annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15644126
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379063
Et andet syn 1988526
Jesu ord 1521841
Åndelig Føde 1509481
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
3 registrerede Arne Thomsen ,(2 usynlige), 221 gæster og 23 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

Citat:
Du protesterer mod, at jeg gør din Gud til et dogme, men du forklarer ikke selv noget sammenhængende om, hvad Gud er for dig - fyrer blot påstande af.



Ha ha LOL

Så stopper festen mand, jeg har gjort det stik stik modsatte alle dage


Klart og skræmmende tydeligt sat ord på det mange mennesker (dig blandt andet Arne) ikke tror man kan sætte ord på


Men når du ikke kan relatere til vores entusiasme (i Gud væren) og engagement:

vores ekstatiske dopaminske (motivationelle) stærke forhjerne begejstringsstruktur

Ikke engang glæde og spontanitet kunne du relatere til, eller vores spontane frie og kreative suveræne livsytringer kunne du relatere til,,


Jeg har gjort det uhyggelig tydeligt som ovenfor hundredvis af gange og alligevel har du sagt i over 15 år at det ikke sagde dig noget

Så er det jo fordi du nægter

Men jeg gider ikke den snak mere Arne

Og jeg kender dig, du er som et fodboldhold der kun spiller på hjemmebanen og med en hjemmebanedommer til at fløjte kampen

Og hvis du kan samle en menighed omkring at du nægter også at spille på udebane, jeg synes sgu det er godt gjort at du kan få mennesker til at finde det tilfredsstillende i længden

-0-0-0-0-

Det var at gøre Gud til et dogme

"Min Gud" gir ikke den store mening for mig, men Gud i mit liv gir mening

og Gud i menneskers liv, begivenheden Kristus siger mig noget men det har intet, INTET overhovedet at gøre med dogmer og/eller at tro noget dogmatisk

Gud Ånden kan kun være der hvor der hersker FRIHED siger Paulus ellers er det ikke spiritualitet, men mentalitet

Spiritualitet er ikke mentalitet eller noget psykisk, men det styrker vores mentalitet, og det beriger vores psykiske liv. Spirituelle erfaringer skaber og beriger vores liv i alle andre dimensioner

også den fysiske legemlige, derfor vi kan blive raske og til stadighed holdes raske og i fin go form
Seneste indlæg
Til papirkurven?
af Tikka
18/04/2024 11:38
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 11:30
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Ramadan-måneden
af somo
16/04/2024 18:47
Nyheder fra DR
Flere anholdt efter stor aktion på Vest..
18/04/2024 11:28
Minister om slagterilukning: En enormt t..
18/04/2024 11:10
Mand fundet død under mistænkelige oms..
18/04/2024 10:48
Skadet Brøndbyprofil kan misse resten a..
18/04/2024 10:34
Danish Crown opretter 100 nye stillinger..
18/04/2024 10:18
Nyheder fra Religion.dk