annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15690988
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382485
Et andet syn 1992068
Åndelig Føde 1526259
Jesu ord 1523681
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
4 registrerede Hanskrist, ABC, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 474 gæster og 189 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Simon
Emne: Re: Et andet syn

Hej du..

Anonym leverer dette til mig:

"Ole skriver: "Hvilke 2, Thomas? Der er mindst et dusin af de registrerede debattører, der har min private email adresse, og ved at jeg hedder Ole Bjørn."
- Men det er ikke dit fulde navn, så din mangel på anonymitet kan du stikke skråt op - og efterfølgende lade være med at pive over andres anonymitet.
- Mindst 2 sagde jeg. Faktisk 3 med mindre de har fortalt det videre. Om de selv vil sige det tydeligere, end det er blevet sagt allerede, eller om du vil spærre øjnene op og læse, hvad der står skrevet på debatsiden, må være op til dig. Jeg vil ikke inddrage andre i dit hornlygte-fis.
- Hvis du skriver mere i chatten, så svarer jeg i skraldespanden, hvor personfnidder hører hjemme".

- Er du ikke lidt forvirret - hva' ska' dette til for, på en debat som denne?

Tillige fjerner man jo ikke en aldeles fornuftig kritik af grundsynet Esther og Arne udbreder, for vi mangler jo stadig en forklaring der beskriver, hvad mennesker dog skulle bruge en sådan overtro til, ikke sandt?

Troen inklusiv alle disse overnaturlige fænomener er bare et dårligt værktøj, når det gælder beskrive verden omkring os, længere er den ikke. I har ganske enkelt nogle forklaringsproblemer som i må til at se mere kritisk på. Og det gør i altså ikke ved bare at sidde her på debatten og blande sociale ligestillingsprincipper ind i religiøs overtro, ej heller ved at hæfte jer ved den trøst i måtte forestille jeg som kontakt mellem mystikken i den religiøse overtro og den forgængelighed alle mennesker på et tidspunkt i livet må forholde sig til. Det er her 'Et Andet Syn' ville være et velkomment alternativ til den tænkning i poster på debatten her!

Forøvrigt er Ole en debattør det nøjagtig som mange andre stiller nogle fornuftige krav til livssynssamtaler, det er disse krav denne overfølsomme "unknown" ikke kan honorere, og derfor miskrediteres - han er bare ikke leveringsdygtig med interessante synspunkter. 'Kærlighed' er ikke et argument for meningsløs overtro, sådan er dét. Og hvad Arne angår, har han ikke bestilt meget andet end at bortforklare sig selv gang på gang, hvilket ikke er særlig spændende at se på en debat...suk!

Jeg synes du sku' poste dine meninger dels til den der leverer synspunkter der måtte forarge dig, og dels med et bedre forklaringsindhold..;)

mvh
Simon
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 19:50
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
FEJL VED TRÅDENS OVERSKRIFT?...
af Anonym
22/04/2024 16:20
Nyheder fra DR
Putin planlægger besøg i Kina
25/04/2024 18:46
28-årig røver Rema 1000 med økse og g..
25/04/2024 17:49
Dampen er gået lidt af den amerikanske ..
25/04/2024 17:35
Overgangsregering er indsat i det uropla..
25/04/2024 17:05
Danmark og 17 andre lande kræver alle g..
25/04/2024 16:16
Nyheder fra Religion.dk