Der er sku bud efter mig.

Indsendt af: treram

Der er sku bud efter mig. - 02/02/2013 07:35

Jeg er røget ind i en masse uheldige oplevelser og kunne ikke undgå at få den tanke; nu er det sku slut med mig.
Det startede i søndags, på vej hjem kl.17.00 fra fødselsdag i Danmark mødte vi en mindre snestorm da vi nåede til Helsingborg som varede 60 km lige til vi kom hjem, ca 8 km før skulle jeg svinge lidt for ikke at påkøre et vejskilt i midt af vejen, så tog fanden ved bilen den kurrede side, bag og forlæns ca 300 meter, fra den ene til den anden side af vejen, mens den nåede at snurre 2 1/2 gang, heldigvis var vi helt alene på vejen og kørte grundet vejret kun ca 50 km/t, nå vi sad lige og sundede os lidt og så vendte jeg bilen og vi kørte hjem, min viv var blevet helt tavs under seancen, jeg var glad for at jeg formåede at holde bilen på vejen og ikke kørte i grøften.
2 dage senere skulle jeg hente posten i vor postkasse ved vejen, sneen var forsvundet, men pludselig røg jeg på ryggen og den ene albue slog hårdt i vejen, så det gav et lille smeld, jeg var gledet i noget fastkørt is i et hjulspor. Min viv kørte mig til lægehuset som sendte mig til sygehuset i Ängelholm til røngten, intet brækket eller revnet, men nogle allerhelvedes smerter i armen, kunne ikke løfte den 1 cm, så jeg fik den lagt i en slynge, kunne ikke ligge ned og sove, sad i en stol og prøvede at sove, fik ikke megen søvn, Panodil hjalp ikke mod smerterne, om aftenen fik jeg smerter i maven som i løbet af natten blev værre, tidlig morgen 112 og jeg blev kørt til sygehus i Helsingborg med formodet tarmslyng ( for 7 gang), efter 8 timer div. prøver og røntgen igen, fik jeg at vide at tarmslynget havde viklet sig selv ud og jeg kunne tage hjem, så op i en bus og hjem.
Og på tirsdag skal jeg atter til Ängelholm sygehus nyreafdeling, mine nyrer har det ikke så godt, så muligvis står det på dialyse nu.
Så der er skisme bud efter mig, men bortset fra det så går det godt, armen er stadig helt ødelagt, men kan da løftes en smule og jeg skulle til at skifte dele på min sommerbil, men ok sommeren er ikke lige på trapperne, nu er sneen faldet igen, så jeg skal ingen steder, uden dupsko og krykker.
Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Der er sku bud efter mig. - 03/02/2013 08:00

Hej Treram.

Jeg har læst din lidelseshistorie - kan man vist roligt kalde det - og jeg ønsker dig naturligvis god bedring.

Din biloplevelse maner jo til endnu større forsigtighed end den, du allerede udviste (farten og måske bedre egnede dæk - er det det rette sted du bor?), men din postkasseoplevelse siger vel noget om, at du er ved at blive gammel - så gammel, at du ikke længere kan færdes sikkert udendørs i glat føre.
Så spørgsmålet er vel, om du vil acceptere din situation - og indrette dig derefter - eller du vil trodse den - og ta' følgerne.

At du har dårlige nyrer kan vel også have påvirket din evne til at reagere tilstrækkelig hurtigt og godt i glat føre, og kan dine nyrer ikke bringes til at fungere tilstrækkelig godt, er der jo på sigt muligheden for en nyretransplantation.

Nu ved jeg jo ikke, hvor gammel du er i antal år, eller hvor meget alderdommens svækkelse har påvirket din krop, men som tiden går - og det går den jo uophørligt - er der jo ikke tvivl om, at det hedder: tiltagende svækkelse.

Og så er det vel her, det handler om at være i harmoni med sin krop og sin alder - som de siger i det ældrecenter, hvor jeg er frivillig i en demenscafé én gang hver måned. "Det er jo ikke, hvordan man har det, men hvordan man ta'r det" smiler

Det udadvendte meget aktive liv, som vist altid har været dit, skal vel så til at ændres i retning af alderdommens indre kvaliteter - og så er spørgsmålet vel: Hvad er det for dig?
Det er der jo kun én, der kan finde svaret på - dig selv.

Måske livet og døden, det gode og dets modsætning, er emner for dig og dit tastatur, når du trygt og sikkert indendørs skriver til os her på Trosfrihed.dk? blinker
Eller er det noget helt andet? smiler

M.v.h. Arne.
Indsendt af: treram

Re: Der er sku bud efter mig. - 03/02/2013 19:57

Hej Arne.
Og tak for din medfølelse over alle mine dårligheder og uheld.
Nu er jeg jo ikke så gammel igen, bare 78, og de er jo ingen alder for mig.
Min bil har som lovbefalet her vinterdæk næsten nye på, men når underlaget under sneen er ren is er der ikke meget der hjælper og nogle gange opdager du det først forsent.

Jeg tror næppe jeg får tilbudt nyretransplantation i min alder, men man har talt om at tage mig i dialysebehandling, hvis mine nyretal bliver værre og det vil vise sig på tirsdag, men jeg håber de holder sig på samme stade som de har været i mange år.
Jeg mener selv at min reaktionsevne er fænomenal, kører bil som en på 30, er aldrig tæt på ulykker i trafikken, er kørelærer for min viv som jo er lovligt her i Sverige indtil du er firs og har taget et kort kursus.

Men selvfølgelig er man svækket. kræfterne forlader jo en, hvis man ikke bruger dem hele tiden, men da jeg er bilfreak laver jeg selv mine biler, udskifter både motor og andre mindre dele, så helt uden kræfter er jeg heller ikke.

Hvorlænge jeg er i stand til at lave så meget, incl. hjælpe venner med både varme,elinstallationer og bygge garager og udestuer ved jeg ikke, har dog truet med, at nu holder jeg op, men ok det er bare blevet til lidt neddrosling, en arbejdsnarkoman er ikke sådan at stoppe.

Sidste jul startede jeg på at bygge en modeljernbane, og den blev også færdig incl, en masse små led signallamper som jeg selv byggede og jeg har lagt flere hundrede meter ledning for at få det hele til at køre, noget må man jo lave om vinteren, når det er koldt derude.
Så fik jeg lige lagt et nyt vinyltag på min skønne 1993 Buick Lesabre og malet div. dele af bilen, der var blevet slidte i lakken.

Det er muligvis min skønne unge viv der holder liv i mig, hun skal jo også passes godt, hun tror jeg bliver mindst 120 år.
Indsendt af: ole bjørn

Re: Der er sku bud efter mig. - 03/02/2013 21:40


Og jeg kan bekræfte, at treram kører både fornuftigt og sikkert, så man føler sig helt rolig som hans passager, både på motorvej og i tæt bytrafik i København.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Indsendt af: Michael

Re: Der er sku bud efter mig. - 04/02/2013 20:12

Uha Treram.

Måske er det guds straf overfor din ugudelighed. Se dig omkring. Er der andre begivenheder i dit liv, som bekræfter denne tanke?

Uforvarende har du betrådt alle religioners oprindelse. Der er ingen grænser for hvad man kan forestille sig.

Måske du skulle læse Jobs Bog?

Eller berolige dig med, at det altsammen er tilfældighedernes spil?

Måske du hellere skulle blive religiøs og tro, at der er en skjult mening.

Eller skaber din fantasi en sammenhæng hvor der ingen er? smiler
Indsendt af: ole bjørn

Re: Der er sku bud efter mig. - 04/02/2013 21:39


Hvis Gud eksisterede ville han være lige så ligeglad med treram, som treram er med Gud.

Men det er sikkert din tro på Gud, der har gjort dit eget liv så miserabelt, Michael.

Mvh

Ole Bjørn :o)


P.S. Guds veje er uransagelige, fordi de ikke eksisterer. griner


Indsendt af: treram

Re: Der er sku bud efter mig. - 05/02/2013 04:57

uha Michael.
er det virkelig guds straf der vælter ned over mig?? måske jeg skulle falde på mine knæ og bede om forladelse, men jeg har ingen knæbeskyttelsespuder, så det gør jeg så ikke.

Du mener så også, kan jeg forstå, at din gud er årsagen til alt det onde i verden, naturkatastrofer, tsunamier, vulkanudbrud o.s.v.det er sku da en ubehagelig gud du har anskaffet dig, hvad med at fyre ham og begynde at tænke fornuftigt, desuden er denne gud/disse guder jo allesammen menneskeskabte, hvem skulle ellers have skabt dem??

Iøvrigt var min skønne viv lidt uheldig i går, der lå nyfalden sne og hun ville så hente posten, fordi jeg skvattede bare, jeg sagde til hende at passe på, ja ja jeg ved hvad jeg gør sagde hun og så skvattede hun samme sted som mig, det var nok Buddha der var sur på min viv, hun er jo buddhist ha ha, hun faldt så ikke så uheldigt som mig, der stadig har mén af faldet, kan næsten ikke bruge den ene arm, så opdager man pludseligt hvor svært det er at klæde sig på med bare en arm, det er dæleme svært.

Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Der er sku bud efter mig. - 05/02/2013 08:34

Hej Treram.

Her er noget, der må kunne glæde dig kirkelukninger (klik).

Og hvis dit kirkehad sidder i dine nyrer, må det vel også kunne gavne dem blinker

M.v.h. Arne.
Indsendt af: Michael

Re: Der er sku bud efter mig. - 05/02/2013 18:21

Hej Ole Bjørn

Du har ret, Guds veje eksisterer ikke. der er ingen vej, kun i al evighed det nuværende.

Som jeg om lidt vil svare Treram, vil jeg svare dig:

Forstår du ikke ironi? smiler
Indsendt af: Michael

Re: Der er sku bud efter mig. - 05/02/2013 18:26

Hej Treram

Det var såmænd blot ironisk ment, men du forstår måske ikke ironi?

Det var blot en anskueliggørelse af hvordan fantasien tager over hvis man oplever noget usædvanligt. Jeg vil tro, at meget af den overtro og troldom der findes udspringer af menneskenes fantasifulde forestillinger når de prøver at fortolke deres virkelighed.

Forøvrigt har jeg ingen Gud.

Jeg tror ikke på noget som helst. smiler
Indsendt af: ole bjørn

Re: Der er sku bud efter mig. - 05/02/2013 18:49


Selvfølgelig forstår jeg ironi, Michael, og det bruger jeg da i udstrakt grad selv, men når man som du, elsker at udtrykke sig kryptisk og revse alle mennesker for deres (i dine øjne) forkerte indstilling, og din jævnlige omtale af dig selv som Gud, så virker din udtalelse mere som din sædvanlige fuldemandssnak i de sene nattetimer.

Men jeg nød da trerams ironiske svar til dig. Her var ironien tydelig. ler

Mvh

Ole Bjørn :o)


Indsendt af: treram

Re: Der er sku bud efter mig. - 06/02/2013 06:16

Hej Arne.
Jo tak jeg hørte om de kirkelukninger i radioavisen, det var da også på tide at man får lukket og solgt dem fra, så de "stakkels" folketossekirkemedlemmer ikke skal op med flere penge for at holde nogle tomme gudehuse varme år ud og år ind til ingen verdens nytte.
Og mine nyere fik det faktisk helt bedre af nyheden, det sagde lægen ihvertfald de var blevet, det var sådan set ikke normalt, kunne jeg forstå på hende.

Men nu er det ikke kirkerne jeg "hader", det er mere de åndsvage præster og biskopper, der prøver at opretholde en fuldstændig stupid idé om der findes en gud der har "skabt" os mm og tager sig af os, hvis vi ellers vil nedværdige os til at falde næsegrus på røven for denne amøbe, det er så tåbeligt som noget og har holdt menneskeheden "fanget " i årtusinder, det er på tide at dette fangenskab ophører.

Indsendt af: treram

Re: Der er sku bud efter mig. - 06/02/2013 07:16

Hej Arne.
Jeg læste lige i KD at en lektor i teologi har udtalt, at i de næste 10 år vil vi muligvis ca 200 kirker lukke ned og det er så helt andre tal vi her opererer med, men det er sandsynligvis nok et realistisk tal i forhold til den hurtigt dalende skare af "åndesøgende".

Så er det bare hvad man vil stille op med alle de gamle gudehuse incl.kirkegårde, præsteboligerne kan jo muligvis sælges uden de store problemer.

Alle de involverede menighedsråd er mere eller mindre utilfredse med at deres kirke skal lukkes, men de er jo op imod at kirkeskatten må stige for at få det hele til at løbe rundt, hvis man ikke hurtigt griber ind, hvis det da ikke allerede er for sent.
Indsendt af: Simon

Re: Der er sku bud efter mig. - 06/02/2013 08:40

Morn' Treram..

Jamen tillykke med ny(re)heden, du enarmede halvsvensker ;)

"Så er det bare hvad man vil stille op med alle de gamle gudehuse incl.kirkegårde, præsteboligerne kan jo muligvis sælges uden de store problemer!".

- Tror simpelthen man river dem fra hinanden og bygger nye boliger.

mvh
Simon

Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Der er sku bud efter mig. - 06/02/2013 09:23

Hej Treram.

Du skriver:
Citat:
Og mine nyere fik det faktisk helt bedre af nyheden, det sagde lægen ihvertfald de var blevet, det var sådan set ikke normalt, kunne jeg forstå på hende.
og jeg modstår fristelsen til at bilde mig ind, at jeg har kureret dine nyrer med en nyhed om kirkelukninger smiler

Men helt udelukke en eller anden holistisk sammenhæng mellem din vrede over, hvad for dig er falske religiøse autoriteter og så dine nyrers helbred, det kan man vel ikke? blinker

Nu formoder jeg, at du, som de fleste af os, er overbevist om at verden er styret af sammenhænge mellem årsag og virkning (springer kvantemekanikken over her), men at de utallige årsagers effekt er totalt uoverskuelige for os mennesker, hvorfor det, der sker, ser ud til at være tilfældigt.
Og hvad der så faktisk sker, kalder de fleste af os så skæbne.
Det formoder jeg, at du også gør?
Vi kan påvirke vores skæbne til en vis grad - du kunne f.x. have strøet grus og salt ved din postkasse, så der ikke længere var farligt glat dér - men en meget stor del af skæbnens magt er vi jo værgeløse overfor.

Hvis vi er enige så langt, så kan vi jo se, at denne skæbnens magt i årtusinder af vores dyreart er blevet tildelt en magthaver (der desuden er blevet gjort ansvarlig for verdens væren).

Det kan man kalde en primitiv tankegang, men alternativet er jo, at vi ikke kan placere denne skæbnens magt - eller du vil måske foretrække at kalde det tilfældighedens magt - og det svarer vel også meget godt til, hvad jeg mener er den almindelige holdning i vor tid: Der er noget, der er større end os selv (og så intet nærmere om, hvad "noget" er).

Er det en "tro"? Jo, det kan man vel godt sige, men den skulle vel egentlig ikke kunne afstedkomme det helt store slagsmål mellem "troende og ateister"?

Og tænk nu, hvis der faktisk er en sammenhæng mellem gammel vrede og helbred, så er det vel ikke helt ligegyldigt at konstatere, at religiøse autoriteters indflydelse i vore dages samfund her i Norden er meget beskeden - og yderligere svindende for hver dag der går.

Hvorfor så belaste sit sind med vrede over noget, der alligevel er i gang med at (for)svinde?
Det tror jeg, psykologer ville sige.
Og din viv vil nok kalde det "dårlig karma" blinker
Psykologer vil nok også sige, at du bør udtrykke din vrede for fuld udblæsning og så kraftigt, at du slipper af med den.

Så ville du i stedet have flere kræfter til overs til f.x. at strø salt og grus ved din postkasse i glat føre - og måske også til at skifte til pigdæk på bilen - og til at elske din viv og alt, hvad du også elsker blinker

Nå - nu bliver jeg vel for fræk - så jeg vil nøjes med at ønske dig Til Lykke! med dine (overraskende) bedre nyrer smiler

M.v.h. Arne.
Indsendt af: ole bjørn

Re: Der er sku bud efter mig. - 06/02/2013 10:07


Så længe du ikke falder for fristelsen til at blive nyreligiøs, treram, er alt godt. griner

God bedring.

Ole Bjørn :o)

Indsendt af: ole bjørn

Re: Der er sku bud efter mig. - 10/02/2013 13:14


Her er en anden, som der er bud efter, treram. Jeg håber, at det kan tjene som inspiration.

http://www.youtube.com/watch_popup?v=8LOdmka4_90

Så længe der er liv, er der håb.

Mvh

Ole Bjørn :o)


Indsendt af: treram

Re: Der er sku bud efter mig. - 11/02/2013 10:40

Gu ved hvad de havde givet den 91. årige inden filmen blev taget, der var godt nok fut i hende, men hun havde også en god fører.
Jeg plejer også at være en Ørn på dansegulvet, før i tiden havde vi en masse selskabelighed, hvor der blev danset på livet løs,men ok det er jo nogle årtier siden og den slags selskabeligheder er ligesom gået af mode, eller er jeg bare blevet gammel?.