annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Ånderne kan godt lide ABBA

Hej Peter.

For ikke så mange år siden fik min voksne datter konstateret knuder i skjoldbruskkirtlen.
En prøveudtagning konkluderede, at disse knuder "ikke kunne betegnes som godartede".

Med patientforenigens hjælp fandt vi frem til at insistere på at få operationen til fjernelse af knuderne foretaget det absolut bedste sted i Danmark.

Inden operationen var der tid for mig til en forlængst bestilt og betalt rejse til min elskede græske ferieø.

Her besøgte jeg, som så ofte før, et større kloster, berømt for sin store Ikón af ærkeenglen Mikael.

Han står på en døende, i en rustning af sølv, med den døendes sjæl i venstre hånd, og med det mest magtfulde af alle sværd i højre - og samtidig er hans ansigt ufattelig blidt - Mikael, englenes hærfører i kristen tro.

Mange falder på knæ og ber til ham i deres nød, brænder røgelse, synger og ofrer små sølvgaver.

Det ku' jeg ikke.

Jeg satte min gamle krop i en af "oldingestolene" (beregnet for dem, der har svært ved at stå længe) - og sad der bare.

Hvordan kunne jeg elske Gud, hvis Han tog min datter fra mig - og fra hendes to mindreårige børn?

"Din vilje ske", som det hedder i kristen bøn, var nu umulig for mig - men til sidst nåede jeg alligevel dér til (hvordan ved jeg ikke).

Det var begyndt at regne, men jeg opdagede jo snart, at det ikke var regn, men mine tårer.

Jeg havde underkastet mig, hvad nogle kalder: Gud - andre: Skæbnen - og atter andre: Tilfældighedernes spil.

Hjemkommet til Danmark - kort før operationen - forlød det nu, at der ikke var noget alarmerende ved knuderne.
Operationen blev vellykket, og min datter har ikke fejlet noget alvorligt siden.

Var det blot tilfældighedernes spil - eller?

Det ved jeg ikke, men hver gang, jeg hilser Ikónen af Mikael, mindes jeg, at det var her, jeg lærte noget afgørende vigtigt om min situation som menneske.

Og hvis jeg skulle lægge hovedet på blokken - med øksen hævet over min hals - til hug, hvis jeg svarede forkert - så ville jeg ikke turde nægte, at det var et mirakel trist

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk