd og aleneværen.

Lige dér. I dit eget hoved. blinker
Indsendt af: Michael

Re: Skat(tebasse) - 01/07/2010 17:34

Gentagelse er forståelsens værste fjende.

Vær stille. Se og lyt.

Så forstår du. smiler
Indsendt af: Anonym

Re: Skat(tebasse) - 01/07/2010 17:35

Gentagelse er forståelsens værste fjende. Med mindre du forstår hvorfor, der gentages.

Vær stille. Se og lyt.

Så forstår du. blinker
Indsendt af: Michael

Re: Skat(tebasse) - 01/07/2010 17:48

Gentagelsen af en sandhed er en løgn.

Gå nu ud og lev dit liv. Lev og lær.

Eller lad vær'.

Dine ord er ikke forståelsens ord - ikke sandhedens ord.

Du elsker ikke Gud - du er helt omspændt af dit eget selv og din manglende selvforståelse.

Du kommer ikke længere før du igen bliver et almindeligt menneske - nøjagtig lige som alle os andre.
Indsendt af: Anonym

Re: Skat(tebasse) - 01/07/2010 17:51

Gentagelsen af en sandhed er ikke en løgn.

Gå nu ud og lev dit liv. Lev og lær.

Eller lad vær'.

Dine ord er ikke forståelsens ord - ikke sandhedens ord. Godt vi diskuterer politik.

Du elsker ikke Gud - du er helt omspændt af dit eget selv og din manglende selvforståelse. Hvilket jeg selvfølgelig ikke ved noget om, men du lærer jo folk, at de kan påstå det.

Du kommer ikke længere før du igen bliver et almindeligt menneske - nøjagtig lige som alle os andre. Følg dit eget råd. blinker
Indsendt af: Michael

Re: Skat(tebasse) - 01/07/2010 18:00

''Følg dit eget råd'' er en projicering, en beskæftigelse med en anden og en manglende respekt for denne andens værdighed.

Altsammen en flugt fra forståelsen af én selv.

Ja, det er svært at være stille hvis man ikke forstår sig selv.

Hvis man ikke er i stand til at glemme sig selv og alle éns reaktioner vil man aldrig blive i stand til at lytte og forstå sandheden.

At glemme sig selv, at lytte, er sand ydmyghed.

Uselviskhed betyder selvets fravær.
Indsendt af: Anonym

Re: Skat(tebasse) - 01/07/2010 18:03

''Følg mit råd'' er en projicering, en beskæftigelse med en anden og en manglende respekt for denne andens værdighed.

Altsammen en flugt fra forståelsen af én selv.

Ja, det er svært at være stille hvis man ikke forstår sig selv.

Hvis man ikke er i stand til at glemme sig selv og alle éns reaktioner vil man aldrig blive i stand til at lytte og forstå sandheden.

At glemme sig selv, at lytte, er sand ydmyghed.

Uselviskhed betyder selvets fravær.

Gør sådan, og du skal leve. blinker
Indsendt af: Michael

Re: Skat(tebasse) - 01/07/2010 18:08

Tusind tak for dit gyldne råd, ukendte superguru.

Det vil jeg selvfølgelig følge. smiler
Indsendt af: Anonym

Re: Skat(tebasse) - 01/07/2010 18:09

JEG gav dig ingen råd (aller højest afspejlede jeg dine). Heri ligger et eksempel... følg det eller lad være blinker
Indsendt af: Michael

Re: Skat(tebasse) - 01/07/2010 18:16

Uha. Undskyld min fejltagelse allerydmygeste anonyme person eller langt udover person.

Men jeg tror ikke at jeg vil følge mit eget råd. At ''ville'' lytte, er ikke at lytte. At ''ville'' leve, er ikke at leve.

Dårligt råd. Fy føj. Jeg må gå i fem dages askese og piske min ryg til blods for at gøre bod for min fejltagelse.

Undskyld, undskyld, undskyld. Jeg skal aldrig sige mere. syg
Indsendt af: Anonym

Re: Skat(tebasse) - 01/07/2010 18:18

Når du er færdig med dit show-off, så kunne vi måske vende tilbage til den politiske diskussion blinker
Indsendt af: Michael

Re: Skat(tebasse) - 01/07/2010 18:26

Hvaffor en diskussion?

Jeg har udtalt den ubesmykkede sandhed, den kan ikke diskuteres. Man kan forstå den eller ikke forstå den.

Hvis man ikke forstår den kan man diskutere den i det uendelige.

Hvis man forstår den er man færdig med den og kan komme videre. smiler
Indsendt af: Anonym

Re: Skat(tebasse) - 01/07/2010 18:28

Michael, du skriver:
"Jeg har udtalt den ubesmykkede sandhed, den kan ikke diskuteres."

- Ok, så siger vi det blinker
Indsendt af: Michael

Re: Skat(tebasse) - 01/07/2010 18:40

Nemli!

Hvis man vil have ret, skal man bare være enig med mig.
Indsendt af: Anonym

Re: Skat(tebasse) - 12/07/2010 17:54

Jeg er ikke i tvivl om, at hvis man er enig med dig, så får man ret - af dig blinker
Indsendt af: Michael

Re: Skat(tebasse) - 12/07/2010 18:58

Jeg er ikke i tvivl om at det er jeres problem.

I kan ikke selv skelne mellem hvad der er sandt og hvad der er falsk.

Den tåbelige idé om at enhver har ret til sin egen mening er en af årsagerne til det kaos der hersker i verden.

Hvad har en mening med sandhed at gøre?

Kun de som ikke selv har nogen mening, men som lytter i stilhed kan forstå sandheden.

Har du svært ved at høre hvad jeg siger er det nok fordi du har din egen mening.

At lytte uden at egoet blander sig som tanke eller følelse er det smukkeste der findes. Den tavse opmærksomheds bevægelse er sandhedens bevægelse.

Dens ingrediens er tavshed, som er det samme som at se og at lytte uden tankens indblanding. smiler
Indsendt af: Anonym

Re: Skat(tebasse) - 12/07/2010 19:26

Få lidt på den dumme, gamle dreng
:-D
Indsendt af: Michael

Re: Skat(tebasse) - 12/07/2010 19:37

syg

Du kan bare lade være med at henvende dig til mig.

Lev dit liv og bland dig uden om mit.
Indsendt af: Anonym

Re: Skat(tebasse) - 12/07/2010 20:06

Tak fordi du understregede min pointe - dem begge faktisk!

Nu har du læst dig til nogle generelle sandheder... nu mangler du bare at forstå dem og at leve dem i dit eget liv.

blinker
Indsendt af: Michael

Re: Skat(tebasse) - 12/07/2010 20:31

Der findes ingen anden forståelse end den man selv har hørt og set.

''Giv ikke hunde det hellige, og kast ikke jeres Perler for Svin, for at de ikke skal træde dem ned med Fødderne og så vende sig om og sønderrive jer.'' (matthæus, 7, 6).

Jeg kan ikke sønderrives du, der ikke tør tale med dit navns nævnelse - Du som taler fra mørket og ikke fra lyset, men du prøver da ihærdigt. smiler

''Agt derfor på, hvordan I hører; thi den, som har, ham skal der gives; og den, som ikke har, fra ham skal endog det tages, han synes at have.'' (Lukas 8, 18).

Det, som man synes at have, og som man mister, er alt det man ved for det er kun tankevirksomhed ikke forståelse. Men det, der ikke kan mistes, er det, man har lyttet sig til. Det er forståelse og ikke viden.

Sandhed, stilhed, opstår kun når man lytter og den samlede sum af stilhed bliver større og større.

Er du i stand til at lytte, anonyme?

Hvor stor er din sum af stilhed? Hvor stort er det træ der er vokset ud af din lytten i stilhed?

Du behøver ikke at svare. Lær at lytte og lær at se. smiler
Indsendt af: Anonym

Re: Skat(tebasse) - 13/07/2010 02:34

Åbn forståelsens dør i dit eget liv, du anonyme med et helt almindeligt fornavn (og et lige så stort selvbillede af egen fortræffelighed). Lad være med at tale om den hele tiden. Lev dit liv, vær stille, forstå.