annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Død mand sladrer tilsyneladende!

Her er mit besyv.

Citat:
Hej kære venner.

Jesus fortæller i Et Kursus i Mirakler:

Alle der nogensinde har forsøgt at benytte bøn til at bede om noget, har oplevet det der synes som fiasko. Det er ikke kun sandt i forbindelse med konkrete ting der måske er skadelige, men også i forbindelse med bøn, som er i nøje overensstemmelse med dette kursus. Især det sidste kan ukorrekt fortolkes som >>bevis<< på, at kurset ikke mener hvad det siger. Men du må huske, at kurset gang på gang fastslår, at dets mål er at slippe af med frygt.


Når jeg hører om ekims mål, får jeg hver gang fornemmelsen af, at det er meget centreret om "jeg, mig og mit". Men måske du kunne fortælle lidt om, hvorfor frygt er så centralt i ekim.

Frygt kan opstå af ideen om et "jeg". Et "jeg", som buddhisterne mener, er en illusion. Kan man gennemskue dette "jeg" som værende ikke andet end tanker, der bruger og til dels er noget hukommelse og nogle begreber som "mine" og "mit" og "dine" og "dit", så ophæver man sig selv og slipper DERFOR/DERVED sin frygt. For "jeget" er roden til frygt og egoisme.

Dog har buddhisterne - i hvert fald i en af grenene - den hensigt at blive en boddhisatva. En person, der ikke søger at overskride og ophæve "jeget" for sin egen skyld, men for at kunne blive værdig til at lede alle andre væsener til frihed, nirvana.

Citat:
Lad os da antage at det du beder Helligånden om, er det du virkeligt øsnker, men at du stadig er bange for det. Skulle dette være tilfældet, ville det at opnå det ikke længere VÆRE det du ønsker. Det er derfor visse konkrete former for helbredelse ikke opnås, selv når tilstanden af helbredelse er opnået. Et menneske beder måske om fysisk helbredelse fordi han er bange for fysiske skader. Men hvis han blev helbredt fysisk, kunne truslen imod hans tankesystem samtidig være langt mere skræmmende end dens fysiske udtryk. I dette tilfælde beder han ikke virkeligt om befrielse fra frygt, men om at få fjernet et symptom han selv har valgt. Denne bøn er derfor slet ikke bøn om helbredelse.


Meget new-age agtigt hvor tanker - især de ubevidste - manifesterer sig, uanset hvad man på overfladen måtte mene at ønske. Dette ekim er virkelig et sammensurium af tanker, man kan finde forskellige steder.

Citat:
Bibelen understreger at al bøn bliver hørt, og dette er virkelig sandt. Selve den kendsgerning at Helligånden er blevet bedt om noget, vil sikre et svar.


Det er altså overhovedet IKKE korrekt!

Det sande vintræ (Johannes 15)
v1 Jeg er det sande vintræ, og min fader er vingårdsmanden. v2 Hver gren på mig, som ikke bærer frugt, den fjerner han, og hver gren, som bærer frugt, den renser han, for at den skal bære mere frugt. v3 I er allerede rene på grund af det ord, jeg har talt til jer. v4 Bliv i mig, og jeg bliver i jer. Ligesom en gren ikke kan bære frugt af sig selv, men kun når den bliver på vintræet, sådan kan I det heller ikke, hvis I ikke bliver i mig. v5 Jeg er vintræet, I er grenene. Den, der bliver i mig, og jeg i ham, han bærer megen frugt; for skilt fra mig kan I slet intet gøre. v6 Den, der ikke bliver i mig, kastes væk som en gren og visner; man samler dem sammen og kaster dem i ilden, og de bliver brændt. v7 Hvis I bliver i mig, og mine ord bliver i jer, bed om, hvad I vil, og I skal få det. v8 Derved herliggøres min fader, at I bærer megen frugt og bliver mine disciple.

Du skrev selv BIBLEN, Serotonin. Og her har vi biblen, ja selveste Jesus. Hør ham!

Ja, min kære Sero, du skrev jo "BIBLEN". Så lyt da:

(Esajas bog 1)
v11 Hvad skal jeg med jeres mange slagtofre?
siger Herren.
Jeg er mæt af brændofre af væddere
og fedtet af fedekvæg;
blod af tyre, lam og bukke
vil jeg ikke have.
v12 Når I kommer for at se mit ansigt,
hvem kræver så af jer,
at mine forgårde bliver trampet ned?
v13 Bring ikke flere tomme afgrødeofre,
røgelsesoffer væmmes jeg ved.
Nymånedag og sabbat, festforsamling
– jeg kan ikke udholde festdag og ondskab;
v14 jeg hader
jeres nymånedage og fester,
de er blevet en byrde,
jeg ikke kan bære.
v15 Når I rækker hænderne frem imod mig,
lukker jeg øjnene;
hvor meget I end beder,
hører jeg det ikke.

Jeres hænder er fulde af blod,
v16 vask jer, rens jer!
Fjern jeres onde gerninger
fra mine øjne,
hold op med at handle ondt,
v17 lær at handle godt!
Stræb efter ret,
hjælp den undertrykte,
skaf den faderløse ret,
før enkens sag!


Og her har vi så igen budene og ordene. Som de kristne HADER og FORAGTER! Men de er her. Tag dem til jeres hjerte!
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk