annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Et lille udvalg
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Michael
Emne: Re: Fra chatten

Fint Thomas.

Jeg står gerne ved mine ord. Måske jeg er en overdreven hønemor hvad det angår, måske dine ord og handlinger ikke har den store betydning, menneskene i år 2010 har for det meste intelligens nok til at gennemskue noget sådant. Men der er også mange der ikke har.

Din form for lovtrældom er meget farlig for forståelsen. Du gentager i det uendelige Jesu ord fra Biblen og det hjemmelavede Urevangelium, men ikke alle ord i Det Nye Testamente er Jesu ord direkte gengivet.

Man kan simpelthen ikke leve sit liv baseret på Jesu ord, det er intet andet end fanatisme. Jesu ord er enkle og smukke for enhver til at læse og forstå, men man bliver nødt til at beskæftige sig med det virkelige liv, forståelsen af én selv og andre. Forståelse kan aldrig meddeles én af en anden, man kan kun selv forstå. Man kan kun selv se sandheden.

Derfor må hvert enkelt menneske selv omsætte denne forståelse til praktisk handling i sit eget liv. Lydighed er ikke at adlyde og da slet ikke et andet menneske. Lydighed er at vælge frit, at gøre det rette.

Derfor må mine ord sætte dine i perspektiv så, at enhver selv kan læse dem og træffe deres eget valg. Det fremgår meget tydeligt af dine ord hvor du står og hvis man ikke selv kan se det, så er der ikke noget at gøre ved det. Men man skal vide, at der er en anden mulighed.

Jeg har mit eget forhold til Jesus og Gud og du får ikke lov til at skyde dig selv ind imellem. Mit forhold er bagud, til mit hjerte og ikke fremadrettet mod hverken dig eller verden.

Men du har ingen respekt for dette, du respekterer ikke min menneskelige værdighed og min ret til at danne mig mine egne meninger.

Derfor kalder jeg dig en hykler, Thomas. Fordi du på en underfundig måde gør dig selv Jesu lig. Du samtaler ikke, du undersøger ikke, du lytter ikke – du docerer bare din egen mangelfulde forståelse gemt bag ord, sagt af en anden. Du sætter dig selv i Jesu sted.

Du hylder dig ind i denne følelse af begejstring, som du kalder kærlighed og du er et meget godt eksempel på hvorfor jeg tager afstand fra gnostiscismens glansbilleder og et meget godt eksempel på hvorfor jeg elsker Johannes Evangeliet.

Gnostiscismen er baseret på attråens søde frugt mens Johannes Evangeliet er baseret på kærlighed og fælles forståelse. Mange kan ikke se forskel, derfor går de vild og mister det liv de var bestemt til.

Der er intet mere forførisk end ord og du bruger dem mesterligt til at forføre de naive. Mange falske profeter er opstået. Alle siger de, at de repræsenterer Jesus, her er Han, siger de, eller dér - du er blot én blandt mange.

Jeg kender ikke din Jesus. Han ligner alt for meget dig selv.

Men det kommer du aldrig til at forstå.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Hele 840.000 vil deltage i London Marath..
29/04/2024 07:45
Nu kan du brevstemme til Europa-Parlamen..
29/04/2024 07:38
Nyheder fra Religion.dk