annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: en mulig tilgang/indgang til Nicolas Berdyaev

kære fundamentalist, en trist udvikling at spore hos dig,

netop du kører/(fremfører) på menneskebud mere end alle andre

din fundamentalisme og ukritiske tilgang gør sig nu også gældende i den måde du skriver på, hvor du slet ikke drøfter tingene sagligt men vi får følgende vendinger i hovedet, i stedet for sagen selv:

Dine løgne og dine anklager vidner kun om din frustration og mangel på æreskodeks.

Dernæst: Jeg citerede det Nye Testamente, så se at få skabt et kodeks indeholdende lidt flere æresbegreber end retoriske kneb og insinueringer.


straks er vi ude i løgne, hvem lyver om jeg må spørge????

vi er ude i mangel på æreskodeks

vi er ude på den dogmatisme at NT må man ikke forholde sig kritisk til, som vi ej heller måtte til urevangeliet i et par år,,,,

stop med at spille dum thomas, vi lever 2011 og du søger som et barn et klipperfast dogmatisk sted du kan stille dig, nu er det NT, for år tilbage var NT manipulation og urevangeliet var sandheden der var blevet undertrykt,, spil skak i stedet for, teologi og kristendomsforståelse, eller forståelse for religion ejer du ikke,

jeg bliver altid dårlig tilpas når selv forholdsvise intelligente mennesker som dig kan forfalde til dogmatisme og opgiver enhver form for kritisk forstandighed

du er så syg efter at finde et og andet du kan slå andre mennesker i hovedet med, så er det urevangeliet, nu er det NT Jesu ordene der kan bruges til at slå andre i hovedet med,,

jeg bryder mig slet ikke om den form for forståelse, som netop er det farisæiske som du da burde være lidt bevidst om ikke at gentage

æv du er faldet tilbage i den gamle rille, nøjagtig den samme rille, prøv at prik til pick up'en, prik/skub til din egen intellektuelle åndelige udvikling,,,

mvh HansKrist

PS:

jeg er ikke spor frustreret,

og mangel på æreskodeks, lol, læs selv det du skriver og ransag dine motiver, som altid er at få skovlen under andre mennesker, som aldrig er sagen selv,

drøft sagen selv thomas, men det er jo lidt svært når du tilsyneladende ikke forstår sagen selv
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Nyheder fra Religion.dk