annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15678261
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381510
Et andet syn 1991201
Jesu ord 1523116
Åndelig Føde 1522482
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
0 registrerede 191 gæster og 132 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Guddommelige tanker

Citat:
Arne:

Hej Hanskrist.
Jo, jeg ved jo godt, at dét, du skriver, er din stærke tro, og det respekterer jeg.
Jeg håber så på, at du ligeledes vil respektere, hvor jeg står, for jeg kan ikke andet.



"Jeg håber så på, at du ligeledes vil respektere, hvor jeg står, for jeg kan ikke andet". Arne.


Jo men vi må også forlange af os selv og hinanden at vi ikke konstant fremstiller kristendommen i et falsk/forkert lys/perspektiv.

Så jo du kan andet end fremstille kristendommen i et falsk forkert lys/perspektiv.

Lad os kræve en vis seriøsitet (saglighed faglighed) af hinanden.

Lad os forstå kristendommen.

Der er mennesker nok der misforstår og misbruger kristendommen på det skammeligste og ikke laver andet end barnlige fremstillinger af kristendommen; det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET; bønsliv og andagtsliv og fromhedsliv.

Både Hans-Jørgen Schanz og Bertrand Russell (berømt for bogen; "Hvorfor jeg ikke er kristen") påpeger at kristendommen er den mest SPIRITUELLE af de store verdensreligioner - så at fremstille kristendommen på en barnlig dum "ikke spirituel" måde - ikke åndelig måde - kan vi bestemt ikke tillade os her på Trosfrihed hvor vi har været beskæftiget med kristendommen på et meget højt plan i mange år.


-0-0-0-

Alle kender Gud og den vækst Gud giver os.

Vores venskab med Gud giver os.

Vore daglige andagts stunder med Gud giver os.

At kunne forstå 1): Gud i Kristus og 2): Kristus i Gud:

er at forstå 1): Gud i mennesket - Gud i os og er at forstå 2): mennesket i Gud - os i Gud.


Gud hører mennesket til og mennesket hører Gud til.

Gennem at vi har Guds Ånd kan vi lære Gud at kende og hvad Gud har til os - kan gøre for os.

Som vi kan lære KRISTUS HEMMELIGHEDEN at kende - mennesket i Gud og mennesket fra/af Gud - det virkelige menneske for Gud.



Der er ingen grund til dumsmarte ateistiske barnligheder - vi er vel voksne mennesker der godt gider nysgerrigt at undersøge og forstå tingene (kristendommen og det religiøse spirituelle) på rette vis.

Så jo du kan andet end konstant at sprede dine dumsmarte ateistiske barnligheder omkring kristendommen.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
24/04/2024 00:33
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
To børn fundet døde i Stockholm-forsta..
24/04/2024 07:50
Rester af fugleinfluenza fundet i pasteu..
24/04/2024 07:35
Rusland: 'Provokerende', at Nato holder ..
24/04/2024 06:56
Kvinde reddet fra druknedøden ved fæll..
24/04/2024 06:49
Zelenskyj taknemmelig for hjælpepakke: ..
24/04/2024 05:39
Nyheder fra Religion.dk