annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 475 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Fra chatten

Kære Michael,

Du skriver:
"Din form for lovtrældom er meget farlig for forståelsen."

- Hvor ser du mig prædike lovtrældom? At holde budene er ikke 'trældom', men kærlighed og fryd!

"Tro ikke, at jeg er kommet for at nedbryde loven eller profeterne. Jeg er ikke kommet for at nedbryde, men for at opfylde. Sandelig siger jeg jer: Før himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel forgå af loven, før alt er sket. Den, der bryder blot ét af de mindste bud og lærer mennesker at gøre det samme, skal kaldes den mindste i Himmeriget. Men den, der holder det og lærer andre at gøre det, skal kaldes stor i Himmeriget. For jeg siger jer: Hvis jeres retfærdighed ikke langt overgår de skriftkloges og farisæernes, kommer I slet ikke ind i Himmeriget." (Matthæus 5, 17-20)

- Det er derfor dine ord, Michael, der er farlige. For du underkender konsekvent Guds ord, som taltes gennem Jesus Kristus.

Du skriver:
"Man kan simpelthen ikke leve sit liv baseret på Jesu ord"

- Vi skal handle på Jesu ord til fryd for både vores medmennesker og vores sjæl!

"Hvorfor siger I: Herre, Herre! til mig, når I ikke gør, hvad jeg siger? Enhver, som kommer til mig og hører mine ord og handler efter dem – hvem han ligner, vil jeg vise jer: Han ligner et menneske, der byggede et hus, gravede dybt ned og lagde soklen på klippen. Da der blev oversvømmelse, væltede floden ind imod huset, men den kunne ikke rokke det, fordi det var bygget godt. Men den, der hører og ikke handler derefter, ligner et menneske, der byggede et hus lige på jorden uden sokkel. Floden væltede imod det, og straks faldt det sammen, og ødelæggelsen af det hus blev stor." (Lukas 6, 46-49)

Du skriver:
"Lydighed er ikke at adlyde og da slet ikke et andet menneske."

- Hvis du i hjertet kunne høre, at Jesu ord kommer fra Gud, og at Jesus er ét med Gud, så ville du adlyde ham i fryd, og du ville føle, at Gud handlede gennem dig.

"Min lære er ikke min egen, men hans, som har sendt mig. Den, der vil gøre hans vilje, skal erkende, om min lære er fra Gud, eller om jeg taler af mig selv. Den, der taler af sig selv, søger sin egen ære. Men den, der søger hans ære, som har sendt ham, han er sanddru, og der er ingen uret hos ham." (Johannes 7, 16-18)

Du skriver:
"Jeg har mit eget forhold til Jesus og Gud og du får ikke lov til at skyde dig selv ind imellem."

- Jeg forsøger ikke at komme mellem dig og Gud. Men når du så konsekvent og hadfuldt ude på chatten og under hver en tråd vrænger ad dem, der elsker Jesu ord, med had og fordømmelser (jeg har gemt dem i tilfælde af, at du virkelig ikke aner, hvad du selv siger), så må jeg tale dig imod. Folk skal have lov at høre Guds ord.

"Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere! I lukker Himmeriget for mennesker. Selv går I ikke ind i det, og dem, der vil ind i det, tillader I det ikke." (Matthæus 23, 13)

Du skriver:
"Derfor kalder jeg dig en hykler, Thomas. Fordi du på en underfundig måde gør dig selv Jesu lig."

- Jeg har gjort dig opmærksom på det før; du lægger dine ord tæt op ad farisæernes, der anklagede Jesus for at gøre sig Gud lig.

- Du anklager og anklager. Men du anklager de forkerte. Du anklager dem, som åbent indrømmer, at de synder (og derfor ikke er Jesu lig), men som stadig vil forkynde Frelserens ord.

Du skriver:
"Du hylder dig ind i denne følelse af begejstring, som du kalder kærlighed og du er et meget godt eksempel på hvorfor jeg tager afstand fra gnostiscismens glansbilleder og et meget godt eksempel på hvorfor jeg elsker Johannes Evangeliet."

- Igen fordømmer du mig. Det er alt, hvad du åbenbart kan gøre ved dem, som bringer Jesu ord for en dag. Du som siger, at du elsker Johannes Evangeliet.

"Elsker I mig, så hold mine bud; og jeg vil bede Faderen, og han vil give jer en anden talsmand, som skal være hos jer til evig tid: sandhedens ånd, som verden ikke kan tage imod, fordi den hverken ser eller kender den. I kender den, for den bliver hos jer og skal være i jer. Jeg vil ikke efterlade jer faderløse; jeg kommer til jer. Endnu en kort tid, og verden ser mig ikke længere, men I ser mig, for jeg lever, og I skal leve. Den dag skal I erkende, at jeg er i min fader, og I er i mig og jeg i jer. Den, der har mine bud og holder dem, han er den, der elsker mig; og den, der elsker mig, skal elskes af min fader; også jeg skal elske ham og give mig til kende for ham." (Johannes 14, 15-21)

Du skriver:
"Der er intet mere forførisk end ord og du bruger dem mesterligt til at forføre de naive."

- Men ordene er ikke mine, for jeg elsker at citere Jesus. Det er de ord, som jeg 'bruger', og jeg bruger dem til intet andet end mit vidnesbyrd: FØLG JESUS. Jeg siger aldrig 'følg mig', men jeg siger 'følg JESUS'. Og dette lider du ondt af.

"Og salig er den, der ikke forarges på mig."
(Matthæus 11, 6)

Kærlig hilsen
Thomas
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Den irske regering vil sende asylansøge..
28/04/2024 17:02
Ukrainske tropper falder tilbage flere s..
28/04/2024 17:00
Nyheder fra Religion.dk