Nytårbombardement og det i Gaza

Indsendt af: treram

Nytårbombardement og det i Gaza - 30/12/2008 15:30

Konflikten i Gaza-Israel er blusset op igen med endnu større voldsomhed end tidligere, hvem har skylden og kan man tillader sig at bombardere tæt befolkede områder.

Jeg har gået og lavet mit nytårsfyrværkeri klart til afskydning, det foregår ad elektronisk vej, idet alle bomber, fontæner o.s.v. er blevet forsynede med elektronisk tændanordninger, så jeg kan sidde i god afstand og se fyrværkeriet uden at blive brændt af selv.
Fyrværkeri har altid haft en særlig dragning, sidste år var jeg til Thailands konges 80 års fødselsdag, hvor der var et kæmpefyrværkeri der varede omkring halvanden time, fantastisk flot.
Men man får alligevel nogle andre tanker når man hører at raketterne farer mod Israel og bombeflyene farer mod Gaza og afleverer deres bombelast, disse går efter helt særlige mål, som jo så desværre ligger i tætbefolkede områder, hvilket indebær at mange civile blive uskyldige ofre, hvilket jo nok ikke er Israelernes mål, men Hamas som andre muslimske terror organisationer har det med at gemme sig blandt de civile og skyde derfra, nej de er da ikke feje, de er muslimer.

Raketterne mod Israel rammer på må og få, tilsyneladende kan disse ikke styres og går tilsyneladende kun efter civile mål ligesom selvmordsbomberne, så ingen kan vide sig sikre på disse.
En yderligere eskalering af kampene kommer når israelerne sender landbaserede tropper ind i Gaza, men så vil disse forhåbentlig blive bedre til at ramme kun Hamas og ikke de civile, for alle er vel ikke tilhængere af Hamas.

Hvornår alt dette får en ende er svært at spå om, men det kan betyde at måske flere muslimske stater går direkte ind i fjendtlighederne og så ruller lavinen.

Så kan man kun håbe på et Godt Nytår og ellers holde vejret.


Indsendt af: Admin

Re: Nytårbombardement og det i Gaza - 31/12/2008 05:32

Kære Treram

Citat:
Raketterne mod Israel rammer på må og få, tilsyneladende kan disse ikke styres og går tilsyneladende kun efter civile mål ligesom selvmordsbomberne, så ingen kan vide sig sikre på disse.
En yderligere eskalering af kampene kommer når israelerne sender landbaserede tropper ind i Gaza, men så vil disse forhåbentlig blive bedre til at ramme kun Hamas og ikke de civile, for alle er vel ikke tilhængere af Hamas.

Hvornår alt dette får en ende er svært at spå om, men det kan betyde at måske flere muslimske stater går direkte ind i fjendtlighederne og så ruller lavinen.


Set med de bibelske briller, så vil Gud gribe ind når nationernes hære omringer Israel. Jeg tror desværre at flere og flere for sympati for de såkaldte palæstinenseres sag, så derfor mener jeg ikke, at ovenstående er utænkeligt.

Set uden de bibelske briller, er det svært at få øje på nogen ende i denne konflikt. Flertallet af de såkaldte palæstinensere, fødes, opdrages, lever, og dør i et grænseløst had til Israelerne, så hvordan får man stoppet dette had?

Jeg ved det ikke. Måske der på et tidspunkt kommer et par stærke mænd, f.eks en amerikansk og en kommende EU-præsident, og vrider armen om på parterne....Men det er kun et gæt.