annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15689441
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382369
Et andet syn 1991953
Åndelig Føde 1525882
Jesu ord 1523571
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
0 registrerede 425 gæster og 127 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

Citat:
Min oplevelse er, at tro ændre ens verden, mens den gamle verden ændre sig fra ondt til værre.
Det er jo 2 vidt forskellig universer man skal agere i med hver deres regler/værdier.
.

Hej du, det ovenfor har jeg aldrig skrevet, det er noget du har skrevet.


Jeg har lige læst hvad du har skrevet til Simon i forbindelse med frihed og tænkning.

Dit store problem er at du ikke kan skelne mellem virkeligheden og tænkning.

Det forklarer hvorfor du ukritisk overtror bibelen, den overtroede læsning af Bibelen tror du er "en" virkelighed. Det er det ikke, det er blot noget du forestiller dig gennem at overtro det (ikke så mærkeligt du siger det er hjernespind). Men der er hverken Gud, virkelighed eller spiritualitet i det.

Virkeligheden skal du kende fra egen eksistens den kan du ikke læse dig frem til. Når du kender virkeligheden fra egen eksistens, Kristus virkeligheden, vil du kunne profitere af at læse hvad Paulus og andre HansKrist og Berdyaev og Tillich og Luther fx skriver om Kristus virkeligheden.

Begivenheden Kristus eller Kristus virkeligheden kan ingen mennesker læse sig frem til. Netop hører vi i Nye Testamente at ingen læste sig frem dertil. Hvis vi kunne læse os frem til Gud eller Kristus virkeligheden, gennem at overtro tekststykker vi læser i bibelen, ville Gud være hjernespind som du også selv påstår det er (så du har faktisk ret). Men Gud og begivenheden Kristus findes i forbindelse med virkeligheden, måske en virkelighed der skjuler sig for os, også derfor alt det spirituelle religiøse hører under åbenbarings dimensionen.

Kristusbegivenheden/Damaskusoplevelsen, er en begivenhed, der ikke blot sker for mig. Den er en indre katastrofe i mig, og indtræffer denne katastrofe ikke med mig, er åbenbaringen uden betydning (Nicholas Berdyaev/Hanskrist).

Zizioulas claims that Baptism constitutes an ontological change in the human, making them an ecclesial hypostasis, or a person. This rebirth 'from above' gives new ontological freedom as it is not constrained by the limits of biological existence. Zizioulas

PS:

Jeg aner ikke hvem du er, husk det. Du har aldrig villet afsløre overfor mig hvem du er og det du har sagt om dig selv endte fuldstændig galt for dig, du modsagde dig selv konstant, du konstant selvmodsigende oplysninger. Og du indrømmede at du havde sagt så meget til mig der ikke passede.

Men jeg tror du er RoseMarie Tikka. Synes der er så meget der peger i den retning.

Jeg kunne opremse så mange hændelser der peger klart i den retning.

Men som sagt jeg ved det ikke. Men der er noget lusk/mystisk ved dig og din profil. Og jeg tror det hele bunder i at RoseMarie og Tikka er en og samme person.

Normalt med din bibelfundamentalistiske kristne trostilhørs forhold ville Simon ha jordet dig og jagtet dig konstant, været på nakken af dig nonstop 24/7. Det har han aldrig været, noget Gerth lynhurtigt opdagede, og undrede sig over. Og ja det er der sgu ingen af os der nogensinde har forstået. Men er du RoseMarie er det jo forståeligt. Simon har skrevet til RoseMarie som var hun Tikka og Tikka og RoseMarie har taget fejl af hinanden og de to profiler bruger en del identiske tegnsætning. Har samme holdning til Arne (også noget der er fuldstændig usandsynligt at to forskellige personer relaterer ens til den samme person).
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
25/04/2024 14:21
Kom op på bjerget...
af ABC
25/04/2024 10:42
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Tre forsikringsselskaber skal betale for..
25/04/2024 15:00
Danmark øger militær støtte til Ukrai..
25/04/2024 14:57
Ny undersøgelse: Mangel på pædagoger ..
25/04/2024 14:44
Jonatan Spang tager 'længere pause' fra..
25/04/2024 13:49
Over 100 strandede hvaler reddet i Austr..
25/04/2024 13:25
Nyheder fra Religion.dk