annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4898413
Et andet syn 1213934
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 990647
Jesu ord 844094
Spirituel omsorg 792599
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
0 registrerede 51 gæster og 102 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Gerth
Emne: Re: Gerth Drost

DEN VERDENSOMSPÆNDENDE ÅNDSUDGYDELSE SKER IDAG

Her i denne tekst nævnes en række ord, der i citaterne som et mønster gentages, hvor jeg faktisk først lidt senere efter dette skriveri opdagede en deri sammenhængende kontekst. Når du ved det, kan du måske forstå sådan noget om dem alle, fordi de på forskellige måder handler om ´udgydelse´ fra Gud (Det guddommelige) over nogen, mange og menneskeheden. De ord i citaterne er: Udgyde, blod, ånd, ild, kappe, over, nadver og måltid. Min forklaring på indledningen af emnet findes ved dens slutning. Jeg genkender relevant noget af indholdet fra mine forrige emners åbenbaring.

J citerer Jesus ord: "Ve jer, skriftlærde og farisæere, hyklere! For I bygger profeternes gravsteder og udsmykker de retfærdiges grave, og I siger: ‘Hvis vi havde levet i vores forfædres tid, ville vi ikke have været med til at dræbe profeterne.’ I indrømmer altså at I er sønner af dem der myrdede profeterne. Godt, så fuldfør det jeres forfædre begyndte på. Slanger, giftslangeyngel, hvordan vil I undgå Gehennas dom? Af den grund sender jeg profeter, vise mænd og offentlige lærere til jer. Nogle af dem vil I dræbe og pælfæste, og nogle af dem vil I piske i jeres synagoger og forfølge fra by til by. Alt det retfærdige blod der er blevet udgydt på jorden, skal derfor komme over jer, fra den retfærdige Abels blod til blodet af Zakarias, Barakias’ søn, som I myrdede mellem helligdommen og altret. Jeg siger jer at alt dette vil komme over denne generation." Jeg svarer:

Biblen, GT - Joels bog (profeti om Guds ´Åndsudgydelsen´ de sidste dage): " Jeg vil udgyde af min ånd over alle mennesker. Jeres sønner og døtre skal profetere, jeres unge skal se syner, jeres gamle skal have drømme. Selv over mine trælle og trælkvinder vil jeg udgyde min ånd i de dage, og de skal profetere."

Biblen, GT - Anden Kongebog (Kapitel 2 om profeten Elias kappe): "Så samlede han kappen op, som var faldet af Elias, og gik tilbage og stillede sig ved Jordans bred. Han tog kappen, som var faldet af Elias, slog på vandet med den og sagde: »Hvor er nu Herren, Elias' Gud?« Da han slog på vandet, delte det sig, og Elisa gik over. Da nu profeterne fra Jeriko så ham på afstand, sagde de: »Elias' ånd er kommet over Elisa!"

Biblen, NT - Matthæus (Johannes døberen): "Jeg døber jer med vand til omvendelse; men han, som kommer efter mig, er stærkere end jeg, og jeg er ikke værdig til at bære på hans sko. Han skal døbe jer med Helligånden og ild."

Biblen, NT - Matthæus evangeliet (Jesus): "Men jeg siger jer at enhver som vedvarende er vred på sin broder, skal stå til ansvar over for domstolen; og enhver som tiltaler sin broder med et skældsord der ikke tåler gengivelse, skal stå til ansvar over for den øverste domstol; mens enhver der siger: ’Din foragtelige tåbe!’ vil være hjemfalden til ilden i Gehenna."

Biblen, NT - Johannes Åbenbaring (profeti) om ildsøen. En sø er vand, hvor man ved dåben dengang med ydmyghed kom ned under dette.

Biblen, NT - Johannes (´Åbenbaringen´ om en profeti): "Og jeg så himlen åben, og se, der var en hvid hest, og han, der rider på den, hedder Tro og Sanddru, og han dømmer og strider med retfærdighed. Hans øjne er som luende ild, på hovedet har han mange kroner, og han har et navn indskrevet, som ingen kender undtagen han selv. Han er klædt i en kappe dyppet i blod, og hans navn er Guds Ord. Hærene i himlen fulgte ham på hvide heste og var klædt i lysende rene linnedklæder. Ud af hans mund står et skarpt sværd, som han kan slå folkeslagene med, og han skal vogte dem med et jernscepter og træde Gud den Almægtiges harmes og vredes vinperse. På sin kappe og på sin hofte har han et navn skrevet: Kongernes Konge og Herrernes Herre.

Biblen, NT - Johannes (åbenbaring om rytterens på den hvide hest sejr over dyret): " Og jeg så en engel stå i solen. Den råbte med høj røst til alle de fugle, der flyver midt oppe under himlen: »Kom, saml jer til Guds store måltid."

Denne profeti om rytteren på den hvide hest sammenligner jeg med en anden, der også var fra ham om Helligånden som Talsmanden, hvilket du gerne selv må undersøge mere om.

Biblen, NT - Lukas (Jesus): "Ild er jeg kommet for at kaste på jorden, og hvor ville jeg ønske, at den allerede havde fænget."

Biblen, NT - Matthæus (Jesus sidste nadver med hans disciple): "Tag det og spis det; dette er mit legeme.« Og han tog et bæger, takkede, gav dem det og sagde: »Drik alle heraf; dette er mit blod, pagtens blod, som udgydes for mange til syndernes forladelse. Jeg siger jer: Fra nu af skal jeg ikke drikke af vintræets frugt, før den dag jeg drikker den som ny vin sammen med jer i min faders rige."

I både GT og NT er der flere gange noget om et festmåltid, men jeg gengiver ikke alle eksemplerne på det.

Bemærk, udgydelse beskrives:
Metaforisk = ånd, ild, kappe.
Konkret = blod, nadver ( brød og vin ), mad.

Jeg har tidligere nævnt noget om den moderne fri fortolkning af den slags emner og ting. Denne storslået begivenhed sker ikke på kun en dag, men fra nu af igennem tiden som en god udvikling med generel forbedring, fremgang og fremskridt, hvor flere og flere både folk og steder i verden bliver forandret til den nye verdensorden og forenet menneskehed. Biblen kalder det for Tusindårsriget.
Seneste indlæg
Samtaler omkring bålet...
af Arne Thomsen
10/07/2020 23:36
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af ABC
10/07/2020 20:39
Vi læser det Nye Testamente
af ABC
01/07/2020 22:40
Lyser på vej
af somo
01/07/2020 22:29
Mellemrummet
af RoseMarie
30/06/2020 22:28
Nyheder fra DR
Denne gang er den god nok: Nu kan du se ..
10/07/2020 21:59
Ingileif tør ikke bestille flybilletter..
10/07/2020 21:58
Sexskandale i Frankrig: Kvinder på gade..
10/07/2020 21:16
Lærer blev frikendt for voldtægt af el..
10/07/2020 20:42
Epsteins ekspartner afviser at have lok..
10/07/2020 20:23
Nyheder fra Religion.dk
Eddike, kamelspyt og rodudtræk: Jødedo..
09/07/2020 06:17
Sex, skyld og skam i kristendom: ”Når..
08/07/2020 06:08
Religion i kufferten: Det betyder dine s..
06/07/2020 06:15
3 film: Sådan skildres Himmeriget
02/07/2020 05:50
Satanismens indtog i Danmark
30/06/2020 06:00