annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15655816
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379948
Et andet syn 1989363
Jesu ord 1522370
Åndelig Føde 1513757
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 382 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Kræn-P
Emne: Re: Selvet og Nu'et.

Kære Debatkolleger.

Foråret så sagte kommer og dermed forårskådheden. Den har ovre på KD’s debatforum givet sig udslag i, at Hanskrist og Jmp boltrer sig som forårskåde hundehvalpe, der for jeg véd ikke hvilken gang kaster sig ud i kærlige slagsmål, hvor de på skrømt forsøger at bide ørerne af hinanden.

Det drejer sig denne gang – som det plejer at gøre – om forståelsen af, hvad »selvet« og »nu’et« monstro kan tænkes at være for nogle størrelser. Hanskrist skriver herom til Jmp blandt andet:

»Du skriver:

"jeg'et må dø for at Selvet kan leve" Citat slut.

det løber mig koldt ned ad ryggen,,,

hvilket selv????????????

mener du virkelig bare fordi du nævner et modeord, som selv, at du så kan tillade dig at se bort fra hvad Marx; Freud; Heidegger; Sartre og alle de andre kontinentale tænkere har sagt?

Hvilket selv er det du taler om?????
« (Citat slut).

Og om nu’et siger Hanskrist følgende til Jmp:

»Med hensyn til Nu-et så aner du ikke hvad du taler om. Vi tilhører ikke nu-et, se dig i spejlet, se din næse, se dine øjne, se dine fødder, og dine hænder, hvordan vender disse organer, frem, nemlig, mod fremtiden,,,

du er retteligen et fjols jmp,, og du burde være under dynen og væk i dine fremtidsdrømme om frække dejlige kvinder

Selv dette organ burde vise dig vejen, pege fremad, være fremadrettet.
« (Citat slut).

Her er det tilsyneladende ikke blot Jmp’s ører, Hanskrist forsøger at bide af.

Se, da jeg på trods af min alder, må vedkende mig at have en snert af de samme hundehvalpetilbøjeligheder, som får Hanskrist og Jmp til at boltre sig i kærligt slagsmål, har jeg via Mokkasin-Telegrafen spurgt Hanskrist, om jeg må være med. Det skulle i så fald være her på vort nye forum.

Dette har Hanskrist accepteret, blandt andet under henvisning til, at der er tale om en gammel stammekrig mellem ham og mig. Denne stammekrig har ikke – og vil aldrig få – nogen vinder. Vi fører den kun, fordi det er sjovt at være frænder og tildele hinanden slag med kraft og nænne. Så holder vi træningen vedlige.

Derfor vil jeg skrive to indlæg i forlængelse af dette, og de vil være stilet til min højt værdsatte penneven Hanskrist, over for hvem jeg tidligere har givet udtryk for min hengivenhed gennem en omskrivning af et digt af Halfdan Rasmussen:

Når Hanskrist trodses,
bli’r han vrissen,
og vé den, som ham kommer nær.
Han stiller tingene på spidsen
og spidsen på hans modparts tæ’r.



Med venlig hilsen

Kristian Pedersen

Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Beredskabet opgiver at fjerne saks ved B..
19/04/2024 20:05
Formand i Danmarks Cykle Union trækker ..
19/04/2024 18:43
Nyheder fra Religion.dk