annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4373965
Et andet syn 1166659
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 923831
Jesu ord 812811
Spirituel omsorg 770509
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
0 registrerede 378 gæster og 217 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Gerth
Emne: Re: SAMLING AF MENNESKEHEDEN

Hej Simon.

Jeg citerer dog redigeret som med svar med dog kun her og nu lynhurtige overvejelser på noget fra dine ord stykkevis. En del af det som er nyt ved ´mit´ projekt er ønsket om at folks tro og overbevisninger ikke mere skal være et tabu og kan blive til en del af det offentlige system i måden at behandle mennesker på. Jeg var engang på kontanthjælp og snakkede med min sagsbehandler om min interesse for det, som " mange " spirituelt kaldte for den nye tids energi om menneskehedens videre bevidsthedsforvandling som udvikling til et stort skift i hele verden, der lyder ligesom en god film og mit på skrift forslag om oprettelsen af et offentligt i Kommunen projekt med særlig rummelighed som behandling med respekt for folks ekstraordinære oplevelser uden for meget psykiatriske fordomme eller det offentlige systems dogmatiske normer til dermed en ægte social bearbejdning af folk i den slags sager, fordi både gavnlige genier og andre positive afvigelser kan i samfundet ved job og uddannelse opleve meget socialt dårlige komplikationer på grund af folkets uvidenhed også ved sagsbehandlere i henhold til jobprøvning af arbejdsløse i almindelige projekter. Jeg blev fremstillet i den officielle udtalelse som galning, hvor de genfortalte alle mine forklaringer på en forkert dummere måde endda faktisk mere åndssvagt, altså latterligt som en tosset nar. På grund af min der strejkende protest imod fabriksarbejde skyndte de sig at svine min sag til mega hurtigt uden min mulighed for argumenter. Jeg blev truet med, at projektlederen ville skrive så grim en mening om mig, at jeg ikke ville være berettiget til økonomisk støtte og derefter blev jeg sendt til en psykiater og psykologer til testning af min personlighed og IQ. En anden af min kontaktpersons kollega sagde diskret til mig : " Jeg forstår alt det, som du siger og er enig men, jeg tør ikke fortælle det til de andre her fordi, jeg måske på grund af det bliver til grin eller fyret." Mit nuværende projekt forholder sig selv neutralt til religion og folks overbevisninger men behandling af sådan et indhold kan blive til en konstruktiv del af Kommuner og stat i form af et konkret socialt tilbud til alle borgere, der også på den måde reducerer sociale frustrationer og problemer for dem, som kan føle sig meget misforstået og alene vedrørende disse emner også som en sag i det offentlige system, hvor nogen kan trænge til en såkaldt ekstra alternativ hjælp om noget usædvanligt.

1. Simon:" Folk har forlængst vænnet sig til at hylle fornuftigt sammenhængende synteser om livet."

Det synes jeg, lyder for genereliserende om alle folk, da jeg stadig møder psykisk syge, travle materialister, kriminelle, onde, religiøse fanatikere, medlemmer af sekter, mange meget egoistiske personer og så videre af endnu værre typer, som ikke er egnet til det lige nu. Så hellige eller gode er alle altså ikke.

2. Simon: " Det er nemlig ikke idéer der får mennesker flest til at bryde med vanemønstre i liv og anskuelse, men simpel empiri og evidens. Folk vil teste anskuelser mod virkeligheden, også ud i fremtiden, de vil se påviselighed for evt. idéers nyttevirke, og betragter som regel."

Vil det sige, at du opfordrer alle i samfundet til at stoppe folks redskaber som psykologi, sociologi, psykoterapi, filosofi ,religion og lignende, som kommer fra ideplanet til sindet ? En gammel kvinde sagde sig for nylig : " Jeg synes, at dine tekster er godt provokerende, hvor du giver os andre et skub videre men, jeg vil ikke blande mig offentligt i det, fordi det tør jeg ikke." Noget idealistisk kontroversielt kan ikke testes naturvidenskabeligt andet end mig selv som et bevisende menneskeligt udtryk og kan risikere at ske som problematiske budskaber imod folks egoistiske reaktioner og føre til flere konflikter og kriser. Ideer ligesom med idealisme kan ændre på folks negative mønstre, fordi det handler om sindet - ånd som bevidsthed, der handler og tænker derefter med måske mulighed for at påvirke nogle ting med det samme eller senere. Positive følelser især som det gode er vigtigt, så tingene ikke bare styres uden ´hjertet´. Vi er ikke maskiner eller indholdsløse dukker som en tomhed, der er uvidende til. Viden er blandt andet i sindet, hvor en god ide kan opleves som virkelig, når den realiseres til noget skabt.

3. Simon: " men hvor kærlighed vil høre under hvert enkelt menneskes private forhold."

Det håber jeg ikke. Selv om ingen personligt og Gud skal bestemme over et individs gode menneskerettigheder, elsker jeg alle folk, fordi Gud for mig er et lysende symbol på ubetinget kærlighed og derfor anbefaler jeg næstekærlighed ligesom profeten Jesus og lidt som Hippierne uden at overdrive i ekstremerne på en uhensigtsmæssig måde. Ellers bliver det mere og mere normalt for individer kun at tænke egoistisk på sig selv og være ligeglad med menneskeheden som et fællesskab. Personlig kærlighed mellem mennesker favoriserer nogen til at være mere værd end andre og kan også sygeligt ophøje en berømthed til at være mere specielt betydningsfuld end folket. Menneskeheden og en kønsløs Gud er min familie, hvor alle er lige.

4. Simon:" Men det er ikke kærlighed der vil forandre og opløse disse kulturers leveforhold, det vil over tid viden og indsigt gennem kundskab og uddannelse, en individualitet. Men igen er det problemer der må løses med politisk snilde."

Uden kærlighed duer helten ikke. Ligesom med Gud er vi ikke kun logik eller det at være rationel som slaver fanget i et program uden vilje. Det er Guds helligånd i mig med kærlighed og andre gode følelser dersom, som er min psykiske drivkraft og jeg er således i et med Guds vilje og livet. Universet kan ikke udvikle sig af sig selv, fordi den ingen fri vilje har.

Uden at belyse projektets beskrivelse, som igen måske skal videreudvikles på grund af uventet inspiration fra vores netop lige nu dialog som vores bare endnu ikke manifesterede ord, poster jeg noget mere her forhåbentligt ikke for langt. Da jeg læste et leksikons forklaring om ordet ´inspirere´, havde den Bibelske træk ligesom det med Helligåndens vejledning - Guds ånd og kraft, hvilket jeg ikke uddyber her. Som en ny bølge ( bevægelse ) kan befolkningen en dag, hvis den med tro, håb og kærlighed vil, inspirere med alverdens fortabte endda muligvis helbrede nogle eller endnu flere end det sociale afvigere og hjerneskadede mennesker som mirakler. Mirakler handler om kærlighed og ikke bare kroppens behov og heller ikke ting som bøger eller bygninger, hvilket også gælder hellige skrifter plus kirker, templer, moskeer, synagoger og anderledes åndeligt lignende. Projektet kan også politisk som et godt offentligt eksempel inspirere regeringer :

IKKE HELLIG KRIG

Flere folk spørger : " Du kan risikere, at folk bliver aggressive imod hinanden eller forsøger kun at konvertere folk til en religion ? "

Jeg svarer : " Jeg anbefaler, at dette ikke sker. Noget af meningen med dette projekt ( cafe oplysthed ) er, at folk kan lære at diskutere fredeligt og med respekt for hinanden. At der kan være gode forklaringer og argumenter. Vi har sammen mulighed for at udfordre vores tvivl og overbevisninger og forhåbentligt lære noget fra det."
Seneste indlæg
Gerth Drost
af Arne Thomsen
14/12/2019 19:09
Mellemrummet
af Simon
14/12/2019 04:18
OPLYSTHED
af Arne Thomsen
13/12/2019 21:29
Lyser på vej
af Simon
12/12/2019 21:32
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/12/2019 11:53
Nyheder fra DR
Klimamøde-vært indvilger i en mere amb..
15/12/2019 02:07
Klimaforhandlingerne i Madrid trækker u..
14/12/2019 23:58
Australsk politi går benhårdt efter ra..
14/12/2019 22:11
Politi efterlyser forældrene til to bø..
14/12/2019 21:34
40.000 'sardiner' samlet til protest mod..
14/12/2019 21:28
Nyheder fra Religion.dk
Jim Lyngvild skal udsmykke kirke i Faabo..
13/12/2019 06:30
I Danmark lever antisemitismen i bedste ..
12/12/2019 07:12
Forsker undersøger muslimske kvinders e..
09/12/2019 06:11
Asatroende tænder lys som nedtælling t..
05/12/2019 13:48
Hvem vil ikke have jøder som naboer?
05/12/2019 06:27