annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 323 gæster og 303 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Hvad der forstyrrer min lykke.


Er du nu kommet så langt ud i tovene, Hansemand, at du føler dig tvunget til at komme med lodrette løgne for at klare dig i diskussionen? Hvor ynkeligt, men ikke uventet, for sådan går det ofte, når man kun indeholder varm luft, uanset hvilken ende man lukker det ud af.

Du ved udmærket, at jeg blev smidt ud af KD-debatten, fordi jeg forsvarede en anden debattørs ytringsfrihed, en debattør som jeg overhovedet ikke var enig med. Hvis nogen skulle have fortrængt det, skal jeg gerne opfriske deres hukommelse.

En stærkt troende debattør ved navn Kirsten, havde i et indlæg udtrykt sin forargelse over en hollandsk bank, der havde droppet sit varemærke - en sparegris - med den begrundelse, at det var sårende for muslimerne at man brugte en gris som varemærke. Hendes indlæg blev af Kristeligt Dagblad censureret og billedet af sparegrisen fjernet med samme begrundelse.

At billedet af sparegrisen samme dag var på forsiden af Kristeligt Dagblad, gjorde censuren endnu mere uforståelig. Det protesterede jeg gentagne gange imod med det resultat, at jeg ikke blot blev blokeret fra at skrive indlæg på debatten, men også fra at kunne læse mine egne tidligere indlæg. Jeg fik en besked om, at det var KD's debatside, og de nok selv skulle bestemme, hvad der måtte stå og hvem der måtte skrive der.

Den topstyrede censur havde allerede inden fået Peter Arentzen til at opsige sin stilling som moderator af KD debatten, og på min opfordring startede vi så trosfrihed.dk som et frit forum for alles tanker og meninger. Det ved Hansemand udmærket, så det demonstrerer jo udmærket hans underlødighed i debatten.

Om Simon er blevet smidt ud af KD-debatten har jeg intet kendskab til, da jeg i sagens natur ikke følger den, men hvis han er, må man betragte det som et hæderstegn, sådan som KD-debatten drives, en hæder som Hansemand ikke har gjort sig fortjent til, selv om han i denne debat flittigt går efter "manden", som når han f.eks. håner Esther/Zenia for hendes tro, skønt hun aldrig har generet nogen her.

Det er pinligt for en pralerøv som Hansemand, at han ikke forstår et så dagligdags ord som argumentation, og åbenbart tror, at det betyder postulater om sine egne postulater. Men argumentation handler om at angive logiske og forståelige grunde til, hvorfor ens postulater er bedre og mere rigtige end andres. En sådan argumentation har vi aldrig fået fra Hansemand, kun postulater om, at han har ret og er klogere end andre her.

Jeg har ikke "skudt Hansemand noget i skoene," som jeg ikke har begrundet sagligt, men da han ikke vil give eksempler på, hvad han mener, er han ikke i stand til at påvise rigtigheden at sin påstand, og jeg er ikke i stand til at tilbagevise den. Det er resultatet af, at man kun kommer med påstande, og ikke med begrundelser. Det har ingen interesse for seriøse debattører.

Men jeg medgiver gerne, at Hansemand yder et væsentligt bidrag til underholdningen på debatten, så det kompenserer jo meget for hans manglende viden og saglighed, men udover dette er der jo ingen værdi i hans postulater, og derfor ingen grund til at tage dem alvorligt. griner

Mvh

Ole Bjørn :o)





Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Nyheder fra Religion.dk