annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658108
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380145
Et andet syn 1989546
Jesu ord 1522428
Åndelig Føde 1514473
Galleri
Trankebar år 1985
Hvem er online?
0 registrerede 358 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Guru Michael i chat med RoseMarie Anne HansKrist

Hanskrist, du skriver:
"føj fanden disse ord stinker af skinhellig selvhøjtidelighed, sygeligt og afskyeligt."

- Sådan blev Jesu ord også modtaget. Og så blev han dræbt!

"Sandelig, sandelig siger jeg jer: Enhver, som gør synden, er syndens træl. Men trællen bliver ikke i huset for evigt, Sønnen bliver der for evigt. Hvis altså Sønnen får gjort jer frie, skal I være virkelig frie. Jeg ved, I er Abrahams efterkommere; men I vil have mig slået ihjel, fordi mit ord ikke når ind til jer. Jeg siger, hvad jeg har set hos Faderen; og I gør også, hvad I har hørt af jeres fader."
(Johannes 8, 34-38)

Du skriver:
"Jeg forstår dig ikke, studer dog et og andet fag på Universitetet"

- Åh altså, Hanskrist. Jeg er - modsat dig - akademiker. Men det er ikke gennem universitets dør, de evige marker betrædes. Her er det kun Jesus og hans ord, som er af Gud, der åbner den snævre port, nemlig for dem som lytter og tager imod!

Du gentager, hvad der er af kød. Og som du sår, skal du høste.

Men den, der sår i ånden, skal høste evigt liv.

Mens han sagde det, var der en kvinde i skaren, der råbte: "Saligt er det moderliv, som bar dig, og de bryster, du diede!" Men han svarede: "Javist! Salige er de, som hører Guds ord og bevarer det!"
(Lukas 11, 27-28)

Hanskrist:
"Du er så dum på teologi som noget menneske kan være Thomas. Og du er aldrig kommet over at du ikke er og blev det store orakel du virkelig selv troede du var da du begyndte her på debatportalerne."

- Alt, hvad jeg nogensinde har sagt, er: Kærlighed er det største af alt - hold derfor fast i Jesu ord og bud i og fra hjertet.

Sandelig, disse ord sikrer ikke ham, der ytrer dem, nogen medalje af mennesket. Havde jeg troet dette, havde jeg hyklet som du, når du kaster diverse navne og religiøse fraser af dig. Havde du derimod holdt fast i Jesu ord, så havde du forstået den adfærd, som du nu behandler mig med.

"Salige er I, når mennesker hader jer, forstøder jer og håner jer og afskyr jeres navn som noget ondt for Menneskesønnens skyld. Fryd jer på den dag og spring højt af glæde, for se, jeres løn er stor i himlen; således behandlede deres fædre også profeterne." (Lukas 6, 22-23)

...og du ville da have muligheden for at omvende dig...
Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 06:04
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Nyheder fra DR
Razziaer på Vestbredden: Mindst fem har..
20/04/2024 05:38
Russisk guvernør: To personer har miste..
20/04/2024 05:08
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Nyheder fra Religion.dk