annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658548
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380186
Et andet syn 1989576
Jesu ord 1522444
Åndelig Føde 1514655
Galleri
Nødstrømsanlæg
Hvem er online?
0 registrerede 448 gæster og 38 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN

Citat:
Citat:
Helligånden
Du kan ikke lære noget af Helligånden, når du ikke tror på gud.

Den hellige ånd er en gave og en virkende kraft fra gud, til de som tror han er virkelig og at hans udsendte søn ofrede sit liv til frelse for menneskene

HK: Nej, helligånden er "Gud helligånden"

Så man skal netop ikke tro på Gud uafhængig helligånden, dette er en kæmpe misforståelse. Gud er i helligånden, her kommer Gud til os. Så vi skal ikke have en tro på Gud ved siden af, da dette er at fjerne al spiritualitet, og begynde at tænke om Gud som ateisten Simon og bibelfundamentalisterne, det er en uåndelig eller en ikke spirituel forståelse, det er som at forstå som et barn forstår, noget der irriterede Jesus og Paulus så meget når folk forstod tingene barnligt, når folk var uden spirituel intelligens.

SPIRITUALITET - den religiøse spirituelle dimension er den kategori vi skal befinde os indenfor når vi vil forstå vi menneskers liv med Gud eller ÅNDEN. Bibelen er en fortælling om mennesker der har Gud med inde over deres liv, det er et kærlighedsdrama mellem Gud og mennesket hele vejen igennem.


Er jo, hvad jeg skrev. Det kan ikke skilles ad.

Hvis man ikke tror på gud – at gud eksisterer - kan man bibelsk heller ikke tro/forvente åndens ledelse, for selv om den hellige ånd – Talsmanden Jesus i kraft af sit offer kan sende fra Faderen til sine disciple - er det en gave der gives kun til de som tror og handler til guds ære …

Bibelsk lever vi i forkyndelsestiden –

Ånden skaber og styrker troen gennem kristi ord og hjælper til at forkynde om guds rige som Jesus. Et påbud den opstandne Jesus overdrog til disciplene at videreføre indtil verdens ende

»Mig er givet al magt i himlen og på jorden. Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn, og idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet jer. Og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende.« Mathæus 28:18-20
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Matt/28



Men uden tro er det umuligt at behage ham; for den, som kommer til Gud, må tro, at han er til og lønner dem, som søger ham Hebræerne 11:6

***


Seneste indlæg
Så er der linet op...
af Anonym
20/04/2024 07:19
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 06:04
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Nyheder fra DR
Razziaer på Vestbredden: Mindst fem har..
20/04/2024 05:38
Russisk guvernør: To personer har miste..
20/04/2024 05:08
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Folkekirkens Nødhjælp: Rekordmange pen..
20/04/2024 01:18
Nyheder fra Religion.dk