annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret somo 363 gæster og 123 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

Gerth ta dig sammen


Tænk klart og gør dig umage når du skriver. Måske du skulle genlæse din tekst og redigere i den før du sender den ind. Og husk at citere folk korrekt. Noget af hvad du skriver er uforståeligt sludder og vrøvl og usandt også. Du får rigtig mange ting galt i halsen og når du så oveni indimellem er dårlig til at formulere dig skriftligt, det går rigtig galt for dig.

Dine skriverier svinger meget i kvalitet, nogle gange kan du godt og andre gange sejler dine tekster og formuleringer såvel som logikken i hvad du skriver.

Jeg forstår godt at selvet smed dig ud af deres portal (mener du har fortalt dette ellers må du rette mig).


Der er ingen internet trold, troll, her på stedet. Og du kender ikke stedets forhistorie så slap lige af med at gøre dig klog på noget du ikke kan have overblikket over.

Citat:
Simon kritiserer kun profiler, som ikke er kristne ligesom en internet trold, hvilket Hans K har forsøgt en hel gange at skjule. Simon kritiserer ikke Hans K´s religiøse tro tiltrods for Simons modstand imod al spirituel og religiøs tro?


Simon har altid igennem de mange år vi har været her kritiseret de kristne. Men han har holdt hånden over Tikka (måske fordi hun/han er RoseMarie). At Simon ikke kritiserer mig HansKrist længere for den måde jeg præsenterer kristendommen på skyldes personlige grunde, mange års intimiderende "slagsmål" mellem ham og jeg som han ikke mere vil bruge sig selv på.

-0-0-0-0-0-

Mvh HansKrist

PS:

Citat:
Simon skrev henvendt til dig Gerth:

Stadig forekommer det mig en besynderlig trang, sådan at hælde sig selv udover ukendte mennesker - i hvilken forbindelse, det må være noget af en oplevelse at dele busskur for regnen med så social en herre..;)


Dette skrev han som en reaktion på at du havde været meget selvbiografisk ærlig (1)* (se nederst på siden).

En stil, at være selvbiografisk ærlig og redelig, jeg bifalder om det sker frivilligt. Og Simon har også kritiseret mig for min selvbiografiske åbne og ærlige stil på nøjagtig samme måde som han her ovenfor kritiserer dig Gerth. Men Simon (TB) er verdensberømt i Danmark for at være selvbiografisk og følelsesmæssigt sky. Han undgår dette, endda i en selvbiografi går han udenom.

På din måde at være selvbiografisk ærlig Gerth der ligner du da mig. Herfra skal lyde en opfordring til at du forsætter med at være det, hvis det sker frivilligt eller er en del af din naturlige måde at være til i verden på.

Simon bliver indimellem når bølgerne går højt her på stedet, bakket op af en anonym på sidelinjen (efter al sandsynlighed profilen Bjørn) også han kritiserede dig Gerth for at være selvbiografisk ærlig, han skrev:

Citat:
Dine, til tider deciderede ulækre, udgydelser har intet med næstekærlighed at gøre. Som hovedparten af psykisk syge har du svært at trække grænser.
Du lever i din egen egocentriske verden, uden omtanke for andre. Det er ikke med ord men ved gerning, man viser omtanke for næsten og intet tyder på at du er istand til at forholde dig til andre mennesker.



Du skal ikke ta dig af de to personer, Simon og anonym der efter al sandsynlighed er Bjørn, for ingen af de to tør stå ved, stå offentlig frem og bekende deres personlige intimiderende forfølgelser visse debattører her på stedet. De har ikke engang nosser nok til at sige undskyld og beklage tidligere debatadfærd så vi kunne lægge fortiden bag os og komme videre på en mere konstruktiv måde.

Vi har haft selvbiografiske ærlige debattører der ikke skjulte hvem de var bag deres profil, personer som Anne (ALH), Treram, Arne, Kræn-p og HansKrist. Personligt kan jeg bedst lide at folk tør stå ved hvem de er, fordi anonymitet frister folk til at overskride hvad deres samvittighed ellers naturligt ville forbyde dem af dårlig adfærd. Det ved man fra et utal af undersøgelser.

(1)*:

Citat:
Jeg var aldrig afhængig af psykiatrisk medicin, da jeg havde mine samtaler med engang imellem psykiater og oftere med sygeplejersken ved det psykiatriske system, fordi jeg ville selv undersøge om, jeg er gal eller genial - sindssyg eller særlig åndeligt begavet med velsignet åbenbaring. Den slags forbrug af medicin over længere tid har for patienterne efter sigende forfærdelige bivirkninger, hvilket jeg derfor nu er lyksalig fri for. De tilbød mig i hele dette forløb ingen gratis psykologiske samtaler, der ellers kunne have hjulpet som noget psykisk behandlende imod sindslidelse. Min ekstraordinære IQ test på papir forsvandt engang i det offentlige system og derfor uvidende om den sagde psykiateren undervurderende om mig, at jeg måtte ikke få psykologhjælp og: " Det kan ikke bruges til noget, fordi du med dine psykiske problemer ikke har en kognitiv evne." For mange år siden som en voksen aleneboende fattigt på SU ved Kommunens områdekontor forsøgte jeg at ansøge om et økonomisk tilskud til psykolog men, den kvindelige assistent ved skranken afviste mig kynisk hurtigt med ordene uden en forklarende chance for mig: " Du er studerende, så du kan jo bare med din SU tage et lån til det." Senere i mit liv kunne en Reiki healer som alternativ behandling og hans for komplicerede ritualer heller ikke helbrede mit sind, fordi Helligåndens kraft kan mennesker altså ikke personligt eje og sandfærdigt ægte kærlighed koster ingen penge. Mirakler sker ikke som den slags misledende teori. Den kristne Jesus videreudviklede noget fra Jødedommen og religionen Kristendom har ikke monopol på ens selvbevidsthed med hellig ånd. Nogle personer har på det seneste sammenlignet mig med Buddha og Jesus men, jeg er den, jeg er.
Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Nyheder fra Religion.dk