Jesus

Indsendt af: Michael

Jesus - 04/08/2008 17:38

Hanskrist er uforvaret kommet til at registrere et indlæg på chatten:


Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 35
Sted: Nørresundby Jeg må tilstå jeg ikke aner hvad du fabler om, (jeg har bragt nogle citater af Albert Schweitzer (og du har vist glemt at der står: "i analogi med den livsvilje, som findes i mig selv").

Du kører desværre dit eget show i dit eget hoved, og en aften lykkedes det mig lige at tage en kopi af dit eget drama oppe i dit eget hoved, hvor du vender alting på hovedet, følger her:

Citat:
[serotonin] Men blot være eet med det.
[Michael] HansKrist tror at nuet er et tomt intet.
[Manjana] Det er et godt grundlag
[Michael] Men det er da fyldt med det man er.
[Manjana] altså ikke at tro at nuet er tomt
[serotonin] Det er fordi han er bange for den ide han har om sig selv.
[Michael] Næh, han er bange for den ide han har om nuet.
[serotonin] Ja, men vi finder også os selv i nuet, for det er det eneste som findes.
[Michael] Ja, så er det bare at være opmærksomme på os selv i nuet uden at vælge denne opmærksomhed.
[serotonin] Men det kan være svært at acceptere og erkende.
[Michael] Fordi vi hele tiden fordømmer eller retfærdiggør det vi ser.
[serotonin] Det er smukt blot at være et vidne til sin egen opmærksomhed. Så kræves der ingen reaktion, men kun den blotte væren, hvor aktionen kommer fra.
[Michael] Ja, så bliver den betingede reaktion til handling, eller til et frit valg.
[serotonin] Ja, valget er at lade handlingen komme fra nuet, og det kræver egentligt ikke nogen tankevirksonhed. At tænke kan være praktisk, men så snart at det er den betingede tanke som styre en, ja, så begrænser man virkelig sig selv.
[Manjana] smukt sagt
[serotonin]
[serotonin] Kan i have det godt kære venner. Nu tager jeg ud i verden og ser hvad der sker, og ja, og ser om der er nogen der har behov for at grine lidt.


det er sand stilhed. smiler