annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4575004
Et andet syn 1182071
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 947245
Jesu ord 822944
Spirituel omsorg 776294
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
0 registrerede 63 gæster og 104 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Gerth
Emne: Re: CAFE OPLYSTHED

Hej Simon. Jeg prøver at få lidt ud af din reaktion.

Jeg har som teenager været til konfirmation med gudstjenester, hvor jeg ikke fattede ret meget om hvad Kristendommen egentligt handler om. Som voksen hører jeg en del folk fortælle, at gudstjenester prædiker bare de samme tekster hvert år. Hvorfor skjuler kirkens missionære og præster alt det fra det gamle testamente og kun viser tilmed gratis som en halv Bibel en version kun om Jesus ?

Derfor synes jeg personligt, at man skal afskaffe al Kristendoms undervisning i Folkeskolen. Øh, måske det allerede er sket ? Mit TV 2 News er væk for tiden, så jeg ved ikke nyheder om verden lige nu, der plejer at handle om dårlige ting, nogle vigtige fremskridt og lidt sjov.

Jeg husker, at præsten viste et underligt klip om en mand, som i sin ene hånd holdte en brændende lampe, der fik ham til at brænde op. Jeg syntes, at det var da meget trist og synd for ham. Præsten sagde kun om det: " Dette handler om Gud." Jeg spurgte til alle, om det betød, at Gud er død og ingen svarede. Senere mange år senere tænkte jeg, at det måske handlede ligesom profeten Jesus på korset om en selvopofrelse men, jeg fik ikke så meget ud af den religiøse undervisning i den barnlige alder med ekstrem modgang og seksuelle frustrationer. Ligesom med al religion, synes jeg ikke, at børn selv er egnet til at vælge sine overbevisninger endnu og derfor bør både dåben på børn og konfirmation afskaffes. Men hvad så med alle andre børn, som bare vokser op i andre religioner som noget naivt tillært ? Jeg har engang prøvet som et socialt eksperiment at iføre mig en superheltedragt imod modens sorte, mørkeblå og grå farver med gul kappe, lysegrønt hjerte og en klar og tydeligt rød profet titel, hvor både muslimske drenge og unge i vores land med religionsfrihed, menneskerettigheder såsom ytringsfrihed sagde til mig, at det gør muslimer vrede, kun Muhammed er den rigtige profet og at jeg skal stoppe dette. Her i Danmark beviser det ligesom med Muhammed krisen, at en hel del religiøse folk underliggende i det skjulte i vores samfund ikke er oplyste nok nu. Tilmed nogle spirituelt interesserede imod religion omtalte mig som forkert.

Og hvad så med det, at jeg har indtrykket af, at vores regering postulerer, at religion er en privatsag og alligevel oplever jeg i mit hjem personligt en menneskelig grænseoverskridelse ved, at jeg ´vågner op´ i weekenden med mulighed for at sove længe som en hviledag eller helligdag for de andre med tømmermænd irriteret og desorienteret på grund af Jehovas vidners endnu ret til at forstyrre meget stressende min fred og ro ved at ringe på min PRIVATE dørtelefon ? Fordi jeg ikke kunne klare at stå op og svare, smed de generende nogle informationer om deres tro i min helt egen postkasse igen, igen, igen og igen. Lav en lov imod den slags overgreb imod mit privatliv, tak.
Seneste indlæg
Lyser på vej
af Arne Thomsen
02/04/2020 19:45
Tror du på, at du har en Sjæl?
af Gerth
02/04/2020 19:11
Mellemrummet
af Simon
01/04/2020 17:35
Klima- og Corona-krise
af Gerth
30/03/2020 00:13
Gerth Drost
af Gerth
29/03/2020 20:35
Nyheder fra DR
Måltider til hjemløse: Sådan overleve..
02/04/2020 21:30
Børnefamilier på bamsejagt: Ny dille t..
02/04/2020 21:28
Korrespondent: Trecifret millionkrav mod..
02/04/2020 21:15
Lisbeths coronaramte mand ligger bevidst..
02/04/2020 20:58
LÆS SVARENE fra eksperten: Sundhedspers..
02/04/2020 20:53
Nyheder fra Religion.dk
Har coronavirus påtvunget os en verdsli..
02/04/2020 06:05
Hvor kan jeg lære om den græske mytolo..
01/04/2020 05:47
Er der belæg i Koranen for at kalde van..
31/03/2020 05:49
Gospelmusik skaber fællesskab
30/03/2020 06:13
Coronarestriktioner set fra et løgstrup..
27/03/2020 06:00