annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
0 registrerede 458 gæster og 143 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Hvad der gør mig lykkelig.


Hvad er lykke? Det vrimler med bøger og banale formuleringer om, hvad lykke er, men det eneste, man kan udlede af dem er, at det er individuelle ting, som giver os denne fornemmelse af lykke.

Nogle mennesker oplever sjældent den fornemmelse, og når det sker, klamrer de sig til den forestilling, at de har fundet sandheden om lykken. Det har de altså ikke, da lykkefølelse trigges af individuelle ting, forskelligt fra menneske til menneske. Alligevel er der visse ting, der synes at virke for flere mennesker.

Måske kan vi inspirere hinanden til at finde lykken på flere måder, hvis vi fortæller om, hvad der gør os selv lykkelige. Det er denne tråd beregnet til, og altså ikke til at debattere og kritisere andre. Det vil jeg oprette en anden tråd til.

Så har du noget inspirerende at bidrage med, så er du velkommen her. Lad os sammen "kortlægge" lykken, så andre måske kan se livet fra nogle mere positive vinkler, og vi hver især bliver bedre til at forstå hinanden. Jeg er klar over, at det er svært for nogle at blotte sig, fordi de frygter "verdens dom", men lykkelige mennesker har ikke dette problem. Lad os derfor give vore erfaringer videre til glæde for andre.

Jeg er selv et lykkeligt menneske, for tusindvis af ting gør mig lykkelig. Det vil tage for lang tid at fortælle om dem alle, men de vigtigste er:

Jeg er så heldig at have et godt helbred, og selv om jeg ikke gør det optimale for at vedligeholde det, så har jeg en fremragende kondition for min alder, og alle mine sanser fungerer godt, så jeg kan nyde sanseoplevelser af enhver art.

Jeg er vild med at tilegne mig mere viden, så det har jeg gjort hele livet, og min internetforbindelse har gjort det meget lettere for mig at holde kontakt med forskere verden over, og lære nyt om verden hele tiden.

Det gør mig glad at kunne dele min viden med andre, så de har chancen for at opleve min glæde over ny viden selv. Dele af mit liv er derfor gået med at undervise andre, og det har jeg høstet masser af taknemlighed for og livslange venskaber.

Det glæder mig at hjælpe mennesker, der har behov for hjælp, og det bruger jeg en hel del tid og ressourcer på. Jeg får ikke altid tak for det, men det betyder ingenting, for jeg har for længst erfaret sandheden i det gamle ordsprog: En god gerning bærer lønnen i sig selv. Det er en stor tilfredsstillelse at have overskud til at hjælpe andre, uden at skulle have noget for det.

Det gør mig lykkelig, at jeg har bevaret og endda udviklet min barndoms fantasi og kreativitet. Det sætter mig både i stand til at forstå nye ideer i videnskaben, og selv skabe kreative løsninger på mange problemer, samt at nyde kunst af enhver art.

Jeg skal senere uddybe alt dette, min lige nu vil jeg gerne høre: Hvad gør dig lykkelig?

Mvh

Ole Bjørn :o)


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Endnu en busulykke i Tyskland - 21 perso..
29/03/2024 09:27
Støtteforening til overvægtige: 'Børn..
29/03/2024 09:05
Grønland har inviteret dansk sundhedsmi..
29/03/2024 09:04
Nyheder fra Religion.dk