annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
0 registrerede 283 gæster og 49 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

åh nej gerth

kan jeg trække min ros tilbage,, og det ikke fordi du fornærmer mig, det er jeg ligeglad med, men fordi at du nu skriver uklart og rodet igen,,, jeg roste dig netop fordi du havde et indlæg hvor du bare skrev ""syg" underligt" men dog alligevel klart og forståeligt,,,

jeg kan godt lide du er selvbiografisk til at stole på

din helligånds masturbation eller begejstring, hvor du tager patent på helligånden og påstår begrebet ikke er tyvstjålet fra kristendommen og at du ikke er religiøs, får du svært ved at kunne argumentere for, du er ofte på dybt vand hvor du ikke kan bunde,,,

du magter ikke kristendommen af den simple grund at du ikke har beskæftiget dig nok med kristendommen,,,

det samme kan vi sige om arne og jmp/michael, også de to fik den tossede ide at man uden et nævneværdigt kendskab til moderne kristen filosofi og tænkning, teologi, der kunne man udråbe og udnævne sig selv til ekspert,,, jeg synes det kræver større ydmyghed at kritisere kristendommen så det bliver interessant for at andre at skulle lægge øren til,,, også ateisterne er af den overbevisning at det skulle være interessant at lægge øren til deres fordomme og uvidenhed om kristendommen,,, men nej,, en go ide at studere først det man vil kritisere,,,

nå men gerth at du er underlig (ikke er som folk er flest) er du jo den første til at fortælle os andre,,, du disker glad op med selvbiografisk vidnesbyrd herom,,,

at følge dig bliver interessant, ja hvad pokker vil den helligånden du taler om formå at udrette for dig og dit liv

er det den eller noget andet der er hændt i dit liv der har pludselig har gjort at dit liv er blevet nemmere for dig,,,

din tro har frelst dig,, ja hvis du tror det er helligånden så er det jo nok sådan, en slags selvhjælp du hårdnakket påstår du har fået forbindelse til

selvhjælp er en del af livet,, selv om vi mennesker også bliver hjulpet på andre måder her i livet,,, samfundet og andre mennesker kan også hjælpe os, række os en hjælpende hånd,,, her fortæller du selv at psykiatrien har hjulpet dig eller været med inde over,,, og om jeg forstår dig ret, så er den din helligånd du er faldet over, fall in love with, nu så god en hjælper at du er blevet uafhængig af psykiatrisk medicinsk hjælp (du må rette mig hvis der er noget jeg har misforstået her (men du fortæller jo selv ret frit om de her selvbiografiske forhold, så jeg regner ikke med at det er nogen hemmelighed, ja måske det er endda er meningen at vi skal forstå hvor meget den helligånd formår at hjælpe dig))

- alt det her og du påstår du ikke er religiøs er indimellem lidt svært at tage alvorligt,,,

jeg tror du gerne vil dig selv være en religion end du vil anerkende at man kan lære af andre religioners spiritualitet,,, fx kristendommen hvor helligånden jo stammer fra,,, men du mener ikke at du skylder noget her???? det virker lidt besynderlig på mig, for jo ihvertfald er helligånden tyvstjålet fra kristendommen,,,

du kan så hævde at du tænke anderledes om helligånden end de kristne gør, det vil jeg nu stille spørgsmålstegn ved rigtigheden i,, du ville gerne at du gjorde, men jeg ser ikke lige hvor det er du udmærker dig i forhold til hvordan de kristne opfatter det med helligånden,,,,

måske du skulle sætte dig ind i nogle værker om helligånden,,, de der svenske pinsefolk med høj akademisk uddannelse der skriver om helligånden tror jeg virkelig vil kunne lære dig ikke så lidt,,,

vi havde tidligere en debattør jmp/michael,, hvor du på nogle måder ligner ham (og på andre er I meget forskellige, som nat og dag) men også han ville være ubesmittet, altså han stod ikke i gæld til nogen såvidt sine tanker om tingene,,, men på et tidspunkt fandt vi da mere og mere der pegede i en ganske bestemt retning,,

at være ubesmittet og ren, så ubesmittet og ren når man snakker om helligånden, at man påstår man ikke er religiøs,,, ja det er sgu påfaldende,,,

hvorfor indrømmer du ikke, ja selvfølgelig er jeg religiøs spirituel et opvagt, kvik, intelligent, menneske, ellers giver det overhovedet ingen mening at tale så meget om helligånden,,,
Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk