annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15653468
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379763
Et andet syn 1989185
Jesu ord 1522295
Åndelig Føde 1513090
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
2 registrerede somo, ABC 311 gæster og 49 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Debat-etik???

Anne skriver:

Citat:
Da jeg loggede mig på her sidst på aftenen efter en god lang dag uden at spekulere på debatten men i stedet at have levet og deltaget i mit mere fundamentale (eller elementære) liv, finder jeg dette dejlige dansende "flag" (som Hanskrist og jeg kalder brevikonet) øverst oppe på skærmen. Desværre bliver min nysgerrige glæde hurtig afbrudt med en besked fra Ipso Facto, som jeg ikke skal afsløre her andet end, at jeg endnu en gang har skuffet Ipso Facto og nu betragtes som useriøs. Det har for mit vedkommende fået bægret til at flyde over, og jeg er ked af (såret og dybt frustreret), at jeg endnu en gang havner i sådan en situation, hvilket jeg nok kun kan bebrejde mig selv og min til tider lidt for ærlige tilgang (og forsøg på at skubbe lidt til folk).


Jeg synes simpelthen, at det er usmageligt, at en mand først skal have optrevlet sin fortid i et stærkt fordrejet lys. Og når han så med navns nævnelse er blevet skudt ned offentligt med henvisninger til hans fortid, så i stedet for at give ham en ubetinget undskyldning, sættes i stedet prikken over i'et: Nu "sælges" han igen for fuld offentlighed - denne gang med udgangspunkt i en privat korrespondance, som Anne åbenbart ikke respekterer som værende "privat". Min fremhævning:

Citat:
Desværre bliver min nysgerrige glæde hurtig afbrudt med en besked fra Ipso Facto, som jeg ikke skal afsløre her andet end, at jeg endnu en gang har skuffet Ipso Facto og nu betragtes som useriøs.


"Andet end" - BAH! Hvorfor skal hans følelser nu også udstilles?? Han er sgu da skuffet, og måske også såret. Men "skide være med Ipso Facto"! Først hans fortid, så hans private korrespondance med dertilhørende følelser. Han bliver jo fremstillet både som kriminel og som en flæbende mand... hvor er det dog sygt gjort af jer! FØJ!

Hvad er pointen med denne afsløring af en privat besked??? På overfladen ser vi en stakkels kvinde, der er offer for et forum med mandlige hormoner. Men det virkelige offer - Ipso Facto - hvis fortid skal optrevles og fremstilles i et "syndigt" lys offentlig, skide være da med ham! Nænej, det er åh så synd for kvinden, som tydeligvis er NØDT til at afsløre hans private korrespondance til hende.

Så vi har en mand, hvis fortid skal optrevles, og hvis private beskeder også skal gøres kendt. Parolen er "skide være med Ipso Facto" og hans personlige grænser.

Øhh, hvem er det lige, der er det egentlige offer her?!? Og hvem spiller offer?!?

Det er usmageligt, og der burde lyde en rungende undskyldning fra samtlige personer, der har foretaget denne hetz mod en enkelt mand. Men sådan en får vi næppe...

Jeg tror og håber på, at der er flere, der i det mindste i det stille føler med Ipso Facto. Ipso: Du har i hvert fald min fulde støttet. Ja, jeg er anonym. Men heri er der den pointe, at der må være flere "derude", der har øje for den uretfærdighed, der er begået mod dig.

Det, der er sket, er for klamt og helt uden etisk føling. I burde give manden en uforbeholden undskyldning. Hvis I har hjerte til at indse det og mod til at gøre det.

Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Julian Nagelsmann fortsætter som tysk f..
19/04/2024 11:42
Finland: EU må gøre noget ved migrante..
19/04/2024 11:14
To personer anholdt i Polen - mistænkes..
19/04/2024 10:32
Russisk bombefly er styrtet ned i eget l..
19/04/2024 09:09
Sidste år uddelte politiet næsten 4.00..
19/04/2024 08:52
Nyheder fra Religion.dk