annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Niels B. Larsen
Emne: Re: DAGENS ANGREB I ISTANBUL

Kære Ipso.

Også jeg var politisk ukorrekt fra før fødslen i '46 som værende produktet af et bette hyp i sivene ved Århus Å udført af en tidl. krigsfange i Norge på vej hjem til Polen og en dansk sygeplejerske. ler :blush:

Det kunne man bare ikke dengang. griner

Jeg fik dog lidt oprejsning for min syndefulde ankomst i form af en ridetur med salig Christian X iflg. forlydender. :crazy:

-----

Til Cato:

Jeg har ikke været i tvivl om, hvem fjenden er. Jeg skrev mit første læserbrev med advarsel om islam i '73 i anledning af tosse-Ankers overdrevne gæstfrihed i forb. med at han lod gæstearbejderne blive her i landet til stor skade for landet senere hen. chockeret

Og jeg fortsætter den dag i dag - nedenstående er i Jyllands-Posten dags dato (og på listen over mest læste læserbreve):

Ideologien er fjendtlig

ET SPØRGSMÅL til Ole T. Krogsgaard (JP 9/7): Hvordan forestiller du dig, at der kan opstå gensidig respekt mellem mennesker, hvoraf den ene del anser ytringsfrihed for et af de vigtigste goder, og den anden del anser samme ytringsfrihed for at være selveste djævelens værk?

Hvordan forestiller du dig, at denne gensidige respekt skal kunne opnås mellem mennesker, hvoraf en del anser kønnene for ligestillede, og den anden del anser kvinder for at være mandens ejendom?

Hvordan forestiller du dig, at en gensidig respekt kan findes mellem mennesker, hvoraf den ene del anser demokrati og verdsligt liv for væsentligere end religion, og den anden del anser religion for at være det vigtigste styrende element i deres liv?

Hvordan forestiller du dig, at gensidig respekt er en mulighed mellem mennesker, hvoraf en del omtales af den anden del som vantro, hvis udryddelse og/eller underkastelse en betydelig del af sidstnævnte gruppe anser for en nødvendighed?

Og hvordan forestiller du dig, at det overhovedet er muligt at finde en fælles platform i lyset af disse erkendelser?

Det er muligt, endog tænkeligt og sandsynligt, at ikke alle muslimer er vore fjender. Men deres religion (ideologi) er ganske afgjort vor fjende.

Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk