annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: DAGENS ANGREB I ISTANBUL

Det må jo forundre enhver, at Ipso Facto ikke forlængst er udnævnt til sikkerhedsrådgiver for Danmark eller i det mindste til topkommentator for en af vore landsdækkende TV stationer med den "ekspertise", som han her giver udtryk for. Det kan selvfølgelig skyldes, at han i sin "analyse" helt udelader de stærke økonomiske interesser, som er en væsentlig faktor i alle beslutninger om at føre krig.

Jeg skal ikke opkaste mig til ekspert i de storpolitiske overvejelser, som har ført til den nuværende situation, hvor selv vort lille land er blevet involveret i to militære interventioner for at forsvare amerikanske interesser, og jeg har da heller ikke nogen patenløsning på, hvordan vi får viklet os ud af disse situationer.

Jeg vil derfor nøjes med at analysere validiteten af Ipso Factos indlæg, trods risikoen for at blive betegnet som et brægende får.

Til en afveksling indeholder Ibso Factos indlæg denne gang en hel del konklusioner, der bærer præg af stor indsigt i situationen i Mellemøsten. Det kan jeg sige med stor sikkerhed, dels på grund af mine personlige erfaringer i mellemøstlige lande, og dels på grund af, at de pågældende konklusioner er blevet fremsat og offentliggjort af toppolitikere og mellemøsteksperter for flere år siden, og da ingen politiske kommentatorer af betydning har bestridt dem, må de vel anses for korrekte.

Ind imellem disse anerkendte konklusioner fletter Ipso Facto så sine egne besynderlige argumentationer og urealistiske bedømmelser. Vi får igen i strid med debatreglerne et længere indslag på engelsk om det uhyre "relevante emne", hvad en enkelt af 150 millioner amerikanske kvinder mener om brugen af bumperstickers.

Derpå foretager Ipso Facto en sammenligning med Tyskland i trediverne, som han derpå selv skarpsindigt forkaster som irrelevant. Til gengæld får vi så en anden irrelevant belæring om stænderforsamlingernes betydning for udviklingen af det danske demokrati.

Efter en afstikker omkring folkeretslige betragtninger, hvor Ipso Facto ikke søger at analysere sig frem til de virkelige årsager til invasionerne, men i stedet beskæftiger sig med de officielle grunde, som enhver med blot en smule kendskab til politik fra starten har vidst, kun var pro forma argumenter for at dække over de virkelige hensigter, går "pacifisten" Ipso Facto så videre til at pleje sin kæphest; at slå til lyd for en krig mod Iran.

Her fremsætter han den vilde påstand, at ayatollah'erne "ville angribe USA's flåde", hvis USA lavede en flådeblokade. Der er dog intet, der tyder på at ayatollah'erne ville være så dumme at forsyne verdens stærkeste militærmagt med en gyldig grund til at sønderbombe Iran, og heller intet der tyder på, at USA ville være så tåbelige, at lægge sig mere ud med den muslimske verden end de allerede har gjort, og svække deres saudiske allieredes indflydelse. Ayatollah'ernes hensigter har aldrig været selv at føre krig og blive personlige martyrer, men at forene den muslimske verden i en religiøs front mod vestlig indflydelse.

Men Ipso Faco kan nu roligt slappe af i sit eksil på Costa del Loco i bevidstheden om, at han har gjort sit til at forplumre forståelsen af det mellemøstlige problem.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk