præsten som formidler

Indsendt af: Anonym

præsten som formidler - 21/04/2013 19:23

Efter at have haft en givende og tankevækkende week-end, hvor der den ene dag var en præst, som formidlede Bibelen tropologisk, spørger jeg (og mange andre med er jeg sikker på) sig selv om, hvorfor alle præster ikke i deres uddannelse får lov at lære Bibelen at kende på den måde?

Vi var 145 mennesker til stede, og der var en så intens lytten og lydhørhed overfor præstens måde at formidle på, at ingen kunne betvivle interessen. ...

Jeg oplevede det meget, som om det nåede alles hjerter og følelser meget mere end forstanden. ...

Utrolig spændende ... og jeg gør mig i dag tanker om, hvorvidt en sådan måde at formidle på ville kunne tiltrække mange flere til Folkekirken, end de, som kommer der i dag???

Givet er det i hvert fald, at timerne i præstens selskab her nærmest fløj afsted og, at det, vi her blev indført i, virkelig forekom vedkommende i vore liv, og vi ønskede vist alle hver og én, at vi kunne få hende med hjem til vort sogn - eller havde én, som kunne formidle på den måde, som hun her var i stand til. ... smiler

m.v.h.
Zenia
Indsendt af: Anonym

Re: præsten som formidler - 22/04/2013 17:55

Jeg vil gerne korrigere m.h.t.ordet: tropologisk. Det rette ord er typologisk. ... Sorry, men jeg kendte det ikke på forhånd. ...

m.v.h.
Zenia
Indsendt af: Anonym

Re: præsten som formidler - 22/04/2013 19:58

Ups jeg må vist på kursus i det her, for det rigtige ord for den måde, præsten her formidlede, og som gjorde så stort et indtryk var tropologisk. ...

m.v.h.
Zenia