Islam er verdens største problem.

Indsendt af: treram

Islam er verdens største problem. - 22/04/2009 15:13

På en PET konference om terror og kommunikation udtalte Søren Espersen fra DF at: Det største problem i verden er Islam.

Hvilket resulterede i en total udvandring af alle muslimer fra konferencen.

Jeg vil delvis give Søren Espersen ret, men mener at det er alle religioner der mere eller mindre er skyld i mange af verdens problemer, religionerne stiller deres egne krav om hvordan de skal behandles, helst som rådne æg med fløjshandsker, de tåler ikke at man siger sin mening om dem, de kræver at deltage i landenes lovgvning, kræver at folk lever iflg. deres standarder de kræver fuld respekt og kræver ytringsfriheden begrænset, noget ethvert frihedselskende menneske ikke kan forliges med.

Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Islam er verdens største problem. - 22/04/2009 16:53

Hej Treram.

Jo, selvfølgelig skal vi have vores ytringsfrihed, men den har dog altid været under ansvar.

Når vi f.eks. begynder at kalde hinanden "dumme svin" o.l. træder injurielovgivningen jo i kraft.

Vi har jo også en blasfemi-lovgivning, som dog ikke hindrede den nu verdensberømte danske Muhammed-tegning.

Angående de for tiden moderne demonstrative "udvandringer" (og efterfølgende diskrete "indvandringer") ved diverse møder, så er vi jo selv "med på vognen" i det show.

I øvrigt gik det jo slet ikke så galt på FN's racismemøde i Geneve.

Tillige mener jeg at vide, at det er påvist, at et flertal af muslimer i verden faktisk ønsker demokrati.

Men dit egentlige ærinde er jo nok (som sædvanlig smiler ) de store etablerede religioners undertrykkelse af deres egne tilhængere, samt forsøg på også at underkue resten af verden.

Her er jeg helt enig med dig i, at det er noget svineri.

De største synder begås jo nok især indefor islam og indenfor den romersk-katolske kristendom (som jo er langt den største del af alle, der kalder sig kristne).

- og det er jo "ukristeligt" smiler

Vi, der ikke er tilsluttet hverken islam eller etableret kristendom, må jo så passe på, at vi ikke falder i den samme grøft.

M.v.h. Arne.