annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15782875
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392200
Et andet syn 1998506
Åndelig Føde 1556692
Jesu ord 1530005
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 160 gæster og 204 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Onceinalifetime
Emne: Re: HOLDER RELATIVITSTETEORIEN?

Citat:
Dit citat fra Sir James "Hoppetræ" Jeans stammer fra hans bog "The Mysterious Universe" fra 1930. Vi er blevet en del klogere siden da.


Er vi det? Jorden er ved at blive ødelagt. Guds eksistens er stadigvæk ikke modbevist og der er stadig - også forskere - der tror på Gud. Selvfølgelig!

Citat:
Einstein var som ofte understreget af ham selv overbevist ateist.
Stammer dine citater fra "Vagttårnet"? Det virker sådan.


Ang. Einstein-citatet, så er der tale om et svarbrev, som han skrev til et barn, der spurgte om videnskabmænd beder bønner. (Kilde: Letter to a child who asked if scientists pray, January 24, 1936 - gengivet i Alice Calaprice's bog 'The Quotable Einstein' (1996), side 152.

Citatet står desuden at læse i bogen 'Albert Einstein: The Human Side' (1954/5), redigeret af Helen Dukas & Banesh Hoffman... Se denne side.

Albert Einstein troede ikke på en personlig gud. Men det betyder ikke at han ikke var religiøs!

"Jeg tror på Spinoza's Gud, som åbenbarer sig i den orden og harmoni vi ser i alt eksisterende, men ikke på en Gud som bekymrer sig om menneskers skæbne og handlinger." (Dette udtalte Einstein til en jødisk avis i 1929; citatet findes på side 147 i Alice Calaprice's bog). (Spinoza troede på, at jo mere man undersøgte og forstod universet, jo bedre forstod man Gud)

„Videnskab uden religion er lam, religion uden videnskab er blind." (Albert Einstein's essay "Science, Philosophy, and Religion, A Symposium", udgivet af the Conference on Science, Philosophy and Religion in Their Relation to the Democratic Way of Life, Inc., New York, 1941)

"Hvad jeg ser i naturen er en storslået struktur som vi kun har en særdeles ufuldstændig forståelse af, og det må fylde et tænkende menneske med ’ydmyghed’. Dette er en ægte religiøs følelse og har intet med mysticisme at gøre. . . . Min religiøsitet består i en ydmyg beundring af den umådeligt større ånd som åbenbarer sig i den smule som vi, med vores ringe og flygtige forståelse, kan fatte af virkeligheden. . . . Jeg vil gerne vide hvordan Gud har skabt verden. Jeg vil gerne kende hans tanker." (Einstein citeret i the New York Times obituary, 19. april 1955)
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
04/05/2024 23:14
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Australsk politi skyder og dræber knivb..
05/05/2024 07:54
Dykker forsvundet ved Skagen
05/05/2024 07:35
Politi vil tilbageholde Brøndbyfans eft..
05/05/2024 07:19
Tre synagoger i New York udsat for bombe..
05/05/2024 07:13
Sverige forbereder sig på uroligheder v..
05/05/2024 06:54
Nyheder fra Religion.dk