annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15654256
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379837
Et andet syn 1989249
Jesu ord 1522326
Åndelig Føde 1513299
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 330 gæster og 25 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ALH
Emne: Re: HVAD ER GOD DEBATKULTUR?

Kære Arne

Jeg tror, man kan gå til denne sag på flere måder alt efter de erfaringer, vi sidder med hver især.

For det første kan vi forholde os mere objektivt og sige, at debat er en form for "leg" (ikke at jeg ikke tager det alvorligt) og kalde en spade for en spade; et ubegavet indlæg for ubegavet. Denne tilgang forudsætter, at vi ikke sætter vores følelser først, men at vi kan holde os "professionelle" som debattører. Selvfølgelig skal vi ikke såre hinanden, men det kan være svært at sætte en grænse for, hvornår man gør det, fordi vi er så forskellige, og nogle vil altid have let ved at ryge ud i de personlige angreb.

Jeg tror, at et regelsæt skal have et grundlag, der minder om dette - altså med et udgangspunkt der hedder, at man går efter bolden og ikke efter manden. Hertil er det jo kun gavntligt for debatten, hvis vi evner at etablere en "god energi" og kan finde ud af det med de andre debattører jf. dit eksempel med Ipso Facto.

Jeg tror ikke, at jeg ville kalde et indlæg for ubegavet på den måde, som Ole Bjørn eksemplificerer det, men nu læser jeg så også Ole Bjørns eksempel som et eksempel, der illustrerer en forskel og intet andet. At vi så på nogle områder vil være uenige, kan jeg godt leve med.

Tak for din venlige afsluttende hilsen; jeg tror ikke min vej lige foreløbigt kommer forbi sydsjælland :-)

Til sidst (er lidt kortfattet, skal holde en lille pause fra debatten i dag) vil jeg lige citere denne, da den er lidt sjov:

"Du er velkommen til at videregive oplysninger om mig til dine teologer."

- Hmmm, ja, mange af de gode teologer er jo døde, så det bliver ikke helt nemt at viderege oplysninger om dig til dem, selvom de sikkert gerne ville høre om dig og dine ikoner smiler

Mvh
Anne

P.S
Det jeg skrev i går med, at jeg ikke vil tage ansvar for, om jeg krænker nogle, skal ikke forstås så bogstaveligt. Det kom fra den mere objektive tilgang med en hentydning til, at begrebet 'krænkelse' f.eks. i islam dækker over en ære, som jeg i nogle tilfælde kan have svært ved at respektere.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Nyheder fra DR
Bryggerigigant lukker med deres største..
19/04/2024 17:49
Nato lover flere luftforsvarssystemer ti..
19/04/2024 17:22
Tre ældre kvinder stukket ned i Sverige..
19/04/2024 16:44
Norges nye ministre er blevet præsenter..
19/04/2024 16:19
Borgmester mister studiepladser: Vi komm..
19/04/2024 15:19
Nyheder fra Religion.dk