annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Trosfrihed – idéernes mødested

Hej Zenia (Ja, jeg må jo se at blive "ædru" igen smiler ).

Dit eksempel om Moskvas gadebørn minder mig om et andet humanitært projekt af meget lignende karakter.
Det drejer sig om børn i Bodh Gaya i delstaten Bihar, en af de fattigste i Indien.

Det er en nær bekendt af mig, der har realiseret en "drøm"(klik) fra de unge dage, og som bestemt ikke har været uden næsten uovervindelig modgang, men som alligevel lykkes - omend det jo er "en dråbe i ørkenen".
(Hvorfor det netop blev nær en ludfattig landsby ikke langt fra Bodh Gaya (klik), ved jeg ikke, men jeg er ret sikker på, at det ikke har med at gøre med, at det var her, "den historiske Buddha", Siddharta_Gautama (klik), sad under et træ og nåede "den fuldkomne oplysning")

En af de yderligere gode sider ved sagen er, at det er lykkedes hende at få ganske mange danskere med i projektet. Det er en stor fordel, for hendes helbred er svigtende.
Det har dog ikke afholdt hende fra endnu engang at tage den lange rejse derover sammen med andre danskere, der gradvis skal tage over.
Jeg tror ikke, hun vil benægte, at børnehjemmet er en Sjæleopgave for hende - og nu for mange andre tillige smiler

Og du er jo ikke selv uden erfaringer her, forstår jeg, siden du allerede har dømt dig selv til at være egoistisk, fordi du har det bedre, når du ikke giver op.
Det er jo nok ikke den værste form for egoisme blinker

Angående mine ikon-oplevelser og om der her ligger en sjæleopgave, har jeg faktisk altid været i tvivl.
Jeg er jo ikke i tvivl om, at stedet og dette "malede stykke træ" har givet mig inspirationer til åndelige berigelser, der går langt ud over, hvad den ortodokse kristendom og samtlige øvrige religioner har at byde på.
Og så sent som i september i år: Hvorfor har jeg ikke set det før?
En udstråling af kærlighed, så stærk, så stor, så altomfattende, så ren, så ægte.
I mere end 25 år har jeg hver sommer mødt denne ikon, og det, den symboliserer eller siger, og alligevel har jeg været halvvejs blind i alle årene!
Det er klart, at jeg er glad, lykkelig, taknemmelig, begejstret over, at jeg får lov at opleve dette.
Og holde min kæft, det kan jeg jo ikke, men dels er det svært at finde de rigtige ord, ligesom det også er svært at leve "det rigtige liv", og dels kan jeg jo ikke vide, om det, der begejstrer og beriger mit liv, nu også kan interessere andre mennesker.

Jeg vil jo ikke være missionær, så jeg er vel nærmest en ikke-missionær, der ikke kan holde sin kæft af bare begejstring; det kunne man vel også kalde at være en gammel nar, og det har jeg det faktisk ret godt med smiler

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk