annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 219 gæster og 31 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Virtuel omsorg

Fis med dig Thomas Zen Visdom!

Du lader aggressionerne løbe af med dig. Hvad værre der: Du lader det gå ud over uskyldige.

Muligheden for at vi står overfor, 2 sjæle og et og samme forsimplede tankesæt, er selvfølgelig til stede.

Troende er som grene på det samme træ.

"Forsimplet" siger du... du mener det jo nok ikke pænt, men hør nu her: Guds Rige kan selv små børn tage imod.

Du har også bedt mig gå ad helvede til... Og disse to udfald er du kommet med på baggrund af mine ord (ja, du citerer mig endda selv!):

Det handler om den kærlighed, som mennesket lægger i sine gerninger. Ligesom da den gamle enke lagde det, der svarede til få ørers værdi. Gerningen var stor, i hjertet, i ånden, for hun gav af sin fattigdom.

Sådan en uselviskhed, kærlighed, bør mennesket udøve, for herigennem skal det lære Gud at kende. Gud er kærlighed - den, der ikke elsker, kender ikke Gud.


Ja, Hanskrist - i stedet for at bande og svovle så skulle du hellere "gå i krig" med indholdet. Er du uenig i, at det handler om kærlighed, og at det er i kærligheden, vi lærer Gud at kende?

Da Thomas Visdom ændrede sit navn til Zen, var det også for at lægge afstand til urevangeliet, som han helst ikke offentligt længere vil stå ved at være faldet pladask på røven for som ægte.

Jeg tvivler på, at denne din konklusion er ægte - hvis Thomas altså ligner mig.

Men hold nu op med din person-"gossip" og dine nedladenheder over for en person, der ikke er her. Og ophør dog også med det over for mig. Hvad i alverden skal det dog til for. Med udgangspunkt i det, du selv har citeret mig for at sige (jf. ordene i kursiv), så lad os dog hellere diskutere indhold!
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Polsk mand mistænkt for spionage i plot..
18/04/2024 20:12
Ny ældrereform præsenteres i aften
18/04/2024 18:31
Dansk Erhvervs medarbejdere kan låne ko..
18/04/2024 17:39
Nye slagteri-kollegaer vækker ikke bege..
18/04/2024 17:31
Nyheder fra Religion.dk