Aktiv dødshjælp

Indsendt af: ospi

Aktiv dødshjælp - 15/12/2008 16:49

Jeg havde lidt besvær med at finde et passende forum!

Jeg synes det er lidt småt med debatlysten her!

Ipso Facto mere end antydede forleden, at debatten var ved at dø!

Hvor er I, alle I store debattører fra denne debats begyndelse?

Er det sådan, at I hylder 'si tacuisses, philosophus manisses'? (Havde du tiet, var du blevet ved med at være en filosof (Boëthius)


Nå, men for at dette nu ikke blot skal være tom snak, leverer jeg lige et indspark (af Cant) fra en konkurrerende debat, som synes at trives godt, fordi de troende og de ikke-ditto ikke kan dy sig i deres med garanti evigtvarende 'tro' på, at de hver især kan omvende den anden part.

Jeg ved godt, det er lidt pauvert i forhold til min ovenstående anke, men enfin:

Aktiv dødshjælp

Hvem tør/bør have beslutningen om den enkeltes dødstidspunkt?

Det bør kun den enkelte have – og ingen anden, forudsat at den enkelte ikke er sindssyg!

Den ofte anførte indvending er, at man løber en risiko for, at den sindssyge 'tror', at hun/han er så syg, at der ikke nogen tålelig fremtid. Derfor skal psykologer og psykiatere deltage ud over de medicinske eksperter, inden der gives 'grønt lys' for livsophøret.

http://www.berlingske.dk/article/20081215/kultur/81215041/

Indsendt af: canto

Re: Aktiv dødshjælp - 15/12/2008 21:45

AKTIV DØDSHJÆLP

Det er sgu da vist en passende overskrift!

Kom nu Arentzen!

Er der kludder i geledderne eller mangler i bare nogen gysser?

Lad os nu, når vi er ved at vende tilbage, få en melding – ikke mindst fra dem, som har modtaget medlemsbidrag –
'og så bare ikke en lille, lille, lille bitte IT.Factory!!
Indsendt af: Admin

Re: Aktiv dødshjælp - 16/12/2008 01:14

Kære Canto

Økonomien ser nogenlunde fornuftig ud, men hvis der ikke er interesse for en fri debatportal, er der jo heller ingen grund til fortsat at spilde hverken mine eller andres penge.

Trosfrihed blev jo dannet i protest mod KD's meningscensur, men det kan godt se ud som om at nogle foretrækker meningscensuren på KD's portaler, hvilket jeg må tage til efterretning.
Indsendt af: Onceinalifetime

Re: Aktiv dødshjælp - 16/12/2008 09:30

Kære Peter Arentzen

Jeg giver dig fuldstændig ret i, at der på KD's-debatportal bliver bedrevet menings-censur. Jeg synes du har begået et strålende initiativ, og jeg kan kun ønske at flere vil få øjnene op for dét, og benytte denne portal i meget større udstrækning. Jeg bidrager gerne.

Good luck!